Beslagsmed søges i 8380 området
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-03 15:00

Er der nogen der kender en god (til at overholde aftaler) beslagsmed søges i
8380 området ?

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Heidi Falch

Dato : 26-02-03 16:38

Christian B. Andresen <mailto:username@domain.country> skrev:

>Er der nogen der kender en god (til
>at overholde aftaler) beslagsmed søges i
>8380 området ?

Ham vi bruger er Arne Theilmann fra Hasselager, og jeg ved da, at
han skoer i Foldby, så mon ikke Trige også kan være på hans rute?

Han er rigtig flink, og tager sig tid til hestene - og han kommer
efter aftale. Har kun een gang været ude for (jeg lige på stående
fod kan huske ihvertfald) at han var forsinket og det var pga en
*meget* urolig hest det foregående sted. Sidst kom han ca. 30 min
for tidligt

Smid evt. en mail, hvis du vil ha telefonnr.

--
Knus,

Trolden

Fra : Musen

Dato : 26-02-03 20:59

> [...]
> fod kan huske ihvertfald) at han var forsinket og det var pga en
> *meget* urolig hest det foregående sted. Sidst kom han ca. 30 min

Det var da vidunderligt at høre noget godt om den mand, for da jeg red i
Skanderborg kunne de fleste sige noget træls om ham, uden egentlig at have
noget at have det i......SÅ slem kan han da heller ikke være

/Musen

Fra : Heidi Falch

Dato : 26-02-03 22:06

Musen <mivsesnabela@sol.dk> skrev:
<snip>

> [...]
>noget godt om den mand, for da jeg red i
>Skanderborg kunne de fleste sige
>noget træls om ham, uden egentlig at have

På mig virker han ihvertfald bundreel - han har som så mange andre
smede heste selv og giver sig gerne tid til at fortælle om
dem. Vi har som regel en hel bunke heste, når han kommer ud til
os, så vi holder også kaffepause, hvor han lige får chancen for at
sidde ned 5 min og hvile ryggen. Der er som regel heller ingen
problemer med at få ham ud igen, hvis en af hestene smider en sko
eller der er andre "hasteopgaver". Sidst ringede jeg til ham en
tirsdag med 6 heste, der skulle skoes, og han havde tid allerede
om torsdagen. (Hvor det så viste sig, at der faktisk var 7 heste -
men han tog da nr. 7 med også, selvom den var en kende træls at
have med at gøre, og han jo logisk nok var temmelig træt i ryggen
allerede). De to af hestene var de samme hingste som Erik havde
med at gøre (se et tidligere indlæg), og Arne tog det stille og
roligt, og det samme gjorde hingstene, og det på trods af, at Örn
(den Erik langede en) igen er ved at "vågne" - han er godt klar
over, det er ved at være forår og dermed sæson for damer *GGG*

Jeg har i den tid, jeg har været derude (siden jan. 2001) aldrig
set Arne tabe hovedet og være utålmodig med hestene, og det er
noget af det vigtigste synes jeg. Jeg gør ham dog som regel
opmærksom på, hvis det er hingste eller ungheste han skal have med
at gøre, så han ved hvad han "går ind til" og dermed evt. kan
afsætte lidt mere tid til arbejdet.

--
Knus,

Trolden

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-02-03 08:59

"Heidi Falch" <trold@troldepus.dk> wrote in message

> Ham vi bruger er Arne Theilmann fra Hasselager, og jeg ved da, at
> han skoer i Foldby, så mon ikke Trige også kan være på hans rute?

Jeg har besluttet mig, grund til jeg spurgte var at ham vi plejer at bruge
er meget svær at få fat i.
Dog lykkedes det mig at få fat i ham i går, og han kan komme midt i næste
uge hvor jeg har fri så det er fint.
Smeden er Svend D. Kristensen som har Kaj Gregersens eft.
Han er - efter min mening - meget dygtig og jeg har kun oplevet ham som
rolig og omgængelig.

Fra : Berit Nielsen

Dato : 26-02-03 17:50

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3e5cc85d$0$151$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er der nogen der kender en god (til at overholde aftaler) beslagsmed søges
> 8380 området ?

Hej Christian.
Jeg vil råde dig til KUN at benytte en registret beslagsmed.
Alt andet er for dyrt, hvis... bemærk hvis uheldet skulle være ude,
og der skulle ske din hest noget.
Jeg benytter selv Bruun Larsen, så er utrolig stabil,
og meget dygtig til sit arbejde.
Jeg fik ham anbefalet af min Dyrlæge.
Og kan kun give ham mine varmeste anbefalinger.

En jeg dog på det groveste vil fraråde dig er Kim Madsen.
Men vi har mange smede i området, så vælg den du finder bedst.

