Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvor jeg jeg oprette en bankkonti online?
Fra : Michael Lynge

Dato : 28-02-03 12:33

Hej NG
(denne tråd findes både i dk.forbruger og dk.penge)

Jeg leder efter en dansk bank eller dansk internetbank hvor jeg i dag kan
oprette en opsparingskonto uden alt for meget bøvl. Der hele skal kunne gøre
online.

Naturligvis må der gerne gives gode renter på den - så hvad anbefaler i?

Vh\Michael

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-02-03 12:39

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> skrev:

> [...]
> hele skal kunne gøre online.
>
> Naturligvis må der gerne gives gode renter på den - så hvad

Du kan formentligt bruge alle de rene internetbanker, men du kommer
næppe udenom, at skulle underskrive en alm. papirkontrakt.

Se evt. http://www.mybanker.dk/ der har lister over bankrenterne.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Wise

Dato : 28-02-03 18:13

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> wrote in

> [...]
> kunne gøre online.
>
> Naturligvis må der gerne gives gode renter på den - så hvad anbefaler

Tjaeee, Min kærreste har lige oprettet en konto i skandiabanken, og først
da hun skulle have dankort skulle der sendes noget ind til dem...

Jeg ved ikke om dette er normalt kotume eller fordi man "glemte" nogle
papirer under oprettelsen, jeg mener at jeg skulle skrive under på noget da
jeg oprettede min konto (som dog også er en kassekredit).

Rentemæssigt ligger de absolut i den gode ende af klassen, se dog min
tidligere tråd om at de kan være *lidt* firkantede hvis man tillader sig at
bede om underlige ting såsom mere end et dankort

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-03-03 14:37

On Fri, 28 Feb 2003 17:13:24 +0000 (UTC), Wise
<news@NOSPAM-mil-con.dk> wrote:

>"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> wrote in

Hvilken en skal vi så lave Followup-to på... Jeg tror det
bliver dk.penge

> [...]
>papirer under oprettelsen, jeg mener at jeg skulle skrive under på noget da
>jeg oprettede min konto (som dog også er en kassekredit).

Ifølge loven er der et ligitoimationskrav der skal opfyldes
ved oprettelse afd en konto:

F.eks. Lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvaskning
af penge (LOV nr 348 af 09/06/1993) hvor jeg har uddraget
følgende:

§ 4. De af § 1 omfattede virksomheder skal kræve, at deres
kunder legitimerer sig, når der optages forretningsmæssig
forbindelse med dem, herunder når der åbnes en konto eller
et depot. Legitimationen skal omfatte navn, adresse, CPR-
eller SE-nummer eller anden lignende dokumentation, hvis den
pågældende ikke har CPR- eller SE-nummer.

/Knud

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-03-03 14:42

Fra : Wise

Dato : 02-03-03 16:06

usenet@berggreen.dk (Knud Berggreen) wrote in

> [...]
> eller SE-nummer eller anden lignende dokumentation, hvis den
> pågældende ikke har CPR- eller SE-nummer.

Hmm, interessant.
Men det undre mig ikke da der var totalt rod ved den oprettelse.. De så dog
ID en uge efter ved oprettelse af dankort, så alt i alt er det ok

Lasse