Fremskridt
Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 01-03-03 09:08

Halløjsa.

Efter næsten halvandet års træning med at (forsøge at) løfte ben på min
gamle, tidligere mishandlede, skræmte hoppe, lykkedes det i går at få
beskåret alle fire hove. Nøj, hvor er man da glad når der endelig er noget
der lykkes!

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Anet

Dato : 01-03-03 14:27

> [...]
> gamle, tidligere mishandlede, skræmte hoppe, lykkedes det i går at få
> beskåret alle fire hove. Nøj, hvor er man da glad når der endelig er noget

Ja, det er altid rart at nå et skridt videre. Hvad er det for en hest?

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 01-03-03 19:01

"Anet" <anet49@hotmail.com> wrote in message

> Ja, det er altid rart at nå et skridt videre. Hvad er det for en hest?

Tjah, dit bud er sikkert lige så godt som mit!? Halvt islænder? Døm selv:

http://www.oyvind.dk/danish/heste/index.html

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Anet

Dato : 02-03-03 00:52

> Tjah, dit bud er sikkert lige så godt som mit!? Halvt islænder? Døm selv:
>
> http://www.oyvind.dk/danish/heste/index.html

(klip)

Tja, en halv islænder og en halv newforest måske..... hvor høj er hun ?

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 02-03-03 03:52

> (klip)
>
> Tja, en halv islænder og en halv newforest måske..... hvor høj er hun ?

Uha, så vidt jeg husker er hun vistnok omkring 1,40 - hun er ikke så glad
for lange pinde, piske og dèn slags... *suk*

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 01-03-03 17:07

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

> [...]
>gamle, tidligere mishandlede, skræmte hoppe, lykkedes det i går at få
>beskåret alle fire hove. Nøj, hvor er man da glad når der endelig er noget

Kors hvor er jeg misundlig

Jeg har endnu ikke kunnet løfte bagben på Cæsar. Forben er OK hvis det
er en god dag. Beskæring har der ikke været tale om at tænke på endnu.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 01-03-03 18:59

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> wrote in message

[klip]

> Kors hvor er jeg misundlig
>
> Jeg har endnu ikke kunnet løfte bagben på Cæsar. Forben er OK hvis det
> er en god dag. Beskæring har der ikke været tale om at tænke på endnu.

Arh, tror ikke du behøver at være misundelig Ole. Du laver da vist nogle
vilde ting med dine heste!?

Har du en til at holde Cæsar ved hovedet? Jeg kan heller ikke selv løfte
bagbenene på min hest, så går hun bare fremad eller til siden med bagparten.
Meeen, mon ikke jeg får hende overtalt en dag. Det håber jeg i hvert fald.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 01-03-03 21:56

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

>Arh, tror ikke du behøver at være misundelig Ole. Du laver da vist nogle
>vilde ting med dine heste!?

Kun de "vilde". I går var Ramses og jeg nede og hilse på toget som vi
plejer. Vi fik hilst på toget, kigget ind i bussen, snuset til
grillbaren og mange andre sjove ting. Da vi så skulle hjem igen,
opdagede Ramses en kæmpe stor sten der havde lagt sig på lur bag en
hæk for at angribe. Vi havde være der hundrede gange tidligere, men nu
var stenen pludselig blevet farlig. Dansen han lavede var "vild".

>Har du en til at holde Cæsar ved hovedet?

Nej, det ville være snyd. Det gøres på staldgangen uden at være bundet
på nogen måde og vi er helt alene i stalden. Hvis hesten er bundet så
den ikke kan flygte, så stikker den af. Hvis den kan stikke af når det
passer den, så bliver den roligt stående. Lyder "vildt" men det virker
altså !!!

>Meeen, mon ikke jeg får hende overtalt en dag. Det håber jeg i hvert fald.

Tålmodighed. Ro. Tålmodighed. Husk at hvis hesten accepterer dig som
sin leder, så efterligner hesten dig. Jeg siger altid til tøserne her,
at hvis de står og flytter på fødderne hele tiden medens de strigler,
så står hesten også og tripper nervøst hele tiden. Står de derimod
stille med fødderne og gynger sidelæns i kroppen i stedet, så står
hesten stille. Måske kan du bruge dette!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 02-03-03 03:54

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> wrote in message

[klip]

> [...]
> stille med fødderne og gynger sidelæns i kroppen i stedet, så står
> hesten stille. Måske kan du bruge dette!

Tjoh, gode råd kan man kun få for lidt af.

Jeg tager tingene stille og roligt; kommer der noget godt ud af det er det
endnu et plus i bogen.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Liz B.

Dato : 02-03-03 10:55

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> den ikke kan flygte, så stikker den af. Hvis den kan stikke af når det
> passer den, så bliver den roligt stående. Lyder "vildt" men det virker

Du har evige ret Ole. Derfor er ingen af min bundet når der strigles,
pusles eller løftes ben - og de står der bare. Også føllene. Også ud på
marken eller i boksen. Min mand skældte mig godt ud i begyndelsen men kan
godt se fordelen med det. Jeg var nemlig for dovne til at tag grimer på
osv!! Og er det stadig!
Må ses at der kommer grime på for smede og dyrlæge besøg, men de bliver ikke
bundet fast til andet end mig. Ikke bundet til mig, men jeg holder i den
ene end af tovet, bare for at kom dig i forkøbet altså!

Hilsener Liz

Fra : Marlene

Dato : 03-03-03 10:02

Ole Braad-Sorensen <braadso@soholm.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:r1726v0qn5eevp0kesnc3vksq5pui006q1@4ax.com...

Snip

> [...]
> den ikke kan flygte, så stikker den af. Hvis den kan stikke af når det
> passer den, så bliver den roligt stående. Lyder "vildt" men det virker

Ja, det er også den måde, jeg har brugt, således at der nu ikke er nogen
problemer med at løfte Musses forhove - hun står fuldstændigt stille, når
der løftes hove, strigles osv. Lige nu står vi for det meste på marken og
strigler - og det er skøøøøøntttt.........

Mvh. Marlene.

Fra : Liz B.

Dato : 03-03-03 20:22

"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Lige nu står vi for det meste på marken og strigler - og det er
skøøøøøntttt.........

Og meget, meget koldt!!

Fra : Nina Svanholm

Dato : 06-03-03 10:06

> [...]
> hæk for at angribe. Vi havde være der hundrede gange tidligere, men nu
> var stenen pludselig blevet farlig. Dansen han lavede var "vild".

Nøj hvor er det bare som at læse om Jacques *S* Han er ligeglad med
lastbiler, mejetærskere og andre ting der i mine øjne godt kunne virke lidt
voldsomme, men ristene og brønddækslerne der er i vejene, de er kun ude på
at gå til angreb på stakkels forsvarsløse heste..........det er lidt træls
indimellem, men vi træner troligt videre

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Doris

Dato : 01-03-03 20:04

Hej Trond.
Hvor er jeg glad for at høre lidt om lille Freja, det var godt du købte
hende, Det er jeg meget glad for, giv hende en knuser fra mig.
K.H.Doris du købte Freja af.