tilbage til hovedsiden - JPK eller Knud?
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-02-03 21:45

FP2002 har lige som de andre versioner en mulighed for at lave et klikbart
billede, der bliver større når man klikke på det. Men, men, men - der er to
ting, der irriterer mig: det store billede kan ikke redigeres, således at
man f.eks. får en anden farve baggrund end den hvide og man kan ikke lave et
tilbagelink til det.

Noget siger mig at det skal laves med et script, men hvordan kan man dog
redigere i det store billedes kildekode, hvis man ikke kan finde det udover
via browseren?

Nogle ideer?
--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-02-03 22:25

Jeg forstår ikke helt hvad du mener.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-02-03 22:10

I FrontPage 2002: indsæt billede - opret miniature automatisk - gem billedet
på serveren. Klik på det på browseren - hvad oplever du så?
Miniaturebilledet bliver stort, men hvordan kommer du tilbage til siden med
miniaturebilledet? Hvordan ændrer du baggrunden på det billede, du har set
blive "forstørret" til det oprindelige?
Du kan naturligvis benytte browserens tilbageknap, men det ville være
"vidunderligt´" at kunne gøre det på selve siden, at få en baggrund der
måske var blå i stedet for den oprindelige hvide.

Det kan naturligvis gøres med to billeder i forskellig størrelse, men det
ville være sjovere at det kunne gøres direkte i FrontPage evt. med et
script.

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-02-03 02:18

Du skal indsætte det store billede på en HTML side og lave den
baggrund osv. du ønsker.
Husk at ændre linket på det lille billede til at pege på denne side
istedet for direkte på billedet.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-02-03 22:49

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev :

> [...]
>man f.eks. får en anden farve baggrund end den hvide og man kan ikke lave et

Sæt de store billeder ind på hver sin htmlside, så du linker til
denne i stedet for at linke til billedet.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-02-03 22:11

Tak,Knud - den havde jeg regnet ud , men jeg efterlyste en mere
"dynamisk" måde at gøre det på - jeg mener at huske, at man engang havde et
script, der kunne gøre det.

--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-03 22:26

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev :

>Tak,Knud - den havde jeg regnet ud ,

Ser mig desværre ikke i stand til at hjælpe mere p.gr.a. dårlig
citatteknik, så *plonk*.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-02-03 23:07

Interessant synspunkt fra den koleriske Knud - men jeg citerer hvor jeg
finder det hensigtsmæssigt - mon også Knud blokerer for JPKs indlæg?

--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-03 23:21

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev :

>Interessant synspunkt fra den koleriske Knud - men jeg citerer hvor jeg
>finder det hensigtsmæssigt - mon også Knud blokerer for JPKs indlæg?

Han bliver ignoreret ligesom spørgsmål du måtte stille fremover.
JPK klipper da i det mindste i det han svarer på.

Hvis du i det mindste gjorde det, så kunne jeg måske se bort fra
bundcitering.
Hvorfor skal signatur f.eks. med i svar?

Bundcitering medvirker ofte, at jeg får et (eller flere) ekstra
skærmbillede(r), når jeg vil hoppe videre til næste ulæste
indlæg.

Derfor er svar, hvor der ikke er klippet i det citerede meget
irriterende.

Når man færdes i et forum eller andre steder forventes det, at
man følger de gængse færdselsregler.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-02-03 23:34

Hvis det er dit problem, skærer jeg gerne det af - værre er det da heller
ikke - jeg formoder, du taler om din signatur?

--
ahw

.