Svampe / eksem
Fra : fudge

Dato : 27-02-03 21:37

Hej

Er der nogle der har forstand på svampeinfektioner?

Min hest har fået sådan nogle gråfarvet svampe i ørerne.

Fra : Heidi Falch

Dato : 28-02-03 07:52

fudge <fudge@oncable.dk> skrev:

>Er der nogle der har forstand på svampeinfektioner?

Dyrlægen vil være mit bedste bud

--
Knus,

Trolden

Fra : fudge

Dato : 01-03-03 18:03

det har jeg prøvet
'

Fra : taina

Dato : 01-03-03 22:45

"fudge" <fudge@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> det har jeg prøvet
> '

klip

Og hvad sagde han så? Trak han på skuldrene og gik igen, eller fik du noget
at smøre/vaske med?

Hvis det er det første - eller det der ligner - skulle du måske prøve med en
anden dyrlæge?

Hvis det er det andet, skal man lige være obs på, at svampe og deslige også
smitter via alt det ragelse, som hesten slæber rundt på - grimer, hovedtøj
osv - og strigler.

Jeg har selv prøvet at vaske og smøre og gøre ved en hel vinter på en hest,
der havde knopper på ryggen. Dyrlægen havde bare lige glemt at fortælle os,
at skidtet også sidder i dækkenet - der jo ikke var blevet vasket.

Da vi endelig fandt ud af det med dækkenet, fandt vi også ud af, at det ikke
sikkert, at det er nok at vaske tingene i alm. vaskepulver - for at være på
den helt sikre side skal de faktisk også have en tur i det svampe-dræbende
stads.

Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget - det kan jo sagtens hænde, at
det kun var os tossetøser, der ikke vidste noget om noget dengang

Ellers tænkte jeg på, om det måske ligner muk? For så kunne man jo forsøge
sig med muksalve eller pattesalve - selvfølgelig forudsat at det ikke sidder
helt nede i øregangen.

mvh tina

Fra : fudge

Dato : 03-03-03 22:06

"taina" <tante-t@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at smøre/vaske med?
>
> Hvis det er det første - eller det der ligner - skulle du måske prøve med

Han sagde, at der ikke kunne gøres noget ved det. Og han mente, at det ikke
var noget der generede hesten, men det har jeg prøvet at forklarer ham, at
det gør. Hun slå voldsomt med hovedet nogle gange, fordi det klør. Jeg talte
med vores smed om det engang, da han var der. Han hvad haft en hest der
havde det samme og han fik det væk med atamon, men det hjælper heller ikke.

Jeg har også prøvet noget der tager mug og andre infektioner, men der er
intet der hjælper. Så jeg er meget på vildspor. Og det er svært at smører
noget på, da det sidder meget tæt på øregangen, så det må heller ikke være
noget der løber.

Hilsen Susanne