OnClipEvent.
Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 24-02-03 08:16

Godmorgen :)

er der en der kan fortælle mig hvorfor denne kode ikke virker som
forventet??

onClipEvent (enterFrame) {
if (Key.Isdown(Key.ENTER)){
if(testvar == "goto_2") { gotoAndStop(2);
}}

}

Denne kode er placeret på et movieclip på frame1, meningen er at testvar
skal aflæses fra en inputtekstfelt, men det virker ikke engang hvis jeg
bruger en knap til at sætte den.

På forhånd tak

Søren Pedersen

Fra : Michael Jensen [www.~

Dato : 24-02-03 19:21

> er der en der kan fortælle mig hvorfor denne kode ikke virker som
> forventet??
Ja :)

> Denne kode er placeret på et movieclip på frame1, meningen er at
testvar...
Koden skal ikke placeres på en frame, men på dit movieClip...

> ...skal aflæses fra en inputtekstfelt, men det virker ikke engang hvis jeg
> bruger en knap til at sætte den.
Det virker som om at du ikke refererer rigtigt til din variable.
Prøv at globalisere 'testvar'

// På dit MC
onClipEvent (enterFrame) {
if (Key.Isdown(Key.ENTER)){
if(_root.testvar == "goto_2") {
gotoAndStop(2);
}
}
}

// Et eller andet sted i din Flash
_root.testvar="goto_2"

Mvh, Michael Jensen
http://www.FlashFAQ.dk

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 25-02-03 10:28

"Michael Jensen [www.FlashFAQ.dk]" <admin@FlashFAQ.dk> wrote in message
> Ja :)

> testvar...
> Koden skal ikke placeres på en frame, men på dit movieClip...

Heh - måske jeg ikke udtrykker mig tydeligt nok, men jeg har lavet det som
du siger.. koden ligger på et movieclip.

> Det virker som om at du ikke refererer rigtigt til din variable.
> Prøv at globalisere 'testvar'
>
> // På dit MC
> onClipEvent (enterFrame) {
> if (Key.Isdown(Key.ENTER)){
> if(_root.testvar == "goto_2") {
> gotoAndStop(2);
> }
> }
> }
>
> // Et eller andet sted i din Flash
> _root.testvar="goto_2"

Det virker desværre ikke :(

> Mvh, Michael Jensen
> http://www.FlashFAQ.dk

Fantastik hjemmeside

Fra : Michael Jensen [www.~

Dato : 25-02-03 21:42

> Det virker desværre ikke :(
Jo - det gør det

http://www.flashfactor.dk/samples/enter.html
http://www.flashfactor.dk/samples/enter.fla

Mvh, Michael

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 25-02-03 23:25

"Michael Jensen [www.FlashFAQ.dk]" <admin@FlashFAQ.dk> wrote in message
> [...]

Hehehe - så kan jeg fandeme lære det!!! Mange tak for hjælpen!!

Søren