Rabis vaccine
Fra : Nina

Dato : 12-03-01 21:25

Hej alle sammen
Jeg har en killing der for 3 uger siden fik rabis vacine da den skal med til
udlandet. I nakken har han en knude på størrelse med en stor ært.
Er der nogle der har erfaring med det? Hvor længe bliver den? Bør jeg tage
mislingen med til dyrlægen.
Jeg har hørt at rabis er hårdt ved kattene og der kan gå noget tid før
knuden forsvinder, men 3 uger???

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-03-01 22:29

Hej Nina

Knuder omkring vaccinationsstedet er en mere eller mindre almindelig
foreteelse - det er bestemt ikke kun Rabiesvacciner, der giver dette, men
også den almindelige basisvaccine (det har fx min 8½ kastrat fået ifb. med
hans sidste vaccination for snart to uger siden...). Rabiesvacciner er vist
ikke "hårdere" for kattene end alle mulige andre vaccinationer.

Min egen dyrlæge hævder, at knuden ingen skade gør, og den kommer højst
sandsynligt fordi, dyrlægen ikke har masseret vaccinationsstedet længe nok
efter prikket - min kastrat er ikke sååå glad for dyrlæger, så han lader dem
helst ikke pille længere end absolut højst nødvendigt, og derfor blev han
heller ikke masseret ret lang tid...
Knuden burde gå væk igen - men tre uger er ret lang tid... (man siger vist,
at de forsvinder i løbet af en uges tid). Havde i går besøg af en
opdrætter, som mente, at knuderne ikke altid gik væk, og at det var set,
at - især lidt ældre - katte dannede cyster i nakken pga. vaccinationerne.

Jeg ville nok tage et smut til dyrlægen - måske kan de ikke gøre noget som
helst, men det da et forsøg værd. Og som en lille sidebemærkning - jeg ville
blive ret mopset på min dyrlæge, hvis hun "tillod" at der kunne dannes knude
på en af mine killinger/udstillingskatte! Min kastrat er det ikke så vigtigt
med (forudsat at knuden ikke er farlig eller generer!! - det skulle de ikke
være), da han ikke bliver udstillet, men bare går og hygger herhjemme.

Mvh. Camilla
--
http://www.burmese.dk
- billeder af vores to bitte-misser vil blive lagt på hjemmesiden i dag!

Nina <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Ddar6.140$Aq.2129342472@news.euroconnect.net...

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 13-03-01 12:39

Hej Nina
Min kat havde også en stor knude i nakken efter den blev vaccineret. Jeg ringede
til dyrlægen og fik at vide at der nemt kunne gå 3 uger endnu inden den
forsvandt, og den er gået helt væk nu.
Hilsen Mimi