Til Lene .. henfør til tidligere tråd.
Fra : Berit Nielsen

Dato : 25-02-03 11:56

Som svar på den tidligere tråd, længere nede at siden skal jeg nu udprinte
det her så det ikke kan misforståes,
for selv en som dig.

I det tidligere debat indlæg cykler du rundt i det samme,
og har gennem indlægget vadet rundt og siger nu nøjagtigt det samme som jeg.
Kan du ikke se det er det ikke mit problem, kun dit eget.
Du sviner folk til som faktisk har købt en hest for værende ren.
Og som jeg tidlig i mit indlæg skrev er det synd for ejeren af hesten,
samt dem som troede de havde avler en ox er og nu stod med noget uden
papirer.
Nu farer du så i med adskellige rene afkom, der er 2 - 3 registrede , som nu
selvfølgelig er taget ud af stambogen.
Hvorfor trække noget op som startede langt før i samme tråd ?????

Med hensyn til væddeløbsbanen, har jeg aldrig nævnt at jeg har kontakter på
væddeløbsbanen i dag.
Den bane har lagt i Århus, lige så læge de fleste af os Århusianere kan
huske tilbage.
Og der er ikke ret mange af de gamle trænere tilbage derned mere.
Selv Birger, har overladt sin staldt til sin lillebror.
Og til din orientering er det længe siden at jeg var der.
Der var langt før at sådan en som Thomas Bonde slog sig ned som træner.
Lang tid før Kaj Gregersen holdt som beslagsmed.
Og lige så lang tid før Kej Jensen forlod banen.

Det var da hestene som Gigant Bangsbo, Granit Bangsbo, Hurry Moon,
Hededrengen, Jackson, Huston ,
Fremmegård hestene, Hessana Immervad og alle de andre var unge.
Men måske er det før din tid, selv om du har så mange års erfaring ??????

Du er den mest irreterende jeg nogensinde har mødt,
og uanset hvilken tråd der nævnes så skal Lene bare have ret, og er meget
bedre vidende.
Det er da utroligt at du har sat dig selv op på et sådant nivau.
Jeg vil mildt sagt fløjtende ligeglad med hvad du mener du ved om araberen,
da du skriver at den er uren, og ikke er det papir dens stamtavle er skrevet
på.

Du flænser frem med et enkelt eksempel inden for araberen og stempler alle
ox ere på den måde.
Men lad os gå tilbage i tiden og se på det fusk der har været i
travverdenen..
Heste der er solgt for værende suveræne, til udlandet.
Heste der er stemplet ubrugelige uden den mindste skade..
Travsporten er vist den 1 til at lede an inden for fusk, og fup.
Men derfor berettiger det ikke at alle er sådan.

Jeg husker at du truede Anet, med sagføre og bål og brand fordi du imellem
linierne læste dit og dat.
Dine indlæg her på siden, beskylder direkte at Stutteri Sapa som skyldige i
fusk og svig.
Du anklager dem for hensigtsmæssigt at have ført folk bag lyset .......de
troede de havde en ren araber.
Og det er da en katastrofe for dem pludselig at stå med en uren hest, og
pludselig at skulle betale de gevinster tilbage hesten,
da det er mange penge, den har vundet.
De har selvfølgelig ikke de penge liggende, og det har hverken de eller jeg,
hvis vi gud forbyde det skulle stå i den situation.
Men vi må håbe at du er sikker på at det er Stutteri Sapa der er skyldige
her,
for ellers har de nok til at retsforfølge dig ifølge strafferammen om
rygtespredelse, bagvaskelse og injurier.
Men du erkender ikke engang at du sidder og skaber rygtespredelse, du
plabrer bare videre.
Det kendetegner ikke ligefrem den type du ellers gerne vil føre dig frem
som.

Hvad ved du om hvad der er foregået i den omtalte sag ?
Andet end hvad du har læst dig til.
At tro på alt man læser er naivt.

Det må så være det jeg mere havde at sige om den sag.
Så før dig bare frem Lene.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-02-03 12:18

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Som svar på den tidligere tråd, længere nede at siden skal jeg nu udprinte
> det her så det ikke kan misforståes,
> for selv en som dig.

Kan du ikke henvise til den tråd, så vi andre kan følge med.

> [...]
> Travsporten er vist den 1 til at lede an inden for fusk, og fup.
> Men derfor berettiger det ikke at alle er sådan.

