problemer med at connecte til mySQL
Fra : Morten Dall

Dato : 23-02-03 23:32

Hej alle
jeg har lidt problemer med at conecte til MySQL serveren er der en af jeg
der kan se en fejl i det jeg gør ?

Dim Conn, DSN, objRS, strQuery

' ADODB connection objektet
DNS = "DRIVER={MySql}; SERVER=mysql.balticdyk.dk; DATABASE=balticdykdk;
UID=balticdykdk; PWD=******"

' Åben databaseforbindelsen
Conn.Open DSN

mvh Morten Dall

Fra : Jimmy

Dato : 23-02-03 23:29

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote in message
> Hej alle
> jeg har lidt problemer med at conecte til MySQL serveren er der en af jeg
> der kan se en fejl i det jeg gør ?

Det ser umiddelbart fint ud, men hvilken fejlmeddelelse får du?

Mvh
Jimmy

Fra : Morten Dall

Dato : 24-02-03 16:27

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote in message
>
> Det ser umiddelbart fint ud, men hvilken fejlmeddelelse får du?

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default
driver specified

/test/asp/flasker/nytrykp.asp, line 23

mvh Morten dall

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-02-03 20:22

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote
> DNS = "DRIVER={MySql}; SERVER=
> mysql.balticdyk.dk; DATABASE=balticdykdk;
> UID=balticdykdk; PWD=******"
>
> Conn.Open DSN

Der er forskel på variablerne DNS og DSN. Overvej evt. at bruge Option
Explicit på dine ASP sider, som tvinger dig til at erklære dine variabler.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

--
Jakob Andersen

Fra : Morten Dall

Dato : 24-02-03 21:50

nej mange mange tak, hvor dum fejl øv øv jeg vil fluks tilføje Option
Explicit

mvh Morten