Ny Hund
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-02-03 11:10

Hej til alle

Jeg kan ikke la være med lige at komme med et lille indlæg her

Vi er en familie på 2 voksne og 4 børn (6 børn hver 14. dags) som måske ret
impulsivt gik i med at lede efter en hund.

Vi har i et katteri med Norske skovkatte, vi har begge tidligere haft hund
så det er ikke helt uvant for os.

Det hele startede med at Sanne fandt en Newf på dyrnesbeskyttelse hjemmeside
og den var bare dejlig*SS* Men var desværre væk da vi ringede til dem ;o(

Grunden til at det lige netop er en Newf vi er blevet enige om er deres
utrolige dejlige temperament.

Vi begyndte så at tale lidt om hvad det var for en hund vi gerne ville have,
altså om det skulle være hvalp eller en lidt mere voksen og blev så enige om
at det nok ikke skulle være en hvalp da vi blev enige om at vi pt. ikke var
klar til alle de "ulykker" en hvalp kan lave*SS* Så vi ledte efter en der
var lidt ældre, jeg Jesper har en ide om at en rigtig Newf er en sort stor
Hanhund*SS* så de ting ville jeg gerne ha opfyldt, var dog begyndt at kigge
efter tæver også*SS* Man må jo gi sig lidt*GG*
Men vi ledte forskellige steder, i Gul og Gratis, Den Blå Avis og andre
internater, men det var svært at finde en der, Det skulle jo gerne være en
som også havde en ordentlig baggrund, så den kunne tåle børn og katte.
Vi endte så på Newf klubbens hjemmeside og fandt deres kennel vejviser, vi
ringede rundt til forskellige kenneler og endte til sidst hos kennel
Newf-Dream, hvor de med lidt overtagelse endte med at have en Sort han Newf
tilsalg han hedder Gulliver, så vi tog til Sjælland Lørdag for at se på ham
og han var en pæn "lidt for buttet" sød og rar sort Newf hanhund som vi bare
ikke kunne stå for, samt er han kommet hen over hvalpe alderen (snart 16.
mdr.), han var vant til børn, har dog aldrig set en kat*SS* Vi tilbragte et
par timer der oppe for at se ham lidt an og for at se hvordan man passer en
Newf med pels osv.*SS*
Men enden på historien er, at vi købte ham og tog ham med hjem, han tog den
lange køretur utroligt pænt ikke så meget som et kny kom der fra ham, det
der var det sjoveste at se, var når vi overhalet andre (han havde nemlig
fået forsædet, da vi ikke lige har bilen til en Newf) De gloede noget på min
nye konen en stor sort behårede hund med tungen hængende ud af munden*GGGG*
Vi ankom til vores hjem på Nordfyn, Jeg Jesper luftede ham lige engang imens
at Sanne gik ind og forberedte kattende på Det der store uhyre som vi nu
havde taget med hjem ( de er ikke vant til Hund, kun 1 hunkat som vi har til
parring ved hvad en hund er) Efter at vi havde undersøgt skoven lidt gik vi
indenfor hvor jeg beholdte snoren på ham imens at vi gik rundt og undersøgte
huset lidt, kattene fik øje på uhyret og hvæste gevaldigt og pist væk var
de, men han tog det meget pænt gøede lidt af dem, men så var det også det,
missie som er den hunkat som er til parring og som er vant til hunde, var
den eneste som vi så iløbet af aftnende, hun kom frem og meget provokerende
lagde hun sig på en stol i passende afstand fra ham, hun hvæsede af ham men
hun var rolig, men alt i alt så går det meget pænt, hver gang vi var ude og
lufte Gulliver kom alle kattende frem*GG* og når han kom ind igen så pist
væk var kattende*SS*

Her i Søndag går det stadig fint, kattende gemmer sig stadig, men de skal
nok blive gode venner, det er jeg sikker på, Gulliver vil da gerne hilse på
dem, men er ikke overivrig, ser ud til at han tænker at det skal nok komme,
jeg gik en tur med ham uden snor for at se om han ville stikke af, men nej
han er meget tillidsfuld og kontakt søgende så 10 m. væk og ikke længere han
kommer når vi kalder og kender til sit og læg dig, så indtil videre går det
utroligt godt.
Han er utrolig nem at ha med at gøre, så helt sikkert et køb vi ikke vil
fortryde, vi har købt ham med 3 ugers tilbageleverings garanti hvis det nu
ikke skulle vise sig at det ikke kan fungere med alle vores børn og katte,
men må sige selvom det er tidligt, så går det over al forventning indtil nu,
vidunderet kan ses her
http://www.newf-dreams.dk/newf_files/stamme/Gulliver.html der vil komme
billeder af ham på vores hjemmeside, ved næste opdatering.

