Chipmærkning af hest...
Fra : Anet

Dato : 26-02-03 14:11

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-03 14:28

"Anet" <anet49@hotmail.com> wrote in message
news:3e5cbcd9$0$16192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm?id=957&sprog=1&grp=7&menu=4

Det er besluttet at man vil chipmærke travheste i stedet for frysemærkning
fremover.
Det er efter min mening også meget bedre.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Berit Nielsen

Dato : 26-02-03 14:43

> Det er besluttet at man vil chipmærke travheste i stedet for frysemærkning
> fremover.
> Det er efter min mening også meget bedre.

Det gælder vist for alle racer.
For araberen har også mistet sit frysemærke, desværre syntes jeg.

Berit n

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-03 14:55

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> Det gælder vist for alle racer.

Ja ifølge artiklen, men kravet om frysemærkning af travheste er indført af
Centralforbundet.

Fra : Lene

Dato : 26-02-03 15:48

"Christian B. Andresen"skrev : >
> Det er besluttet at man vil chipmærke travheste i stedet for
frysemærkning
> fremover.
> Det er efter min mening også meget bedre.
>

> --

Hej Christian,
jeg er meget spændigt på, hvordan det bliver i praksis. Samtidig skal
hestene DNA-testes, hvor det før var nok med en blodtypebestemmelse af
begge forældre hvis bedækningen var sket ved naturligt spring,
hvorimod man ved frost eller transportsæd også skulle blodtypebestemme
føllet.
Jeg er rigtig glad for at frysningen stopper, for det gør altså ondt
på dem, både mens det står på - men de er også ømme længe efter.

Mvh. Lene

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-02-03 09:02

"Lene" <hamadryad@mail.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg er rigtig glad for at frysningen stopper, for det gør altså ondt
> på dem, både mens det står på - men de er også ømme længe efter.

Nu var jeg tilstede da vores føl skulle frysemærkes og hun fortrak ikke en
mine. Hun stod stille og pænt.
Jeg vil godt tro at de er ømme i lang tid efter, men det så nu ikke ud til
det gjorde ondt på hende.

Fra : Anet

Dato : 27-02-03 12:29

> [...]
> mine. Hun stod stille og pænt.
> Jeg vil godt tro at de er ømme i lang tid efter, men det så nu ikke ud til

(klip)

I har sikkert alle prøvet at brænde Jer på ovnen, et lys eller en brændeovn. Det første man mærker er at man faktisk bliver
forskrækket og tager fingrene væk. Så er det først bagefter at det faktisk gør hulens ondt....det er sådan hesten har det efter
brænde og frysemærkning.

Jeg fik min hund chipset og hun så virkelig ikke ud til at hun mærkede det overhovedet og hun er ellers en piveskid....

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-02-03 13:26

> [...]
> forskrækket og tager fingrene væk. Så er det først bagefter at det faktisk
gør hulens ondt....det er sådan hesten har det efter

Enig, jeg foretrækker også chipmærkning.

> Jeg fik min hund chipset og hun så virkelig ikke ud til at hun mærkede det
overhovedet og hun er ellers en piveskid....

Vores hund er tatoveret, men det er vel op til opdrætteren hvad de plejer at
gøre.
Fordelen ved tatovering er at landbetjenten kan læse nummeret, han har ikke
en scanner til chips.

Fra : Anet

Dato : 27-02-03 13:30

> Enig, jeg foretrækker også chipmærkning.

> overhovedet og hun er ellers en piveskid....
>
> Vores hund er tatoveret, men det er vel op til opdrætteren hvad de plejer at
> gøre.

(klip)

Er der ikke noget med at øretatoveringer er forbudt nu???
To af vores hunde er chipset mens den tredje var tatoveret da vi købte ham som voksen hund.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 27-02-03 19:01

"Anet" <anet49@hotmail.com> wrote in message

[klip]

> Jeg fik min hund chipset (...)

Hahaaa, jeg læste det som "Jeg fik min HUD chipset..." Sikke meget at gå
igennem, for at vide hvordan ens hest føler det. *LOL*

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Anet

Dato : 27-02-03 23:28

> Hahaaa, jeg læste det som "Jeg fik min HUD chipset..." Sikke meget at gå
> igennem, for at vide hvordan ens hest føler det. *LOL*

(klip)

*GGG* ja, altså jeg har ikke prøvet at blive chipset men jeg har prøvet at blive tatoveret men bare ikke lige i øret som hunde
bliver det *SSS*

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Anet

Dato : 26-02-03 23:45

> Det er besluttet at man vil chipmærke travheste i stedet for frysemærkning
> fremover.
> Det er efter min mening også meget bedre.

(klip)

Ja, chipmærkning har man jo brugt i mange år til hunde med godt resultat.

--

~Hilsen
Annette~