Den lader vi lige stå et øjeblik...........................
Hvilke beviser skulle du have til at underbygge den påstand at:
" Travsporten er vist den 1 til at lede an inden for fusk, og fup." ?

Jeg er overbevidst om at en så kontrolleret branche som travsporten (bla.
skattekontrol pga. toto-spil etc.) og god kontrol med stamtavler /
afstamning (frysemærkning, blodtypebestemmelse etc.) har meget mindre snyd
og bedrag end der er inden for alm. rideheste og -sport. Jeg har heller ikke
nogle beviser, men det er ikke mange år siden at man så noget (var det TV2
?) med falske papirer og beriddere der svindlede.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Berit Nielsen

Dato : 25-02-03 12:20

Henvisningen er her :
Det drejer sig om indlægget længere nede at siden der hedder "Hvor er i Fra
?"
Specielt indlæggene omkring araberen der under.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 25-02-03 19:47

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> wrote:

>Det må så være det jeg mere havde at sige om den sag.

Det var da osse en gang lak der ku lugtes langt væk )
Jeg dukker mig skyndsomt for ikke at komme i vejen.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Jan L

Dato : 25-02-03 21:01

Har givet min mening i den før omtalte tråd.
Men står ved den i denne også.

Amen

Fra : Iben Holst

Dato : 26-02-03 11:40

Hej Berit (og I andre)

Den 19. februar skrev Anet et indlæg, hvori hun udtrykte at hun var/er meget
meget glad for at der efterhånden sker så meget herinde, men iht. til dit
indlæg (og dem mellem du og Lene i den anden tråd) er det lige nøjagtig
dette der sker, når der så meget aktivitet. Så begynder folk simpelthen at
ryge i totterne på hinanden og det er da så ærgerligt ..... men den er
sikker hver gang!

Iben

OBS: vigtigt at indskyde at dette ikke er nogen kritik af dig eftersom jeg
slet ikke har taget stilling til problemet mellem jer - endnu (hvis det
sker).

Fra : Anet

Dato : 26-02-03 12:01

> [...]
> slet ikke har taget stilling til problemet mellem jer - endnu (hvis det

(klip)

Denne sag imellem Lene og Berit drejer sig om klare facts, og jeg kan godt forstå at man ikke syntes at en gruppe skal
misinformeres. Nogle af dem der kommer herinde går jo op i deres racer/rideformer med meget stor aktivitet og derfor syntes de og
jeg også selv for den skyld at den information som kommer skal være så rigtig som muligt......Nu skrev jeg også det indlæg med
connemarerne (for at gribe i egen barm...) fordi jeg hele min barndom og ungdom netop omgikkes den race meget og red konkurrencer på
dem, tilred dem, brugte dem i rideundervisningen til både børn og voksne. Jeg var ikke sikker på at Øxenholm stadig fandtes som
stutteri og derfor skrev jeg at det er muligvis York stutteriet der holder til i de gamle stalde nu da jeg har hørt lidt om det. Og
jeg håber da inderligt, at hvis der er nogen der er klogere end mig, at de så vil korrigere lidt på det..... Vi bliver jo kun
klogere af at få det rigtige at vide....og ikke af sladder og historier som bare er rygter....

Ja, jeg syntes stadig at det er en fornøjelse at komme og læse og se at der nogen gange er rigtig mange indlæg. Og vi kommer jo vidt
omkring i de forskellige emner ....

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-02-03 12:15

In article <3e5c9e84$0$16143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Anet wrote:

> [...]

> misinformeres. Nogle af dem der kommer herinde går jo op i deres racer/rideformer med meget stor aktivitet og derfor syntes de og

Derfor er der ingen grund til at være fanatisk med valget. Se bare
Trines tråd, hvor hun indtil flere gange skrev at det skulle ikke
være en araber. Der var indtil flere indlæg hvor hun blev kritiseret
og således måtte uddybe, at det skulle stadig ikke være en araber.
Når hun nu havde sagt det en gang, hvorfor så ikke høre efter?

JonB

Fra : Berit Nielsen

Dato : 26-02-03 12:27

> [...]
> og således måtte uddybe, at det skulle stadig ikke være en araber.
> Når hun nu havde sagt det en gang, hvorfor så ikke høre efter?

