Sletning af MSSQL transaction log
Fra : Henrik

Dato : 23-02-03 10:34

Jeg sidder her med et STORT problem (5,5GB) på en MS SQL-server 2000. Jeg
kan ikke finde en måde at slette/trunkere denne log.

Jeg har prøvet at tage backup af loggen, slette den inde fra fanebladet med
log og fjerne den fra filsystemet efter at have detachet databasen - uden
held.

Dvs. jeg kunne godt slette den fra filsystemet, men så fik jeg en fejl da
jeg prøvede at attache databasefilen igen.

Håber en eller anden sidder med et godt råd

/Henrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-02-03 11:38

Som svar på skriblerier nedfældet af Henrik :

> Jeg har prøvet at tage backup af loggen

Har du prøvet at tage backup af databasen - inkl tempdb?
Loggen lever normalt indtil næste backup

Sæt evt et job vha maintenance wizarden
Der er også noget vedligehold halløj der kan være relevant, fx frigørelse af
diskplads ved at krympe database-/logfilerne

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Henrik

Dato : 23-02-03 11:53

> Har du prøvet at tage backup af databasen - inkl tempdb?
Jeps - har også prøvet at tage backup af databasen - hvad indeholder tempdb?

> Loggen lever normalt indtil næste backup
Ja, det var også min formodning. Men på "min" server lever den videre i
bedste velgående.

> Sæt evt et job vha maintenance wizarden
Det har jeg såmænd også prøvet - også uden held.

> Der er også noget vedligehold halløj der kan være >relevant, fx frigørelse
af diskplads ved at krympe >database-/logfilerne
Hvor finder jeg det der "vedligehold halløj" henne?

Ved du om jeg kan snige mig udenom problemet ved at eksportere/importere
data? I så fald hvilket format er mest hensigtsmæssigt at benytte?

/Henrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-02-03 19:23

"Henrik" <sorry@noemail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeps - har også prøvet at tage backup af databasen - hvad indeholder
tempdb?

> Ja, det var også min formodning. Men på "min" server lever den videre i
> bedste velgående.

Er det databsen eller loggen du tager backuip af?

> Det har jeg såmænd også prøvet - også uden held.

> af diskplads ved at krympe >database-/logfilerne
> Hvor finder jeg det der "vedligehold halløj" henne?

Nærlæs når du kører maintenance wizarden, det er på een af siderne

mvh/Peter Lykkegaard