Hvad bøger kan du anbefale ?
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 22-02-03 19:54

Hejsa

Har faktisk nogle bøger både om hunderacer men også om hundetræning Men
vil gerne høre hvad bøger I andre kan anbefale og også gerne hvorfor.

Kan selv godt lide bogen helhjertet hundetræning og bogen hunde-ulven ved
din side.

Men tænkte på om der var nogle gode bøger med labrador/retrivere da vi lige
har fået en skøn sag i familien da han ellers ville være havnet på internat
eller måske være desværre.
Så skal starte til hundetræning i mogen, men I kan se ham her
http://www.sacala.dk/maxside.htm han er fra oktober og bare skøn

MVH
Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-02-03 20:26

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala(fjern-mig)@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan selv godt lide bogen helhjertet hundetræning og bogen hunde-ulven
ved
> din side.

Det kan jeg også og så kan jeg anbefale " min bedste ven" af Maria
Hanson .. samt bøger skrevet af Anders Hallgren der er absolut god
hundepsykolog der ved hvad han har med at gøre ...

Tillykke med det nye familemedlem, han ser da aldeles pragtfuld og
lækker ud .. hvor gammel er han ..?? godt I kunne give ham et nyt hjem
... hvad siger han til sit nye hjem ..
hejhils fra Ami

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 22-02-03 21:09

Hej

Han er fra d.9/10 og er bare skøn han er blanding af goldenretriver og
labrador men ligner labradoren bare han har hvid bryst, han er vant til små
børn, hvilket er godt da vi har 3 af slagsen, han havde ikke set katte før,
men dem syntes han også er helt iorden, og han har taget det hele så fint så
glæder mig til ham og jeg skal til hundetræning sammen imorgen.

MVH
Gitte

Fra : Erik Aalund

Dato : 23-02-03 08:37

Hej
Jeg søgte lige af interesse på de omtale bøger.
Der kan findes lidt på flg.: http://www.logon.dk/Eliasens/Hundeb%BFger

Vh
Erik Aalund
Esbjerg

Fra : Søren Voigt

Dato : 23-02-03 19:26

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala(fjern-mig)@mail.dk> wrote in message

> Har faktisk nogle bøger både om hunderacer men også om hundetræning Men
> vil gerne høre hvad bøger I andre kan anbefale og også gerne hvorfor.

Jeg vil gerne anbefale bogen "The Practical Dog Listener" af Jan Fennel.
Hvis du ikke bryder dig om engelsksproget litteratur, så læs eventuelt
"Hundelytteren" af samme forfatter. Jeg fandt et link til den sidstnævnte
på: http://www.borgen.dk/titler/hundelytteren.htm

Det er gode bøger, som behandler problemet med hundetræning ud fra en ret
jordnær angrebsvinkel. Den første af Jan Fennels bøger ("Hundelytteren") er
mindre konkret end den sidste (der mig bekendt ikke er oversat endnu).

Hvis du bruger din lab/golden sådan mere indenfor de discipliner som hundene
har medfødte egenskaber til (læs: apportering), så vil jeg anbefale Richard
Wolters: The Water Dog. En gammel og bedaget bog, som jeg tit henter
inspiration fra til træning af mine Labrador Retrievere.

mvh
Søren Voigt

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 23-02-03 19:51

Hejsa

Vil da kigge nærmere på bøgerne ingen tvivl om Max er super til at aportere
han kommer selv og aflevere ting (en strømpe m. knude) når vi kaster den i
haven

MVH
Gitte