En lille problemstilling !
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 27-02-03 15:31

Hej

Jeg skal lave noget med nogle zone priser, hvor et post nummer kan have en
zone, og flere post nummer kan have en zone.
Men et post nummer kan ikke have flere zoner. I zone tabellen skal ligge et
zone nummer og nogle priser ! Og et post nummer skal så referere til en
zone.
Det er jo også flot nok, men det kræver man har et post nummer man køre ud
fra.
Men det bedste ville være, hvis man ikke havde et bestem post nummer som
udgangspunkt !
Jeg ville gerne slippe for at lave et par tusind tabeller. Men noget
lignende en matrice ellers sådan nået !

Hvordan løser man dette ?

Et lille eksempel :

Der er tre postnr.4000, 4100 og 4200
Postnr. 4000 til 4100 har zone 1 og tilbage
Postnr. 4100 til 4200 har zone 2 og tilbage
Postnr. 4000 til 4200 har zone 3 og tilbage

Jeg køre fra postnr. 4000 til 4100 til zone pris 100 kr. og der efter fra
postnr. 4100 til 4200 til zone pris 120 kr. Samlet pris 220 kr.
Men hvis jeg så køre fra 4200 tilbage til 4000 er det zone pris 3 til
eksempelvis 200 kr.

Hvordan laves dette mest fornuftigt ?

--
Hilsen AHJ

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-03 20:54

Du laver en tabel med postnr og zonenr, med den knutter du dine
postnumre op mod den zone de tilhører
Jens