Morgenmaden
Fra : Dion Sørensen

Dato : 23-02-03 23:48

Hej
Jeg har hørt at morgenmaden er et meget vigtigt måltid, hvis man ønsker at
tabe sig - at man altså ikke må springe det over. Er det blot fordi det
antages, at man ellers er tilbøjelig til at blive lækkersulten senere på
dagen, eller er der en reel fysisk årsag?
På forhånd tak
Dion

Fra : Asta Nielsen

Dato : 23-02-03 23:51

"Dion Sørensen" <dionms@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3e594fa8$0$24692$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> antages, at man ellers er tilbøjelig til at blive lækkersulten senere på
> dagen, eller er der en reel fysisk årsag?

Så vidt jeg har forstået så handler det om at man skal have sat forbrændingen igang, og det gør du så ved at give kroppen noget at
arbejde med: mad.....

Venlig hilsen
Asta>

Fra : Synne Petersen

Dato : 24-02-03 12:38

Dion skrev:
> [...]
> antages, at man ellers er tilbøjelig til at blive lækkersulten senere på
> dagen, eller er der en reel fysisk årsag?

Hej Dion.

Kroppen går i faste om natten, og den skal du have brudt allerede fra
morgenstunden,
så dit stofskifte går fra hvile- til alm. stofskifte.
Og der skal du jo have en lille smule mad hele tiden for at holde det oppe
på højeste gear.

Dette er ihvertfald som jeg er blevet informeret.

Mvh,
Synne

Fra : Ninett Green

Dato : 25-02-03 07:36

> [...]
> antages, at man ellers er tilbøjelig til at blive lækkersulten senere på
> dagen, eller er der en reel fysisk årsag?

At starte dagen uden et måltid svarer til at du prøver at starte din bil
uden benzin på tanken eller olie på motoren.

Kærligst Ninett

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 25-02-03 11:33

> At starte dagen uden et måltid svarer til at du prøver at starte din bil
> uden benzin på tanken eller olie på motoren.
>
> Kærligst Ninett

Dårlig metafor, for så svare det også til at du kan køre rundt i din bil
hele dagen, uden at starte den. .....og det ville egentlig ikke
være så tosset.

Glenn

Fra : Hip-Chick

Dato : 27-02-03 08:50

"Glenn [Odense]" <corbin@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3e5b467d$0$132
> Dårlig metafor, for så svare det også til at du kan køre rundt i din bil
> hele dagen, uden at starte den. .....og det ville egentlig ikke
være så tosset.

Jeg sagde jo netop at det svare til at du PRØVER at starte din bil uden
brændstof, ikke at du fiser rundt i den hele dagen.
Metaforen udtrykker jo netop at der ikke sker en sk.., og det gør der heller
ikke med forbrændingen, vel?

Mvh Ninett

--
Weight Watchers - Når livet er alt for fedt til slankekure.

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 27-02-03 09:44

"Hip-Chick" <post@greenshus - no spam - .dk> skrev i en meddelelse

> Metaforen udtrykker jo netop at der ikke sker en sk.., og det gør der
heller
> ikke med forbrændingen, vel?

Men at jeg ikke spiser morgenmad betyder heldigvis IKKE, at maskinen ikke
kan starte. *S*

Jeg kører såmænd fint selvom jeg udsætter morgenmaden nogle timer. Nogle
gange løber jeg ligefrem en 7-8 kilometer inden jeg spiser morgenmad. Og jeg
er ret sikker på, at der bliver brændt kalorier af alligevel *S*

Det overvejende problem med ikke at spise morgenmad er, at man (jeg!) nemt
kommer til at overspise, når der fire-fem timer senere er tid/lyst/mulighed
for at spise.

Mvh. Lisbeth

Fra : Erna Andersen

Dato : 25-02-03 09:59

"Dion Sørensen" <dionms@mail.dk> wrote in message
> [...]
> antages, at man ellers er tilbøjelig til at blive lækkersulten senere på
> dagen, eller er der en reel fysisk årsag?

Ja, der er simpelthen det ved det, at maven skal vænne sig til meget mindre
portioner, derfor skal de fordeles mere jævnt.
Det skal være sådan, at du ikke KAN spise større portioner end nødvendigt.
Så er det næsten som at få en elastik om mavesækken. Smart!

KH Rna

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 25-02-03 18:25

"Erna Andersen" <vedhegnet23@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, der er simpelthen det ved det, at maven skal vænne sig til meget
mindre
> portioner, derfor skal de fordeles mere jævnt.

Den teori har jeg godt nok svært ved at se sammenhængen i. Altså at man skal
spise morgenmad for at vænne sig til mindre portioner.

> Det skal være sådan, at du ikke KAN spise større portioner end
nødvendigt.

Ikke kan? Det udelukker morgenmad altså ikke.

> Så er det næsten som at få en elastik om mavesækken. Smart!

At spise er bestemt ikke som at få en elastik om mavesækken. Hæslig tanke i
øvrigt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Dion Sørensen

Dato : 26-02-03 10:04

Tak for rådene allesammen. Hvad enten I er 100% enige indbyrdes eller ej og
hvorvidt I foretrækker de samme metaforer, da er der vist en fælles
dagsorden i alle jeres budskaber - nemlig at morgenmaden har en reel
funktion i forbindelse med vægttab.
- Dion