Oracle index
Fra : Lars-Ove Madsen

Dato : 25-02-03 10:35

hej

jeg er ved at lave nogen index på vores oracle database.
Men har fået oplyst at det ville være bedst om jeg oprette index
i et andet tabelspace end hvor data er.

Nogen som lige kan en sql/parameter??

mvh

Lars-Ove Madsen

Fra : Tobias Rathje

Dato : 25-02-03 11:30

On Tue, 25 Feb 2003 10:35:19 +0100, Lars-Ove Madsen wrote:

> jeg er ved at lave nogen index på vores oracle database.
> Men har fået oplyst at det ville være bedst om jeg oprette index
> i et andet tabelspace end hvor data er.
>
> Nogen som lige kan en sql/parameter??

CREATE INDEX hesteindex ON hest(hestenavn) TABLESPACE IDX;

Dette vil bruge det givne tablespace' deafult storage parametre til det
nye index.

Mere info om index oprettelse her:

http://otn.oracle.com/doc/server.815/a67779/ch4f.htm#39410

Tobbe