auto generaring af ER-diagram fra MySQL cr~
Fra : Morten Dall

Dato : 28-02-03 20:54

hej alle jeg har en MySQL DB som jeg godt ville have et ER diagram over, jeg
kan har generaret et create script , findes der ikke et program som kan tage
den fil og lave den om til en tegning ?

mvh Morten Dall

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-03-03 13:17

"Morten Dall" wrote
> [...]
jeg
> kan har generaret et create script , findes der ikke et program som kan

Microsoft Visio kan generere et ER diagram over en database vha. dens
"Reverse Engineer" funktion.

--
Jakob Andersen

Fra : Morten Dall

Dato : 01-03-03 13:53

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse

> Microsoft Visio kan generere et ER diagram over en database vha. dens
> "Reverse Engineer" funktion.

nej Jakob

hvilken version ? jeg syntes ikke rigtig min version 5 kan, og dog den kan
noget med at connecte til databasen og så lave nogel stensil der passer til
mine tabeller, men jeg er mere ude efter noget der kan læse et standart SQL
create script og tegne tegningen ud fra det.

nogel andre forslag, men mindre at visio 2000 kan ?

mvh Morten

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-03-03 14:22

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote
> hvilken version ? jeg syntes ikke rigtig min version 5 kan

Jeg mener det var i Visio 2002 professionel jeg brugte denne feature.
Desuden skulle jeg mene at du også kan gøre det hvis du har Visual
Studio.NET Enterprise Architect hvori der skulle være et Visio lignende
værktøj.

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-03-03 12:33

Morten Dall wrote:
> hej alle jeg har en MySQL DB som jeg godt ville have et ER diagram over, jeg
> kan har generaret et create script , findes der ikke et program som kan tage
> den fil og lave den om til en tegning ?

Der er scripts på nettet som kan lave konverteringen SQL to UML, og et
(opensource-) program som Dia kan lave diagrammer ud af UML'en. Prøv at
rode nettet lidt rundt efter Dia og SQL, så skulle du kunne finde noget
brugbart

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Morten Dall

Dato : 05-03-03 22:14

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (opensource-) program som Dia kan lave diagrammer ud af UML'en. Prøv at
> rode nettet lidt rundt efter Dia og SQL, så skulle du kunne finde noget

det ser okay ud, eneste problem er bare at jeg ikke kør linux, er der nogle
der kender noget ligende til "win dåsen" ?

mvh Morten Dall

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-03-03 23:27

Morten Dall wrote:
[snip: om dia]

> det ser okay ud, eneste problem er bare at jeg ikke kør linux, er der nogle
> der kender noget ligende til "win dåsen" ?

Dia kører også på win - det er du med på ikke?

problemet er så at de fleste konverteringsscripts er til *nix. Jeg har
seriøst overvejet at omskrive et af perlscriptsne til php hvor jeg selv
kan køre det uden problemer, men ikke fået gjort alvor af det.

Jeg mener dog at jeg så et den ene vej som også var til Win (da jeg
ledte i de baner for en måneds tid siden) - husker jeg forkert?

/Jesper Brunholm

Fra : Morten Dall

Dato : 08-03-03 00:52

> Morten Dall wrote:
> [snip: om dia]

> Dia kører også på win - det er du med på ikke?

nej det var jeg ikke med på å vidt jeg kunne se var det kun til linux
har du et link til en Win version ?

> Jeg mener dog at jeg så et den ene vej som også var til Win (da jeg
> ledte i de baner for en måneds tid siden) - husker jeg forkert?

det skal jeg ikke kunne sige.

mvh Morten Dall

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-03-03 01:17

Morten Dall wrote:

> nej det var jeg ikke med på å vidt jeg kunne se var det kun til linux
> har du et link til en Win version ?

<http://dia-installer.sourceforge.net/>

(jeg vil gerne vende tilbage til det andet også - i morgen

/Jesper Brunholm