Download
Fra : Gregers Petersen

Dato : 12-03-01 22:39

Hejsa.

Jeg benytter ASPupload til at uploade filer til min webhotelkonto.

Mit spørgsmål er så, hvordan jeg får en liste over filer i det bibliotek (og
downloader dem)?

--
MvH

Gregers Petersen
GP19-DK

Fra : Emil Rossing

Dato : 12-03-01 22:59

Davs,

du kan vise dem med følgende kode (hvis de ligger i samme bibliotek som den
asp-fil med koden - ellers kan du lige rette i server.mappath(".") - så det
kommer til at passe)

set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set folder = fso.GetFolder(server.mappath("."))
for each file in folder.files
response.write file.path &"<br>"
next
set folder = nothing
set fso = nothing

Hvis filerne ligger inden for "web-scopet" kan du bare downloade dem..
Ellers er det en smule mere kryptisk, så må du lige skrive igen

\Emil

Fra : Gregers Petersen

Dato : 13-03-01 08:04

"Emil Rossing" <emil@PLEASEDONOTSPAMMErossing.org> skrev i en meddelelse
> Hvis filerne ligger inden for "web-scopet" kan du bare downloade dem..
> Ellers er det en smule mere kryptisk, så må du lige skrive igen

Ja det var også der jeg får problemer :)

Det ligger nemlig ikke i web-scopet.

--
MvH

Gregers Petersen
GP19-DK

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-03-01 18:16

"Gregers Petersen" <gregers@fjern-dette-petersen.nu> wrote in <98kgpa$alo$1
@news.inet.tele.dk>:

>"Emil Rossing" <emil@PLEASEDONOTSPAMMErossing.org> skrev i en meddelelse
>
>Ja det var også der jeg får problemer :)
>
>Det ligger nemlig ikke i web-scopet.

så bruger du bare

set folder = fso.GetFolder(server.mappath("../<foldernavn>")) ... eller hvor
dine filer nu end ligger.

i stedet. Jeg er dog lidt usikker på, om IUSR skal have adgang til
biblioteket for at kunne gøre det.

Jesper

--
Shortest DVD-crack:
<http://www.cs.cmu.edu/~dst/DeCSS/FrankStevenson/shortest-anonymous-

Fra : Gregers Petersen

Dato : 13-03-01 18:48

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev i en meddelelse
> i stedet. Jeg er dog lidt usikker på, om IUSR skal have adgang til
> biblioteket for at kunne gøre det.

Tusind tak for jeres svar, jeg ordnede det ved at lægge folderen i
web-scopet,
og så benytte følg kode:

<%
set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set folder = fso.GetFolder(server.mappath("xxxxxx/"))
for each file in folder.files
fil = file.path
filnavn = Replace(fil,"D:\home\supremenetdk\www\xxxxxxxx","")
fil = "http://supremenet.dk/xxxxxxxx" & filnavn
response.write "<A HREF='" & fil & "'>" & filnavn &"</A><br>"
next
set folder = nothing
set fso = nothing
%>