linux skærm
Fra : Cyberloz

Dato : 13-03-01 00:52

Jeg har en Siemens skærm model e17cl eller mcm171e, problemet ligger i at
jeg ikke kan finde ud af hvilken skærm jeg skal vælge !! Jeg har installeret
linux færdig !! Men jeg kan ikke få det grafiske billede frem !!!

M.V.H.
Cyberloz

P.s. Jeg ved godt at man skal skrive startx.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 13-03-01 01:43

On Tue, 13 Mar 2001, Cyberloz wrote:

> Jeg har en Siemens skærm model e17cl eller mcm171e, problemet ligger i at
> jeg ikke kan finde ud af hvilken skærm jeg skal vælge !! Jeg har installeret
> linux færdig !! Men jeg kan ikke få det grafiske billede frem !!!

Hvis din skærm ikke står på, skal du sætte den op som 'generic' og
indtaste dine horiz/vert sync frekvenser.

> P.s. Jeg ved godt at man skal skrive startx.

Så startx fejler? Med hvilke fejlmeddelelser?

Rasmus

Fra : N/A

Dato : 14-03-01 01:29

Fra : frede-plesner@image.~

Dato : 14-03-01 01:29

Det er sikkert grafikkortet, det ikke er understøttet, f.eks Gefonce 2 MX

nyhedsmeddelelse:Pine.LNX.4.33.0103130141190.2086-100000@7812-grignard.amage

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 14-03-01 05:56

<frede-plesner@image.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sikkert grafikkortet, det ikke er understøttet, f.eks Gefonce 2 MX

Det er lige mit problem og hvad gør jeg så ved det?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-03-01 16:12

On Wed, 14 Mar 2001, Jacob Laugesen wrote:

> <frede-plesner@image.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er lige mit problem og hvad gør jeg så ved det?

Installerer XFree86 4.0.2 (www.xfree86.org). Måske kan den fås i
pakkeformat (.rpm .deb) til din distribution (jeg husker ikke, hvilken
du kører).

Rasmus

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 14-03-01 22:53

MX

> Installerer XFree86 4.0.2 (www.xfree86.org). Måske kan den fås i
> pakkeformat (.rpm .deb) til din distribution (jeg husker ikke, hvilken
> du kører).

Det er klart nok. Jeg har hentet den men jeg kan slet ikke starte linux (RH)
og så er det lidt svært at komme til at installere en ny xfree86. Jeg regner
ikke med at kommer til at køre instalationen fra X men jeg kan heller ikke
komme ind til promten...

Kun med opstarts disketten jeg lavde under installationen og så kører man jo
den linux der ligger på disketten og ikke den på min HD.

Fra : frede-plesner@image.~

Dato : 14-03-01 21:48

Du går ind på nvidia.com, der står vejledningen, og der er driverne, det er
lykkedes for mig på min kones PC, men efter mange for søg, jeg har ikke tid
til at svare detaljeret nu, men hvis du er interresseret, så mail mig, og
jeg skal nok finde vejledningen.
med venlig hilsen

Frede Plesner Sørensen

Jeg burde lige tilføje, at jeg også er helt novice op Linuxområdet; men det
lykkedes da tilsidst