Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Udregning af renters rente osv.
Fra : Tonny Eskesen\(DKMC\~

Dato : 27-02-03 23:52

Hæi folkens

Har ledt lidt rundt på nettet, men kunne ikke liiige finde noget jeg kunne
finde ud af

Så tænkte jeg at I sikkert kunne regne flg. ud.

Jeg har et barn, smider 100/måneden på en børneopsparing der giver 2.50% til
det 21. år.

Så har jeg et barn mere og smider det samme beløb, men med en rente på 5.00%
til det 21. år.

Er der et sted man kan regne den slags ud, på nettet ??

Eller sidder der en med en lommeregner og en hjerne der kan finde ud af
lommeregneren her ??

Det var engang i Rabatten, tror jeg det var, men nu har jeg jo selvfølgelig
ikke hørt efter.

hamselv herfra

--
Ved svar, husk at rette adressen.
hamselv(SNABELA)brammingnet.dk

Fra : Finansguiden

Dato : 28-02-03 13:12

Indsætter du kr. 100 hver måned i 21 år har barnet (ved årlig
rentettilskrivning)

2,5 % p.a. - kr. 32.619,92 til udbetaling om 21 år.
5,0 % p.a. - kr. 42.863,10 til udbetaling om 21år.

Men hvad kan man købe for pengene om 21 år?
Er inflationen fx 2,5 % hvert år i 21 år har barnet rådighed over hvad der i
dag vil svare til:
hhv.

(2,5% i rente) kr. 24.254,74
(Beløbet er mindre end det faktisk indbetalte beløb
da inflationen løber hen over året, mens
rentetilskrivningen kun sker én gang årligt)
eller
(5% i rente) kr. 31.871,11

Det er altså vigtigt at holde øje med inflationen
kontra forrentningen af opsparingen.

Find den bedste forrentning på børneopsparingen
via www.mybanker.dk

Venlig hilsen

Finansguiden
www.finansguiden.subnet.dk

"Tonny Eskesen(DKMC)" <hamselv@sletdette-brammingnet.dk> skrev i en
meddelelse news:b3m4tv$pq6$1@sunsite.dk...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-02-03 19:16

"Tonny Eskesen(DKMC)" wrote:

> [...]
> det 21. år.
>
> Så har jeg et barn mere og smider det samme beløb, men med en rente på 5.00%

Hm, forventer du at få børn med 21 års forskel

Find det regneark, du nok har på din PC, og spørg så videre i de
relevante grupper, så kan du også få et indtryk af, hvad en forskel
på 0,5% i rente betyder over 21 år.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.