Her er et link til samtlige registrede beslagsmede i Danmark.

http://www.hestens-vaern.dk/beslag.htm

Hilsen Berit N

Fra : Tulle

Dato : 26-02-03 18:04

Hej Christian
Jeg kan kun anbefale Kim Madsen, han er flink og god til sit arbejde.
De andre jeg kender i dette område kan ikke klokken...

Fra : Marlene

Dato : 26-02-03 19:54

Tulle <tranbo@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e5cf33d$0$119$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Christian
> Jeg kan kun anbefale Kim Madsen, han er flink og god til sit arbejde.
> De andre jeg kender i dette område kan ikke klokken...

Jeg ved, I begge kommer fra Århus-området, og jeg har egentlig det samme
spørgsmål om beslagsmed. Ham, jeg bruger nu, er ok, men noget grov i munden
og hidser sig let op (Erik Grove, men han gør arbejdet ordentligt), så hvor
hører Kim Madsen til? Findes der ingen kvindelige beslagsmede i
Århus-området?

Mvh. Marlene.

Fra : Marlene

Dato : 26-02-03 19:59

Marlene <tunne@heaven.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b3j2fg$13nr$1@news.cybercity.dk...
> [...]
hvor
> hører Kim Madsen til? Findes der ingen kvindelige beslagsmede i

Hov, kom lige til at se, at den ene fraråder Kim Madsen (hvorfor), og den
anden anbefaler ham.....

Mvh. Marlene.

Fra : Berit Nielsen

Dato : 26-02-03 20:10

> Hov, kom lige til at se, at den ene fraråder Kim Madsen (hvorfor), og den
> anden anbefaler ham.....

Hej Marlene.
Jeg fraråder Kim Madsen som Beslagsmed ene og alene af den grund,
at han simpelthen har ødelagt for mange heste igennem tiden.
Deriblandt min egen.
At han så ikke vil erkende at han har lavet en fejl, gør bare det hele meget
værrere.
Og min syv årige Ox er er nu efter 1½ års håb, og kamp nu erklæret ugenet
til ridebrug.

Tager du og spørger folk, vil du høre alt for mange sige netop det samme om
netop Kim Madsen.
Ved godt at alle smede laver fejl, men de vigtige måden de behandler dem på.

Men 3 ud af 4 ben .... Nææ.. så burde man finde et andet erhverv.

Men vurder selv...
Jeg vil bare ikke anbefale nogen at lege med dres hestes ve og vel.
Det er for dyrt både økonomisk og i tårer.

Hilsen Berit Nielsen

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 26-02-03 20:45

"Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote in message

> Findes der ingen kvindelige beslagsmede i
> Århus-området?

Findes der nogen i det hele taget?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

P.S. Og hvis der gør, er de så gift? *G*

Fra : Berit Nielsen

Dato : 26-02-03 20:43

> Findes der nogen i det hele taget?
>

> mvh
> Trond Øyvind Hermansen
>
> P.S. Og hvis der gør, er de så gift? *G*

Ja jeg mener faktisk der er en eller 2 udlærte i Danmark
Men om de er gift... hmmm.
Måske nogen der kender en ugift dyrlæge *B*

Hilsen Berit Nielsen

Fra : Musen

Dato : 26-02-03 21:01

> Findes der ingen kvindelige beslagsmede i
>
> Findes der nogen i det hele taget?
>

> mvh
> Trond Øyvind Hermansen
>
> P.S. Og hvis der gør, er de så gift? *G*

*GGG* Ja det var måske sådan en man skulle have fundet sig...Eller en
dyrlæge

/Musen

Fra : Heidi Falch

Dato : 26-02-03 21:58

Trond Øyvind Hermansen <oyvind.hermansen@iname.com> skrev:

<snip>

>Findes der nogen i det hele taget?

Ja - der findes ihvertfald en på Fyn, Matilde hedder hun - hun
kører lejlighedsvis til Århus ved jeg, hun reklamerer med.

--
Knus,

Trolden

Fra : mus

Dato : 03-03-03 09:49

>Ja - der findes ihvertfald en på Fyn, Matilde hedder hun - hun
>kører lejlighedsvis til Århus ved jeg, hun reklamerer med.

Det er nok hende her
http://www.matildes-beslagsmedie.dk/

Laila

Fra : Marlene

Dato : 27-02-03 09:39

Trond Øyvind Hermansen <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e5d17ff$0$128$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote in message

> Findes der nogen i det hele taget?

Ja, jeg mener, at det er i Odense, at de uddanner kvindelige beslagsmede.