Lige i den omtalte tråd med Trine, syntes jeg bare at hun blev informeret om
at hendes argumenter,
om araberens temperament, brugekundskaber osv ikke var gode nok.
Ingen har været fanatiske, og man fortalte bare at de argumenter faktisk var
så langt fra sandheden som muligt.
Hvad race hun, og alle andre vælger er helt op til dem selv.
Og hurra for det, for netop racernes forskelligeheder er jo fantastisk, og
slet ikke værd at miste.
Tænk bare tilbage på ens tid som ponyrytter, små shetlændere, nordbagger og
islændere.
Fuld fart, bukkespring og maser af temperament.
Men sådan er vi jo slet ikke i dag..
Nææ hurra for forskelligheder bland de forskellige hesteracer.

Men så igen skal hellere sige jeg bryder mig ikke om lige netop araberen/
Islænderen/ nordbaggen osv,
og undlade grunde som ikke har henhold i virkligheden.
Feks mente jeg da jeg var snobbet stævne /pony rytter for mange år siden
ikke at nordbagger kunne gå dressur,
af nogen speciel betydning... det var lige indtil jeg i norge på et eller
andet tidspunkt i 80`erne blev slået af en sådan i Middelsvær.
Hmm.. har selvfølgelig aldrig nævnt det med at de ikke dur til dressur side.
For alt er afhængigt af rytteren/ ejeren & hesten.
Sammen kan de nå stjernerne hvis de vil.
"så kommer det bare an på hvad der er stjerner for lige netop dem"

Fra : Nina Svanholm

Dato : 27-02-03 10:54

> [...]
> Sammen kan de nå stjernerne hvis de vil.
> "så kommer det bare an på hvad der er stjerner for lige netop dem"

Hehe, jeg har selv haft en Fjordhest, en rigtig hidsig ´en. Hende startede
jeg stævner på i spring, og nøøj hvor de andre tøser hviskede i krogene "at
sådan en Fjordfjums kunne ihvertfald ikke springe" osv. Men gæt hvem der gik
hjem med den røde sløjfe -jep, min Fjordfjums og jeg

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 26-02-03 12:34

> [...]
> og således måtte uddybe, at det skulle stadig ikke være en araber.
> Når hun nu havde sagt det en gang, hvorfor så ikke høre efter?

Jamen så vidt jeg husker så skrev jeg vist også at når hun havde den indstilling til araber så.....
Jeg rider ikke selv på vores araber vil jeg lige sige.....jeg er nok til en bundsolidog kedelige hest i sind. Forstået på den måde
at den skal bare gå når jeg rider tur, den skal ikke være obs på hver ting den møder og den skal være en god førerhest på ture over
for andre heste....
Jeg er ikke fanatisk og har aldrig været det. Jeg har som Trine bare heste der er mere interessante end andre....sådan har vi det
nok alle. I tråden med Trine tror jeg lidt at det var fordi at andre også gerne ville høre lidt mere om araberne og deres
væremåde/sind. Nu er den jo gået over i knabstrupper, Frieser og Connemare.....

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-02-03 12:12

In article <3e5c9a0b$0$52159$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Iben Holst wrote:
> [...]
> dette der sker, når der så meget aktivitet. Så begynder folk simpelthen at
> ryge i totterne på hinanden og det er da så ærgerligt ..... men den er

jaja, og på usenet er der en regel om at alle flamewars ender med at
en eller anden bliver sammenlignet med hitler.

Det behøver slet ikke at være sådan, vi skal bare acceptere at folk
vælger forskellige racer/farver/aftegn/... Det kan fungere i andre
grupper af samme stil, fx. dk.fritid.bil/mc/foto/... Det _MÅ_ også
kunne fungere her, at folk ikke vælger den samme hest eller rideform.

JonB

Fra : Jan L

Dato : 26-02-03 12:39

> [...]
> slet ikke har taget stilling til problemet mellem jer - endnu (hvis det

Efter som jeg ser det er der faktisk ikke noget problem.
Men jeg personligt ville heller ikke finde mig i den for for bedrevidendhed
som Lene kommer frem med.
Da Berit N indsætter link, hvor man faktisk kan gå hen og læse at det hun
indsætter faktisk er korrekt.
Ligepludselig beskyldes Berit N for at begive sig ind på Lenes hjemmebane,
for noget som Anet faktisk har sagt.
Så jeg kan godt forstå dette hammersøm.
Og det er da trælst at vide noget om din race og så sidde og se en anden
siger den race ikke er det papir værd den er skrevet på.
Der ville jeg nok også reagere.
Jeg syntes det er mere ærgeligt at i andre tilsyneladende ikke tager
stilling, man putter jer bag træge vittigheder.
Allerede tilligt i den tildliger tråd, ligger Lene ud med en harme, og det
er faktisk bare den der til sidste bryder igennem i Berit Ns indlæg.

