Erfaring med Asus AGP-V7700 GeForce2 GT~
Fra : Thomas H.

Dato : 12-03-01 22:05

I min desperate søgen efter et videograbberkort, der virker på Win2000,
stødte jeg på dette, et Asus AGP-V7700 GeForce2 GTS Deluxe w./TV-In-Out
Retail

Det skulle kunne grabbe video !
Er der nogen der har prøvet dette på Windows2000 ?

Mit bundkort er et Asus A7V, så det burde vel køre, eller hva'?

Erfaringer, gode/dårlige please..

Mvh
Thomas

Fra : DaWizeGuy

Dato : 12-03-01 23:31

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogen der har prøvet dette på Windows2000 ?
>
> Mit bundkort er et Asus A7V, så det burde vel køre, eller hva'?

Jeg har ingen erfaring med ovenstående kort, men overvej evt. også ATI
RADEON 64MB DDR Video In/-Out. ATI er kendt for at levere en bedre
videocapturekvalitet end Nvidiakort (GeForce, TNT, etc.). Jeg har selv
sådan et, og det virker perfekt. Prisen er vist omkring 2000-2400 kr. for en
retailvrsion, hvilket er billigere end et V7700 Deluxe.

---
Mvh
Anders

Fra : Thomas H.

Dato : 13-03-01 00:03

> [...]
en
> retailvrsion, hvilket er billigere end et V7700 Deluxe.

Hmmm, jeg skriver det lige bag øret..ritsz.
Virker det også perfekt på W2k ?

Thomas

Fra : DaWizeGuy

Dato : 13-03-01 01:09

for
> en
>
> Hmmm, jeg skriver det lige bag øret..ritsz.
> Virker det også perfekt på W2k ?

Med de rigtige drivere, ja. Der er vist lidt problemer med de nye
betadrivere og ATI Multi Media Center 7.1. Læs mere her:
http://www.rage3d.com/. Men får man det til at virke er kvaliteten langt
bedre end det et V7700 vil kunne levere.

Forresten er RADEON også næsten lige så hurtigt i spil som V7700.

----
Mvh
Anders

Fra : DWM

Dato : 13-03-01 01:26

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse news:XRar6.11320$lk1.362141@twister.sunsite.dk...
> I min desperate søgen efter et videograbberkort, der virker på Win2000,
> stødte jeg på dette, et Asus AGP-V7700 GeForce2 GTS Deluxe w./TV-In-Out
> Retail
>
> Det skulle kunne grabbe video !

Det kan det også. Såmænd også DVD selvom de er beskyttet af Macrovision.
Det skal dog siges at selvom at det kan grabbe i 702x520 (eller lign) er det
ikke det bedste billede man får ud af det. Du kan evt. købe det nyeste
"Alt om Data". Det står noget om grabbing med V7700 og også ATI Radeon.
De får begge middelmådige karakterer. De har forøvrigt også testet et reelt
grabberkort som får fremragende karakterer men det ligger i en pris omkring
7-8000kr.
Hvis du beslutter dig for at købe et V7700 så er det en god idé at hente de
nyeste beta versioner af Asus´s grabber programmer.

> Er der nogen der har prøvet dette på Windows2000 ?

Jeg bruger ikke W2k så...

> Mit bundkort er et Asus A7V, så det burde vel køre, eller hva'?

Det burde der ikke være problemer med.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS. No it´s not my real emailadress

Fra : Uni Bull

Dato : 13-03-01 16:11

Jeg prøvede videograbbing u. win2k - ikke godt. Der bliver droppet for mange
frames - desværre
Jeg skiftede til WinMe og her er der ingen problemer med V7700.
--
Uni Bull
København K

Fra : DWM

Dato : 13-03-01 16:45

"Uni Bull" <Uni.Bull@Worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg prøvede videograbbing u. win2k - ikke godt. Der bliver droppet for mange
> frames - desværre
> Jeg skiftede til WinMe og her er der ingen problemer med V7700.

U. win2k? u. er normalt en forkortelse af uden :)
Du havde installeret de sidste nye drivere da du prøvede?

Fra : Thomas H.

Dato : 13-03-01 17:53

> [...]
mange
> frames - desværre
> Jeg skiftede til WinMe og her er der ingen problemer med V7700.

Hmmm...
Det skulle da være utroligt, hvis et Asus grabberkort på et Asus bundkort
ikke kørte!