Vi vil gerne ha lov til at takke http://www.newf-dreams.dk/newf.html for en
utrolig dejlig Newf, som vi vil love at passe rigtig godt på.

m.v.h.

Sanne og Jesper

http://www.silver-heart.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-02-03 11:19

,
> vidunderet kan ses her
> http://www.newf-dreams.dk/newf_files/stamme/Gulliver.html der
vil komme
> billeder af ham på vores hjemmeside, ved næste opdatering.

Sikken da en dejlig basse, tillykke med ham!
Håber det kommer til at fungere med kattene, når de har vænnet
sig til ham

mvh Eva

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-02-03 13:48

> Sikken da en dejlig basse, tillykke med ham!
> Håber det kommer til at fungere med kattene, når de har vænnet
> sig til ham
>
> mvh Eva

Hej Eva

Tak for det*SS* Vi håber og tror på det nok skal lykkes, da han er så'en en
dejlig hund, men ting tager tid, så de skal bare ha den tid der skal til

mvh Jesper

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 23-02-03 14:11

Hej Jesper

Ja , som jeg sagde til Sanne tillykke med ham han ser dejlig ud, så kom der
stor hund i begge vores hjem og vi er sikre på I bliver lige så glade
for Gullliver som vi er for Max.

MVH
Gitte

Fra : x Vuf x

Dato : 23-02-03 14:29

Sun, 23 Feb 2003 11:09:42 +0100, Jesper Nielsen wrote:

> [...]

>Vi vil gerne ha lov til at takke http://www.newf-dreams.dk/newf.html for en
>utrolig dejlig Newf, som vi vil love at passe rigtig godt på.

Dejligt at se, at mindst én Newf. får det godt.

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ kennel***@sonpet.com fjern de 3 *

Papillonhvalpe. Nu er uldtotterne gamle nok til at flytte hjemmefra.
Mail mig og du får måske mit tlf.nr.

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 23-02-03 19:36

> Dejligt at se, at mindst én Newf. får det godt.

Hejsa Sonja
Nu var det godt nok min mand der skrev, men jeg takker da lige på begges
vegne og vil sige tak for din hjælp dejligt at få hjælp selv om det ikke
lige var din race

Hilsen Sanne

Fra : x Vuf x

Dato : 23-02-03 19:41

Sun, 23 Feb 2003 19:35:44 +0100, Sanne Schmidt wrote:

>Nu var det godt nok min mand der skrev, men jeg takker da lige på begges
>vegne og vil sige tak for din hjælp dejligt at få hjælp selv om det ikke
>lige var din race

Ja ja, bare I er gode ved ham, så er jeg tilfreds.

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 23-02-03 20:31

> Ja ja, bare I er gode ved ham, så er jeg tilfreds.

ja for os er det jo en selvfølge
at vi er gode ved ham og han er allerede glad for at være her og ved
hvor han høre hjemme og hvilken dør han skal ind af når vi er ude at går
tur.
I morgen vil jeg undersøge hvor vi kan komme på et trænings hold alm
lydighed, og jeg vil og finde ud af hvor der er ring træning henne, da jeg
gerne vil udstille ham bare et par gange om året*GG* han har været udstillet
før, så lad os se hvad der sker.