Og så syntes jeg at i andre burde tage stilling, ihvertfald hvis man vil
udtale sig om det det der foregår er ærgeligt.

Hilsen Jan L
(Århus)

Fra : Anet

Dato : 26-02-03 13:32

> Og så syntes jeg at i andre burde tage stilling, ihvertfald hvis man vil
> udtale sig om det det der foregår er ærgeligt.
>
> Hilsen Jan L
> (Århus)

(klip)

Jeg kan da kun sige at jeg i flere diskutioner har stukket min grimme næse langt frem, men ja jeg giver dig ret. Så snart der
tilspidses lidt i meninger så kommer der ingen indlæg og gruppen er atter død som en sild.....hvorfor tør de fleste ikke sige deres
mening????

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 26-02-03 14:38

Anet wrote:
> hvorfor tør de fleste ikke sige deres mening????

Ja, hvorfor mon? ;)

-dennis

Fra : Musen

Dato : 26-02-03 21:10

Klip---
> [...]
> tilspidses lidt i meninger så kommer der ingen indlæg og gruppen er atter
død som en sild.....hvorfor tør de fleste ikke sige deres

Jeg må indrømme, at når folk begynder at blive personlige og kalde hinanden
for diverse ting, så står jeg af, og så gider jeg altså ikke kommentere
det...I den ovennævnte sag, har jeg faktisk ingen mening, for jeg aner INTET
om arabere, og har egentlig heller ingen ambitioner om at komme til det....

Venlig hilsen Musen

Fra : taina

Dato : 26-02-03 22:06

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Så snart der
> tilspidses lidt i meninger så kommer der ingen indlæg og gruppen er atter
død som en sild.....hvorfor tør de fleste ikke sige deres
> mening????

Tja, det kunne jo også være, at der er nogle ting, man ikke gider at
diskutere. Og det kunne også være, at der er måder, man ikke gider at
diskutere på.

Jeg mistede simpelt hen den røde tråd i Lenes og Berits diskussion. Men en
anden tråd, jeg fulgte med stor interesse var om det moralske dilemma, lene
havde. Hun havde en traver, som hun overvejede at få aflivet, da hun var
bange for, at den ved salg ville ende som markedshest.

Jeg synes, at tonen i nogle indlæg var meget ubehagelig. Man kan jo godt
lufte holdninger og meninger uden ligefrem at kalde folk for dumme svin (Nu
er indlæggene smuttet fra denne computer, og "dumme svin" blev nok ikke
brugt - men det lignede meget .

Og diskussioner, der kører på det niveau, har jeg kun en kommentar til:
Hvorfor ikke bare tale ordentligt?
- og det bliver nok lidt kedeligt i længden, hvis det er det eneste bidrag,
man har

mvh. tina

- gu er det synd for ejerne og selvfølgelig er det synd for dem der har
Jeg husker indlægget "moralsk dilemma" hvor lene fortæller, at hun skal af
med en traver og overvejer at få den aflivet. Hun spørger efter, hvad andre
mener - og jeg skal love for, at hun får svar!
Jeg vil nok vove at påstå, at der er nogle indlæg imellem, som jeg under
ingen omstændigheder ville lægge navn til. Lene får virkelig læst og
påskrevet

Fra : Marlene

Dato : 26-02-03 14:20

Jan L <bizarre_life@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b3i8vs$r6u$1@sunsite.dk...

Snip

> Jeg syntes det er mere ærgeligt at i andre tilsyneladende ikke tager
> stilling, man putter jer bag træge vittigheder.

Jeg plejer at være rask med en kommentar i mange sammenhænge - også uden for
dette område - men når man nu ikke har forstand på det, de diskuterer, så
mener jeg ikke, at man skal kommentere det. Man skulle hellere igen
kommentere den måde, der bliver skrevet på, men det gjorde jeg sidst og
synes, at det ville virke lidt smagløst at komme med den samme sang igen.