Fra : DWM

Dato : 13-03-01 21:59

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse news:9gsr6.12159$lk1.447173@twister.sunsite.dk...
> Hmmm...
> Det skulle da være utroligt, hvis et Asus grabberkort på et Asus bundkort
> ikke kørte!

Når jeg nu kommer i tanke om det havde jeg faktisk samme problem
med de versioner af de grabberprogrammer som fulgte med.
Så hentede jeg de nyeste beta´er fra asus´s hjemmeside og der er ingen
problemer nu.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-03-01 22:16

> [...]
> med de versioner af de grabberprogrammer som fulgte med.
> Så hentede jeg de nyeste beta´er fra asus´s hjemmeside og der er ingen

Ok...

Fra : Thomas H.

Dato : 13-03-01 17:53

> [...]
det
> ikke det bedste billede man får ud af det.

Okey, men det er heller ikke den opløsning jeg havde tænkt mig

> [...]
de
> nyeste beta versioner af Asus´s grabber programmer.

Okey, det må jeg ned og købe (bladet altså)
Ja og 7-8000 det har jo ikke interesse

> Jeg bruger ikke W2k så...

Damn! Der må da være nogle der har prøvet på W2k, testet Alt om Data det kun
på 98 ?
For jeg har nu prøvet 3 forskellige Pinnacle korte, som burde virke på W2k,
uden held
Så jeg skal bruge et råd fra en der har prøvet noget på W5k.

Thomas H.

Fra : DWM

Dato : 13-03-01 21:57

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse news:8gsr6.12158$lk1.446878@twister.sunsite.dk...
> Okey, det må jeg ned og købe (bladet altså)
> Ja og 7-8000 det har jo ikke interesse

Nej det er for dyrt til privat brug.

> Damn! Der må da være nogle der har prøvet på W2k, testet Alt om Data det kun
> på 98 ?

Ja de testede det kun på Win98SE.

> For jeg har nu prøvet 3 forskellige Pinnacle korte, som burde virke på W2k,
> uden held

Jeg tror Asus er det bedste valg når det kommer til understøttelse af
W2k i øjeblikket. Det betyder dog stadig ikke at det vil fungere korrekt.

> Så jeg skal bruge et råd fra en der har prøvet noget på W5k.

Regner du med at leve så længe?
Ellers vil jeg prøve at se om jeg kan finde en som har brugt det på W2k.
--
Med Venlig Hilsen
Kenneth Iversen

Fra : Thomas H.

Dato : 13-03-01 22:16

> Ja de testede det kun på Win98SE.

W2k,

> Jeg tror Asus er det bedste valg når det kommer til understøttelse af
> W2k i øjeblikket. Det betyder dog stadig ikke at det vil fungere korrekt.

Ja, jeg tror jeg prøver det et sted, hvor de har returret

> Regner du med at leve så længe?

Hmm....nææ det kan godt være jeg finder noget andet i omkring år 4800, men
hvem ved

> Ellers vil jeg prøve at se om jeg kan finde en som har brugt det på W2k.

Hvis du kender en, såå.....

Fra : DWM

Dato : 13-03-01 22:40

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse news:i6wr6.13046$lk1.482405@twister.sunsite.dk...

> Hvis du kender en, såå.....

Jeg har været inde på asus´s forum og kigge og den eneste post jeg kunne se hvor
der var problemer med W2k omhandlede netop grabbing. Her er den:

Author : Alexander Date : 3/12/2001
Subject : V7700: Video for Windows doesn't work in W2K

Hi,

I have just installed a new V7700 deluxe,
but I can't capure anything in W2K prof SP1.

in Adobe Premiere I get: "Unable to connect to capture driver"
in Asus Live, it crashes at the moment I click capture.

I made a W98se boot-partition, and there everything works ok.

hardware:
Abit KT7-RAID,
AMD Thunderbird 1GHz

Fra : Thomas H.

Dato : 13-03-01 23:52

> [...]
> in Asus Live, it crashes at the moment I click capture.
>
> I made a W98se boot-partition, and there everything works ok.

hmmmm....
dybt bekymrende.....Hvorfor er der ingen der kan få grabberkort til at køre
på W2k ???

Fra : DWM

Dato : 13-03-01 23:56

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse news:_vxr6.13303$lk1.495265@twister.sunsite.dk...
> hmmmm....
> dybt bekymrende.....Hvorfor er der ingen der kan få grabberkort til at køre
> på W2k ???

Ved det ikke. Måske fordi de satser mere på at få det til at virke i Win9_
da det er det mest brugte system.