Hilsen Sanne

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 23-02-03 21:14

Sanne Schmidt skriver:

> [...]
> gerne vil udstille ham bare et par gange om året*GG* han har været udstillet

Hej Sanne!
Hvor sejt at I har fået sådan en basse! Nu skal jeg da helt sikkert snart på
besøg og kigge hund og katte, og jeg tager gerne Nansen-bamsen med, hvis
Gulliver har lyst til at møde en legekammerat på samme alder og størrelse *smil*

Hilsen Dorthe
http://www.kishka.dk/dorthes/

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 23-02-03 21:18

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> Hejsa Dorthe

Jeg vidste godt i havde hund. men kun jeres bassed ikke jeres sankt.
bernhard. flere fælles Interesser*griner*
> Hvor sejt at I har fået sådan en basse! Nu skal jeg da helt sikkert snart

> besøg og kigge hund og katte,

Jamen du er så velkommen øhhh om ca 9 uger*griner meget* er der nye tortier
misser også så er der noget at kikke på

og jeg tager gerne Nansen-bamsen med, hvis
> Gulliver har lyst til at møde en legekammerat på samme alder og størrelse
*smil*

Det tror jeg helt sikkert han vil elske og der er masser af plads at lege på
her, så kom i bare

hilsen Sanne

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 23-02-03 21:34

Sanne Schmidt skriver:

> [...]
> bernhard. flere fælles Interesser*griner*
>
> Jamen du er så velkommen øhhh om ca 9 uger*griner meget* er der nye tortier

Åh *suuk* nej, det går bare galt!! Gentag efter mig: "Man må ikke friste svage
sjæle med søde tortie-killinger" !

Det finder vi helt sikkert ud af.
Hilsen Dorthe

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 23-02-03 23:38

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com>
> Åh *suuk* nej, det går bare galt!! Gentag efter mig: "Man må ikke friste
svage
> sjæle med søde tortie-killinger" !

Mig friste???? Neeeej da*GG* kunne ikke falde mig ind*her skulle være en
lille hellig smilely*

> Det finder vi helt sikkert ud af.
> Hilsen Dorthe

meget gerne, I siger da bare til.

Hilsen Sanne

Fra : x Vuf x

Dato : 24-02-03 00:17

Sun, 23 Feb 2003 23:37:34 +0100, Sanne Schmidt wrote:
>"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com>

>Mig friste???? Neeeej da *GG* kunne ikke falde mig ind
>*her skulle være en lille hellig smilely*

Det ville nu nok være falsk reklame, men sådan:
En uskyldsren engel med glorie. *G*

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 24-02-03 07:57

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com>

> En uskyldsren engel med glorie. *G*

Jow det ligner da mig lidt*GG* ikk Dorthe

Hilsen Sanne

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-02-03 22:45

Her i Huset friser vi ikke vi vil bare så gerne lære nye mennesker og dyr at
kende*GG*

Jesper

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-02-03 23:30

friser = frister*SS*

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 24-02-03 23:40

Jesper Nielsen skriver:

> Her i Huset friser vi ikke vi vil bare så gerne lære nye mennesker og dyr at
> kende*GG*
> Jesper

Desværre har jeg en brist i hjernen der gør, at når jeg kommer i nærheden af
søde små tortie-killinger, synes jeg pludselig ikke at 8 katte er spor for meget
i et lille hus, og at vi sagtens kan få plads til en til... *grin*
Dorthe

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 23-02-03 23:15

Sanne Schmidt skriver:

> [...]
> gerne vil udstille ham bare et par gange om året*GG* han har været udstillet

Hej igen, i hund-kat sammenføringens ånd, vil jeg lige påpege, at mad kan gøre
underværker:
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=32346&kode=

Og nej, Nansen må ikke spise fra bordet, men derfor kan man jo godt bare kigge!
*smil*
Hilsen Dorthe
http://www.kishka.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 24-02-03 00:13

Sun, 23 Feb 2003 20:30:43 +0100, Sanne Schmidt wrote:

>ja for os er det jo en selvfølge at vi er gode ved ham

Gid det også var det for alle andre! *s*

Held og lykke med det.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-02-03 23:28

Hej Jesper

Dejligt lille kræ, sådan en ullert. Det med kattene skal nok komme til at
fungere, når kattene lige får tid til at vænne sig til ham. De finder jo
snart ud af, at han ikke kommer stormende, lige som de fleste andre hunde af
mindre dimensioner gør, men kommer stille og roligt, eller venter på kattene
kommer til ham. Har selv haft Sct Bernhard og kat, og under sådan en fyrs
hovede, kan der nemt ligge 5 killinger, lunt og godt, og ikke mindst godt
beskyttet. Jeg er helt overbevist om, at i hans hovede var han far til dem,
og mis var ikke spor betænkelig ved at overlade børnene til 110 Kg hund.

M.V.H.....Benny..