Mvh. Marlene.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 27-02-03 10:24

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en meddelelse
> "Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote in message

> Findes der nogen i det hele taget?
>

> mvh
> Trond Øyvind Hermansen
>
> P.S. Og hvis der gør, er de så gift? *G*

Der er en her på sjælland, hun hedder Dorthe ved jeg, men lige hvilken by
hun kommer fra ved jeg ikke.
-og jo jeg tror hun både er gift og har børn *S*

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 27-02-03 15:44

On Thu, 27 Feb 2003 10:24:18 +0100, "Nina Svanholm"
<hammer@FJERN_DETTEtelefona.dk> wrote:

>Der er en her på sjælland, hun hedder Dorthe ved jeg, men lige hvilken by
>hun kommer fra ved jeg ikke.
>-og jo jeg tror hun både er gift og har børn *S*

   Hun er vist fra Sydsjælland =) Vi har i hvert fald en Dorthe
der skoer heste ude hos os :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-03-03 21:55

On Wed, 26 Feb 2003 20:45:20 +0100, "Trond Øyvind Hermansen"
<oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

>Findes der nogen i det hele taget?

   Jeg sad lige og kiggede på
http://www.hestens-vaern.dk/beslag.htm - og der er faktisk 3 kvindlige
beslagsmede i Danmark - Mathilde, Dorthe og Anja =)

Fra : Heidi Falch

Dato : 26-02-03 21:58

> [...]

>Århus-området, og jeg har egentlig det samme
>spørgsmål om beslagsmed. Ham, jeg
>bruger nu, er ok, men noget grov i munden

Hvis det er den Kim jeg "kender", så har han travheste på
Obstruplund i Mårslet.

Erik har jeg set i aktion på vores hingste, og jeg må tilstå, at
jeg ikke var imponeret ;o(

Han knaldede den ene en i siden fordi den åbenbart ikke stod
præcis så stille som han ville ha ;o(

Det skal lige siges, at det var umiddelbart efter at samme hingst
var taget fra hopperne efter at have gået som "vildhingst" i noget
der lignede 2 år, og derfor ikke rigtig kunne forstå, at det
virkelig var vigtigt, at man står stille på staldgangen og ikke
kigger efter damer hele tiden.

--
Knus,

Trolden

Fra : Tulle

Dato : 27-02-03 15:48

Hej igen
Vi har netop haft Kim Madsen ude i dag og jeg har INTET at klage over, men fortæl da historien om Wendy som du har gjort så mange
gange før, Berit.
Han skoede tre heste fejlfrit, kom til den aftalte tid, tog den tid det tager og var flink over for både ryttere med spørgsmål og en
hest der var urolig. 500 for 4 sko sat på af en god smed det syns jeg er i orden

Fra : Marlene

Dato : 27-02-03 16:56

> "Heidi Falch" <trold@troldepus.dk> skrev i en meddelelse

Hej Heidi.

Først vil jeg begynde med at sige - igen - at hver gang der har været et
indlæg fra dig, så kan jeg ikke se det (ovenstående indlæg læste jeg i
forbindelse med Tulles!). Er der nogen, som har en ide om, hvad det kan
skyldes????? Jeg har lagt mærke til det 4-5 gange nu - underligt!!!!

Nå, men det lyder ikke godt med ham Erik - jeg spurgte ham også sidst, om
han aldrig blev sparket, hvortil han svarede, at jo det gjorde han da, men
så fik de så sandelig et spark igen, og jeg så forfærdet på ham og skulle
til at begynde med min evige "sang" om vold mod dyr, men kunne godt se, at
det kunne jeg lige så godt opgive. Musse skal snart have beskåret sine hove,
og han har åbenbart beskåret dem i mange år - men hvem skal jeg så
vælge??.............

Mvh. Marlene.

Fra : Marlene

Dato : 27-02-03 17:06

Marlene <tunne@heaven.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b3lcgm$8jk$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> forbindelse med Tulles!). Er der nogen, som har en ide om, hvad det kan
> skyldes????? Jeg har lagt mærke til det 4-5 gange nu - underligt!!!!

Snip

Nu blev jeg så irriteret over, at jeg ikke kunne se dine indlæg, så jeg
fandt dem på en anden på - inde på nettet (jeg læser nyhedsgrupper via
Outlook Express), og hold da op, alt det du har skrevet, Heidi!!!! Lige
præcis dine indlæg bliver ikke indlæst, når jeg går ind på denne
nyhedsgruppe (via Outlook). Virkelig mystisk!!! Jeg kan da huske, at jeg
førhen har læst dine indlæg..........

Mvh. Marlene.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-02-03 20:14

In article <b3lcgm$8jk$1@news.cybercity.dk>, Marlene wrote:

[klip]

> [...]
> forbindelse med Tulles!). Er der nogen, som har en ide om, hvad det kan
> skyldes????? Jeg har lagt mærke til det 4-5 gange nu - underligt!!!!

du smider forhåbentligvis ikke trolden i et kill filter ?