> Allerede tilligt i den tildliger tråd, ligger Lene ud med en harme, og det
> er faktisk bare den der til sidste bryder igennem i Berit Ns indlæg.

Jeg må indrømme, at netop deres diskussion har jeg ikke fulgt så nøje med i,
da det var lidt for fagligt til mig (ellers nærlæser jeg alle indlæggene),
men læst dem har jeg dog - og jeg undrer mig gang på gang, for jeg kan ikke
se nogen harme fra Lene. Som altid er hun meget faglig (og hvem der har ret,
skal jeg naturligvis ikke udtale mig om, for det ved jeg ikke!!!!).

> Og så syntes jeg at i andre burde tage stilling, ihvertfald hvis man vil
> udtale sig om det det der foregår er ærgeligt.

Jeg tager så stilling - og den er, som jeg har tænkt hele vejen igennem -
hold dog op med at bruge de grimme ord. Kan man ikke argumentere uden dem?

En dejlig og solskinsrig dag ønskes I alle.

Mvh. Marlene.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-02-03 17:12

In article <b3ievb$cp7$1@news.cybercity.dk>, Marlene wrote:

[klip]

> [...]
> kommentere den måde, der bliver skrevet på, men det gjorde jeg sidst og
> synes, at det ville virke lidt smagløst at komme med den samme sang igen.

Hvad er nu det ? bare fordi man ikke er expert kan man ikke have en mening
og udtale sig om den ? Det synes jeg er noget pjat.

JonB

Fra : Marlene

Dato : 26-02-03 17:46

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnb5ppq4.bfc.bendtsen@brok.diku.dk...
> [...]

> Hvad er nu det ? bare fordi man ikke er expert kan man ikke have en mening
> og udtale sig om den ? Det synes jeg er noget pjat.

Ikke når det er så fagligt/sagligt, som deres diskussion har været.

Mvh. Marlene.

Fra : Marlene

Dato : 26-02-03 19:52

Marlene <tunne@heaven.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b3iqu1$qds$1@news.cybercity.dk...

> Ikke når det er så fagligt/sagligt, som deres diskussion har været.
>
> Mvh. Marlene.

Jeg vil så lige skynde mig at tilføje, at "man" skal læses som "jeg" i mit
indlæg.........

Mvh. Marlene.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 26-02-03 19:54

On Wed, 26 Feb 2003 12:38:36 +0100, "Jan L" <bizarre_life@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>som Lene kommer frem med.
>Da Berit N indsætter link, hvor man faktisk kan gå hen og læse at det hun

   Jeg synes i det hele taget tonen i den tråd er meget meget
gimpet - fra begges sider! Hvilket er grunden til at jeg ikke har
orket at kommentere noget som helst. =)
   Men umiddelbart skulle man jo som Lene skriver mene at ejeren
af hesten burde se at finde ud af hvem der har fusket hvem for hvad -
det er altså i første række _ejerens_ problem at hesten ikke er det
den er udgivet for at være - dernæst så synes jeg altså at det _er_
betænkeligt at der tilsyneladende ikke er gjort noget for at finde ud
af hvor hesten er blevet "forfalsket".
   Hvad der så ellers blir diskuteret omkring araber og deres
herkomst og ægthed og alt muligt andet fnidderfnadder - det vil jeg
ikke kommentere - for det har jeg ikke viden nok på området til at
gøre. =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Lene

Dato : 26-02-03 23:05

"Trine Stubbe Teglbjærg skrev:
Klip.
> [...]
> den er udgivet for at være - dernæst så synes jeg altså at det _er_
> betænkeligt at der tilsyneladende ikke er gjort noget for at finde

Hej Trine,
det mest spændende i den tråd ( som er druknet i fnidderfnadder *s* )
er faktisk: Hvor er hesten henne nu?

Dernæst kunne det være interesant at vide:
Hvorfor vælger ejerne at indgå en aftale om at tilbagebetale alle
præmiesummer ( og vi taler Big Money ), uden at forsøge at sende
sorteper videre til den person de har købt hesten af?
Hvis de kan godtgøre, at de selv er blevet bedraget, så ender den der
har snydt dem med en dom for bedrageri, og de renser sig selv for
mistanke i samme åndedræt.

Tilbage til mit første ( og vigtigste ) spørgsmål: Hvor er hesten
henne?

