Distanceridning ??
Fra : Berit Nielsen

Dato : 26-02-03 13:50

Nu skal mig og min store mule jo deltage i et distanceridt her i slutningen
af April.
Derfo er jeg meget modtagelig for råd, omkring selve ridtet.
Hvad skal jeg gøre op til ?
Er der noget jeg skal bruge af udstyr..( gamacher... osv)

Hvis jeg oveni købet kunne høre lidt om hvad man gør fra man ankommer til
man er færdig og klar til at læsse hesten igen.
Så var det bare suverænt.

Berit N
http://www.arabiskrideklub.dk

Fra : Pia J

Dato : 26-02-03 14:03

Jeg tager den nemme udvej og sender dig til http://www.distanceridning.dk/

Hvor langt skal du ride? Hvis det er langt, skal du i gang med
konditionstræning. De lange klasser plejer at være på hurtigste tid, de
korte på præcis tid hvor den som kommer i mål tættest på idealtiden vinder.
Og vi snakker om sekunder her.

Der er ingen dresscode, sørg for du har behageligt tøj på, gamle tilpassede
støvler og en hjelm med ventilation. Evt. handsker til at skåne hænderne.
Ekstra tørre underlag til hesten. En sadeltaske til en flaske vand til dig
selv er også smart. Stopur til at checke dine tider.

:Pia

Fra : Berit Nielsen

Dato : 26-02-03 14:41

> [...]
> Ekstra tørre underlag til hesten. En sadeltaske til en flaske vand til dig
> selv er også smart. Stopur til at checke dine tider.

Hej Pia.

Vi skal kun ride 20 km tror jeg det er.
Da det er vigtigt for mig at løbet er ud i et stræk.
Da jeg med min ledegigt ikke kan komme af hesten, og op igen.
Ved du så hvor højt op vi kan komme ? altså i km...

Med hensyn til træning så er han i fin form efterhånden.
Men han er altså trænet som jeg ville gøre op til en dressurkonkurrence,
da det er det eneste træningsprogram jeg har brugt førhen.
Ture, i naturen.
X antal km. i skridt x antal km. i trav og ca. 500 - 1000 m. i galop.

Vi rider slet ikke for at vinde, kun for at være med.
Jeg har ikke været til stævne med min store hest siden 98,
og da var det kun dressur.. det her er for mig/os en løsning der gør at vi
kan være med.
Og have det hyggeligt med andre.

Jeg kendte godt linket til distanceridningssiden.. har studeret den nøje *S*

Tusind tak for de gode råd.
Skal huske dem.

Fra : Pia J

Dato : 26-02-03 15:04

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Vi skal kun ride 20 km tror jeg det er.
> Da det er vigtigt for mig at løbet er ud i et stræk.
> Da jeg med min ledegigt ikke kan komme af hesten, og op igen.
> Ved du så hvor højt op vi kan komme ? altså i km...

I 20 km klassen er det vist ikke så slemt med farten, men i dit program står
der en idealtid - der kan du så finde den hastighed du skal holde for at
vinde. I klasserne på hurtigste tid kan man godt opleve at se sin rytter
(jeg har kun været med som hjælper) komme blæsende ind efter de første 10 km
på kun 20-30 minutter. Ellers ligger topfarten på 12-14 km i timen.

Men du kan sagtens holde dig på 8 og stadig blive godkendt i en kort klasse
tror jeg. Prøv evt. at finde nogen strækninger du kan måle og se hvor lang
tid det tager i et behageligt tempo. Og hvor lang tid tager det at skridte
nøjagtig 1 km? Det kan betale sig at tage den med ro til sidst for at få
pulsen ned inden vet gate. Den skal ligge under 60 inden 20 min efter
målgang. Lån evt. et pulsmeter på forhånd, så du kender din hests normalpuls
og arbejdspuls. Vand evt. foder så den ikke er dehydreret ved start.

:Pia

Fra : Lene

Dato : 26-02-03 15:57

"Berit Nielsen" skrev: > Nu skal mig og min store mule jo deltage i et
> [...]
>
> Hvis jeg oveni købet kunne høre lidt om hvad man gør fra man
ankommer til
> man er færdig og klar til at læsse hesten igen.

Hej Berit,
jeg vil da gerne hjælpe dig *s* - jeg har redet mange
distancestævner - bedste resultat er en pokal hvor der står
Marskridtet 1999, Dansk Mesterskab vinder af 42.8 km - - - Meeen så
skal du også tale pænt til mig nu - okay?

Mvh. Lene