JonB

Fra : Helle Madsen

Dato : 27-02-03 20:51

Jeg har samme problm, og smider ingen i kill-filtret

Helle Madsen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-02-03 23:19

In article <b3lq5k$13k$1@sunsite.dk>, Helle Madsen wrote:
> Jeg har samme problm, og smider ingen i kill-filtret

Så må i jo bare bruge windows tricket[1]

JonB
[1]: geninstaller

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 28-02-03 00:16

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote in message

> Så må i jo bare bruge windows tricket[1]
>
> JonB
> [1]: geninstaller

Husk liige at få samme sprogversion som før - det glemte jeg da jeg forleden
installerede IE6. Alt er nu på engelsk i stedet for på dansk, og jeg kan
ikke længere finde rundt i knapperne. *G*

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Marlene

Dato : 28-02-03 08:55

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnb5sorr.jfj.bendtsen@brok.diku.dk...
> In article <b3lcgm$8jk$1@news.cybercity.dk>, Marlene wrote:
>
> [klip]

> du smider forhåbentligvis ikke trolden i et kill filter ?

Bestemt ikke - det er virkelig mystisk!

Mvh. Marlene.

Fra : Jan L

Dato : 28-02-03 07:38

"Tulle" <tranbo@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tager og var flink over for både ryttere med spørgsmål og en
> hest der var urolig. 500 for 4 sko sat på af en god smed det syns jeg er i

Hejsa.
Jeg syntes at fornemme en vis sarkasme i dit indlæg Marlene ?
Hvor kommer den fra ?
Det er jo ikke dig der har mistet din hest, fordi ham smeden har lavet noget
dårligt arbejde,
og faktisk kunne historien om hesten interessere andre.
Jeg personligt føler da med en der mister sin hest.
Og efter at have besøgt hendes hjemme side, kan jeg se der faltisk er tale
om en ganske ung hest.
Og så er det jo ganske forfærdeligt, især for ejeren.
Og hvis smeden så ovenikøbet ikke vil være ved sit dårlige arbejde, og
sviner vedkommende til.
Så tja.... ved ikke lige hvad jeg selv ville gøre.

Desuden til din information, vil jeg da fortælle at selv samme smed er
omtalt i en anden sag,
på dk.marked.privat.dyr.hest
Her er hesten desværre blevet aflivet, men ellers er sagen den samme...
smeden vil ikke være ved sit arbejde.
Og så vidt jeg husker har jeg for ganske nyligt netop læst et læser brev i
lokalavisen,
om netop samme smed som på det groveste fejlbeskar en hest på Malling
Landbrugsskole.

Så måske er der mere omkring den sag,
end du vil se fordi du mener du er tilfreds med ham.
Men husk bare dit indlæg... hvis (gud forbyde det) det er din egen hest som
er "offer" næste gang.

Hilsen Jan L
(Århus)

Fra : Marlene

Dato : 28-02-03 08:54

Jan L <bizarre_life@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b3n03h$e05$1@sunsite.dk...

> [...]
> Hvor kommer den fra ?
> Det er jo ikke dig der har mistet din hest, fordi ham smeden har lavet

Snip

Hej Jan.

Og jeg synes, jeg kan fornemme, at du ikke har indlæst indlæggene ordentligt
:) Det er ikke mig, som har skrevet ovennævnte - det kunne jeg aldrig finde
på. Det er jo kun forfærdeligt, at hun har mistet sin hest. Jeg er
dyreelsker ud over alle grænser, og at skrive sådan ligger mig meget fjernt.

Mvh. Marlene.

Fra : Jan L

Dato : 03-03-03 10:08

> [...]
> på. Det er jo kun forfærdeligt, at hun har mistet sin hest. Jeg er
> dyreelsker ud over alle grænser, og at skrive sådan ligger mig meget

Beklager Marlene.
Men det var fordi der står Marlene i blå akrift, så troede jeg du var
afsender.
Beklager.

Men mangler stadig svar fra Tulle, som jo så er afsender af indlægget jeg
referede til.
Hilsen Jan L
(Århus)

Fra : Heidi Falch

Dato : 28-02-03 14:24

Berit Nielsen <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev:

<snip>

>Her er et link til samtlige
>registrede beslagsmede i Danmark.
>
>http://www.hestens-vaern.dk/beslag.ht m

Åbenbart ikke - eftersom Arne ikke er på Jeg så idag selv hans
autorisation (sp?), og han har været smed i en 30 år, så han
*burde* være kendt nok *S*

Men han fortalte nu samtidig, at der faktisk findes to
organisationer for beslagsmede i lille danmark, og jeg kan
selvfølgelig ikke huske, hvad det var han kaldte dem ;o( Men
derfor kan det jo være, at listen som du nævner, kun har den ene
organisations medlemmer på.

--
Knus,

Trolden