Vi har først en hest: Kin Kade Kid som bliver DNA-testet som føl.
Nogle år senere bliver hesten solgt til Danmark, en DNA-test afslører
nogle år senere igen, at Kin Kade Kid ikke er Kin Kade Kid længere.
Hvor er den rigtige Kin Kade Kid så nu?
Hvis fejlen er sket hos avleren, så må han jo vide ( via hans
regnskab ) hvor resten af hans årgang er solgt til. En opringning til
avlsforbundet skulle kunne afsløre, hvem der i dag er ejere af de
andre heste som er født i den årgang af den avler. Derfor burde det
ikke være særligt uoverskueligt at finde frem til den rigtige Kin Kade
Kid.
Den falske Kin Kade Kid stod i Dubai, da han blev afsløret af
DNA-testen. Hvor er den falske Kin Kade Kid nu?
I den sidste artikel i Væddeløbsbladet, sagde ejerne at de faktisk
ikke vidste om de havde tænkt sig at hente hesten igen.........
Er hesten så blevet solgt, slagtet, hentet eller?

Under alle omstændigheder er det da helt utroligt, hvordan denne Kin
Kade Kid ( eller / og hans dobbeltgænger ) dukker op og forsvinder, og
dukker op og forsvinder igen........

Alle der har været i nærheden af hesten, kan i teorien være skyldige i
bedrageri. En eller anden er skyldig i bedrageri ellers kan det hele
jo slet ikke lade sig gøre.

Det allermest sørgelige i hele sagen er sådan set: Hvis nu hesten ikke
var blevet slæbt til Dubai, så var det ALDRIG blevet opdaget at hesten
ikke svarede til sin stamtavle.
Og hvorfor ikke? Fordi identitetskontrollen ved arabergalop er for
slap!

Hvis man i dag gerne vil vinde penge på arabergallop, så kunne en
opskrift være: Køb en DNA-testet ox-araber. Køb en araber der er
spædet kraftigt op med noget xx. Slagt den rene araber. Få Chipset /
Frysemærket din angloaraberkrydsning med oxéns papirer i hånden. Gå
ned til din bank og åben en konto, snart vil pengene komme
galloperende ind.
Men husk nu min ven:Lad være med at starte hesten i arabiske lande, de
er nemlig ikke alene eksperter i deres egen race, næ de er nidkære
tillige med.... De tager ikke en hests stamtavle for pålydende uden at
spise brød til. De DNAtester hesten INDEN den får starttilladelse,
hvis de er lidt i tvivl.

Hvis araberforbundet ikke kan sikre en identitetskontrol som fanger
tilfælde som Kin Kade Kid inden den begynder at avle, så bør de
virkelig strammer op i deres regler. Hvis løbskommiteen ikke kan sikre
identitetskontrollen så vi undgår en skandale som tilfældet Kin Kade
Kid, så bør de lukke alt hvad der hedder arabergallop indtil de kan.

Væddeløb er en lidenskab, enten har man den eller man har den ikke.
Hvis man har den, er man ikke villig til at akceptere skandaler som
Kin Kade Kid.

Mvh. Lene

Fra : Iben Holst

Dato : 27-02-03 07:28

> Og så syntes jeg at i andre burde tage stilling, ihvertfald hvis man vil
> udtale sig om det det der foregår er ærgeligt.

Hey hey - jeg har ikke taget stilling fordi jeg p.t. ikke formår at sætte
mig ordentlig ind i det egentlige problem og derfor kan jeg ikke give min
mening hvad angår emnet de har diskuteret; så kan jeg jo ikke være objektiv!

Det jeg reagerer på, er altså ikke emnet og hvorvidt det er sandt eller ej -
det er faktisk underordnet iht. mit indlæg - men derimod at en diskussion
ender med at de må svine hinanden til og bruge nedladende udtryk over for
hinanden. DET er ærgerligt....

Iben

Fra : Nina Svanholm

Dato : 27-02-03 11:06

> Jeg syntes det er mere ærgeligt at i andre tilsyneladende ikke tager
> stilling, man putter jer bag træge vittigheder.

-Helt ærlig, så har jeg det nok sådan lidt..............hvor er det bare
typisk kvinder, de kan bare ikke fatte at de ikke altid har ret, og de kan
ikke acceptere at andre har en anden mening end dem selv!

> Og så syntes jeg at i andre burde tage stilling, ihvertfald hvis man vil
> udtale sig om det det der foregår er ærgeligt.

