Flash med æ, ø og å
Fra : Flemming Bækdal

Dato : 26-02-03 18:18

Hej Gruppe.

Jeg har lavet således jeg loader tekst ind i en flash movie via en *.txt
fil.
I ved så man ikke behøver rette i sin *.fla fil hver gang man vil ændre
teksten...

Men Æ, Ø og Å bliver ikke vist i *.swf filen når jeg laver det sådan.
Så spørgsmålet er om man kan lave så *.swf filen også viser æ,, ø og å ? -
evt. med et script?

--
Venlig hilsen Flemming Bækdal

Fra : itgrafen

Dato : 26-02-03 19:50

"Flemming Bækdal" skrev d. 26-02-03 18:18 dette indlæg :
> [...]
>
> Men Æ, Ø og Å bliver ikke vist i *.swf filen når jeg laver det sådan.
> Så spørgsmålet er om man kan lave så *.swf filen også viser æ,, ø og å

Hej Flemming

jeg går ud fra at det er input tekst du loader, så skal du for at bruge
æ, ø og å. Sætte flash til alle characters, eller vælge hvilke du vil
kunne bruge. Det gør du i properties under charakter.

vh
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Thykjaer Jensen

Dato : 12-03-03 20:45

Til Dorte,

Det har jeg prøvet - uden held... desværre...
Skal man virkelig scripte sig ud af det og erstatte å med å (eller
hvad det nu er) etc. i sine strings?

mvh. Per

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-03-03 22:16

On Wed, 12 Mar 2003 20:45:04 +0100, "Per Thykjaer Jensen"
<faust@paradis.dk> wrote:

>Skal man virkelig scripte sig ud af det og erstatte å med &aring; (eller
>hvad det nu er) etc. i sine strings?

Læser man strings med fx LoadVariables(), så skal de være skrevet i
UTF8. Fx:

mad=Risengrød

Alternativt urlencoded i samme forbindelse:

mad=Risengr%C3%B8d

--
- Peter Brodersen

Fra : Per Thykjaer Jensen

Dato : 13-03-03 21:36

Hej Peter

Tak for svaret.
Men her er FMX ikke så praktisk at have med at gøre som den tidligere
version!
Hvis nogen udfylder en mailform, så skal man altså skrive et script, der
erstatter strengens æøåÆØÅ med UTF8 koder før den sendes videre til fx PHP.
Kan det ikke gøres mere elegant?

mvh. Per

Per Thykjær Jensen
Se min webside på www.per.masterz.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-03-03 22:28

On Thu, 13 Mar 2003 21:36:23 +0100, "Per Thykjaer Jensen"
<faust@paradis.dk> wrote:

>Hvis nogen udfylder en mailform, så skal man altså skrive et script, der
>erstatter strengens æøåÆØÅ med UTF8 koder før den sendes videre til fx PHP.
>Kan det ikke gøres mere elegant?

PHP har selv en funktion til at konvertere til UTF8. Det kan man
passende bruge, når man skal outputte teksten. Fx:

<?php
$mad = "Risengrød";
print "mad=".rawurlencode(utf8_encode($mad));
?>

--
- Peter Brodersen

Fra : Per Thykjaer Jensen

Dato : 18-03-03 23:00

--
Hej Peter

Tak for det gode råd!!

Fra : _michael_

Dato : 17-03-03 22:34

Næh...

Du skal lige ha' den her kommando med, før det virker med æøå.:

System.UseCodepage = true;

// Og så kan du hente dine ting med æøå inkluderet

loadVariables("admin/skriv_til_flash.php", "_root");

den Wed, 12 Mar 2003 20:45:04 +0100, "Per Thykjaer Jensen"