-Jamen det er da ærgeligt at man ikke kan komme med sin mening uden at der
går hønsegård i det hele, men jeg har det bare sådan at det orker jeg ikke
at blande mig i, jeg er kun interreseret i de indlæg der handler om hest,
hvis der så er nogen der gider alt det hakkeri, jamen så værsgo´!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 27-02-03 13:32

..

> [...]
> typisk kvinder, de kan bare ikke fatte at de ikke altid har ret, og de kan
> ikke acceptere at andre har en anden mening end dem selv!

Ja, jeg har i mange år arbejdet kun sammen med mænd og en mand siger sin mening og så er den ikke længere men nu arbejder jeg sammen
med kvinder og det bagtaler og hvisker og tisker.....joh, kvinder de kan sladre.....

> jeg er kun interreseret i de indlæg der handler om hest,

(klip)
Jamen det var jo netop det indlægget gjorde handlede om hest og hesteafstaminger og hestepapirer....

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Lene

Dato : 26-02-03 13:04

"Berit Nielsen" skrev:
Klip.
> [...]
træner.
> Lang tid før Kaj Gregersen holdt som beslagsmed.
> Og lige så lang tid før Kej Jensen forlod banen.

Birger Jørgensen har stadig en tæt tilknytning til JVB. Kaj Jensen har
stadigvæk stald på JVB - ingen af dem kender dig, mystisk mystisk.

Klip
> Du er den mest irreterende jeg nogensinde har mødt,

Jamen folk bliver bare skide irreterende når man ikke kan holde sig
til relevante argumenter, men begynder at slynge om sig med udtryk så
som: dum kælling, gammel gimpe og andet i den dur....... Når man råber
i skoven får man jo svar!

> da du skriver at den er uren, og ikke er det papir dens stamtavle er
skrevet
> på.

Kin Kade Kid er ikke ren ox, det har en DNAtest vist, og ligegyldig
hvormeget du stamper i jorden, så er den uren uren uren uren og uren!

> Du flænser frem med et enkelt eksempel inden for araberen og
stempler alle
> ox ere på den måde.

Det er ikke pænt at lyve for åben internet, jeg har aldrig sagt at der
ikke findes rene arabere i DK.

> [...]
imellem
> linierne læste dit og dat.
> Dine indlæg her på siden, beskylder direkte at Stutteri Sapa som

Jeg pointere at det ind til dato ikke har været iværksat en
tilbundsgående undersøgelse af hvem der har fusket med Kin Kade Kids
papirer, og det kan være hvemsomhelst INCLUSIVE ejerne selv - derfor
har det ifølge min opfattelse været tåbeligt af dem ikke at anmelde
opdrætteren at hesten til politiet for svig, hvis de da selv har rent
mel i posen.

> [...]
> for ellers har de nok til at retsforfølge dig ifølge strafferammen
om
> rygtespredelse, bagvaskelse og injurier.

God fornøjelse!

> Hvad ved du om hvad der er foregået i den omtalte sag ?
> Andet end hvad du har læst dig til.
> At tro på alt man læser er naivt.

Når ejerne selv udtaler sig til journalister, så skal os der læser det
måske gå ud fra, at det de bliver refereret for er løgn?

> Det må så være det jeg mere havde at sige om den sag.
> Så før dig bare frem Lene.

Jamen, det har jeg sandelig også tænkt mig at gøre! Det skal da blive
rigtig spændende at se et endeligt bevis på, at Frank og Rie ikke har
noget med skandalen om Kin Kade Kid og hans papirer at gøre. Hvis de
kan fremlægge det ved at sagsøge mig, så forstår jeg sandelig ikke
hvorfor de ikke forlængst har fremlagt det for resten af
offentligheden.
Jeg ved ikke om de har haft noget med det fuskeri at gøre, men ifølge
min opfattelse kan det i princippet have været hvemsomhelst der har
haft med hesten at gøre, som har byttet hestens papirer ud med nogle
andre.
Under alle omstændigheder, så er det altid i sidste instans anmelderen
/ hestens ejer som er ansvarlig for at den er startberettiget ifølge
løbsreglementet, dette inkludere at hesten virkelig har den identitet
som den anmeldes under. Det er anmelderens / ejerens pligt at disse
forhold er i orden.

Ser du kære Berit, jeg er en af de der skide kedelige mennesker som
har orden i mine papirer - ALLE mine papirer.......

Lene

Fra : Berit Nielsen

Dato : 26-02-03 13:31

> Det er ikke pænt at lyve for åben internet, jeg har aldrig sagt at der
> ikke findes rene arabere i DK.

Kopi af Lenes tidliger indlæg......
meget kan jeg, men ikke tale arabisk *g*
Jeg mener, at man resten af verdenen kalder dem for Asil - ( nogle
kalder dem OX ) men som du ser, så anerkender araberne ikke denne
betegnelse uden en helt masse tingel tangel og tamtam, så den er vel i
realiteten ikke det papir værd som den er skrevet på.

Mon det taler for sig selv ??

Fra : Jan L

Dato : 26-02-03 13:37

> [...]

Birger Jørgensen har stadig en tæt tilknytning til JVB. Kaj Jensen har
stadigvæk stald på JVB - ingen af dem kender dig, mystisk mystisk.

????
Hvor i det pågældende indlæg står at han ikke har det ??
Der står at han har overladt sin stald til sin lillebror.
Nu skyder du for lavt Lene, idet du glemmer fakta (igen) Og bare høvler for
at skabe mistillid.

Og jeg får altså ud af det her indlæg som du Lene har skrevet at du natop
har udtalt at ox arabern ikke er ren i dk

Hej Trond, for 1000 år siden ville en beduin ikke have redet på det man i
dag forstår ved en ren araber, men for 600 år siden kunne han have gjort
det.
Kryptisk?
Nej, slet ikke! For at en araber i dag kan regnes for - ren - i Saudi, så
skal den kunne føre sin stamtavle tilbage til en af de fem hopper som
Profeten Muhammed ejede - og han levede i 600-tallet. Alt andet er i deres
øjne anden sortering, og må derfor heller ikke starte væddeløb i Saudi
sammen med rene arabere. Disse helt og aldeles rene arabere findes der kun
et lille bitte fåtal af udenfor Saudi. Derfor er der en palaver uden lige
når heste fra resten af verdenen vil have lov til at starte væddeløb i
Saudi. De er nemlig totalt kolde overfor de betegnelser som araberfolk i
resten af verdenen bruger - ox, asil og lign. De sætter sig ned og
undersøger papirene og næsten alle som kalder sig ditten og datten dumper en
nærmere granskning. Selv efter hesten er godkendt af deres strenge
kvalitetskontrol kan de finde på, yderligere at forlange en dna-prøve. Efter
et løb er det ikke uanmindeligt at taberne forlanger en ekstra ekstra
kontrol af vinderens papirer og dna-test - og sådan blev den danskejede "
rene " araber som vandt løb i Saudi for et par år siden, fradømt sin præmie
fordi den dumpede en dna-prøve. Papirene var nemlig ægte, men hesten var
byttet ud med en anden - og se tilbagebetaling af præmien var en kæmpe kamel
for ejerne at sluge, da nogen af pengene i mellemtiden var brugt. Jeg ved
ikke, hvem der var ansvarlige for denne lille ombytning, men det var
ihverttilfælde utrolig dumt gjort! Mvh. Lene

Så hvorfor nægte at du har skrevet det,
og give dig til at så mistanke om Berit Ns ord, med din ....og ingen kender
dig.. mystisk, mystisk !!
Det er rygtesmening, når det er værst.

Hilsen Jan L
(Århus)

Fra : Lene

Dato : 26-02-03 15:16

Fra : Lene

Dato : 26-02-03 16:03

"Berit Nielsen" skrev:
> [...]
> betegnelse uden en helt masse tingel tangel og tamtam, så den er vel
> realiteten ikke det papir værd som den er skrevet på.

Øh, hvor er det lige, at jeg har skrevet at der ikke avles rene
arabere i DK, i det du har kopieret?
Ja, undskyld mig lige - nu er jeg faktisk lidt forvirret....

Er den her tråd ikke ved at være nået vejs ende? Vi bliver ikke enige
og skal vi så lade det blive ved det?

Mvh. Lene

Fra : Liva

Dato : 26-02-03 19:12

TAK!!!!

Fra : Heidi Falch

Dato : 26-02-03 22:09

Liva <liva01@get2net.dk> skrev:
>TAK!!!!

Shhh - du råber Ikke vække folk her sidst på aftenen

og ehm....hvad er det egt. du takker for?

--
Knus,

Trolden