Råd om køb af grafikkort
Fra : kristian larsen

Dato : 22-02-03 10:36

På min arbejdsplads står for at skulle investere i 8 - 9 maskinter der
primært skal køre Inventor 6 og Architectural
desktop. Beløbsrammen gør at vi ikke har råd til at investere i et af de
helt dyre Quadro 4 kort. Valget kunne
derfor være et geforce 4 i ti 4ooo serien f.eks TI 4200 m 128 mb ram.
For nyligt er der dog begyndt at dukke godkendte kort op til en pris, hvor
der ikke er langt fra f.eks et TI 4200
kort. Der er tale om kortet Quadro4 550 xgl fra PNY med 64 mb ram.

Kan i give nogen råd i denne sammenhæng?

Kender i noget til ydelsesforskellem mellem disse to kort?

Autodesk angiver at en af grundene til at kort fra TI serien har begrændset
godkendelse, er at kan man "kun" køre
med 10 vinduer med hardwareacceleration, i vores sammenhæng er det ekstremt
sjældent (jeg har aldrig set det) at
brugere har 10 vinduer åbent, så kan man betragte det som en mangel?

Er der andre kendte funktioner i har konstateret der mangler ved Gforce 4
kortene?

Brugerne, der er under uddannelse vil strække sig fra begyndere til personer
der har tegnet 3d i + 1 år.

Der vil forekomme situationer hvor der er gruppeprojekter med assemblies der
indholder objekter produceret af flere
personer.

Vi har hidtil klaret os med pentium 750 mhz + geforce 2 (32mb) det er disse
maskiner der nu er blevet for små.

Det giver jo altid en tryghed at vælge det sikre - i dette tilfæde det fuldt
godkendte kort, men det ville jo være
trælst hvis vi for mindre penge lige så godt have fået et hurtigere kort, så
gode råd modtages gerne.

Kristian Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-03 12:12

Du kan lave et geforce kort om til Quadro kort. Du kan se mere om det her:
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Soft+Quadro&lr=

På den måde kan du få et Quadro4 TI4600 kort til lidt over 2000kr. Eller et
Quadro3 TI200 til 700kr.

Fra : kristian larsen

Dato : 22-02-03 15:13

"peet_dk" <nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Soft+Quadro&lr=
>
> På den måde kan du få et Quadro4 TI4600 kort til lidt over 2000kr. Eller

Det er fuldstændigt rigtigt, hvis jeg sad hjemme og kun var ansvarlig for
mig selv var det løsningen. Nu er jeg i det daglige ansvarlig for at mellem
15 og 50 mennesker har computere der virker !altid! fra morgen til aften,
folk der har deadlines og forventer at hvis der er en fejl så bliver det
rettet nu!! Jeg kan derfor ikke rigtigt gå ind på nogen løsning der måske
virker og jeg kan slet ikke tåle at jeg i en situation hvor der er en fejl
skal tænke på at det måske er en eller anden minimal tweak i en driver der
afstedkommer kaos og knuste projekter. Det vil dog ikke afholde mig fra når
vi kommer i en situation hvor der eventuelt er et overskud af maskiner at
modificere et par af de ældre med geforce 2 kort for at se hvordan det går.

Kristian

Fra : Brian Lænø

Dato : 22-02-03 15:35

"kristian larsen" skrev
> [...]
> godkendte kort, men det ville jo være
> trælst hvis vi for mindre penge lige så godt have fået et hurtigere kort,

Det virker forkert at spare på pc'er, når man har indkøbt så dyrt software.
Men selfølgelig kan mindre end Quadro 4 gøre det.
Jeg kører selv inventor 6 på en P4 1,7 ghz med 1 gb ram og et Quadro 2 pro
grafikkort.
Mit system kører tilfredstillende, men ikke helt uden ventetid.
Tjek på Autodesk hjemside, hvilke grafikkort der er godkendte drivere til.
http://pointa.autodesk.com/

--
Brian

Fra : kristian larsen

Dato : 23-02-03 08:31

> [...]
> Mit system kører tilfredstillende, men ikke helt uden ventetid.
> Tjek på Autodesk hjemside, hvilke grafikkort der er godkendte drivere til.

Det er også derfor jeg spørger om der er nogen der har erfaring med
disse to kort

et geforce 4 i ti 4ooo serien f.eks TI 4200 m 128 mb ram.

kontra

For nyligt er der dog begyndt at dukke godkendte kort op til en pris, hvor
der ikke er langt fra f.eks et TI 4200
kort. Der er tale om kortet Quadro4 550 xgl fra PNY med 64 mb ram.

Det sidstnævnte er et quadro 4. Det vil koste ca 500 kr extra i indkøb.

Det kommer til at arbejde med 2,4 ghz p4 i et moderne gigabit bundkort
ddr333 ram

Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-03 13:29

>Det er også derfor jeg spørger om der er nogen der har erfaring med
>disse to kort
Ikke i arbejde, men jeg bruger dog det Palit privat med "ProDESKTOP Express
2001", jeg har leget med det i en uge, uden grafiske problemer.
Vi brugte dog Matrox G400 på arbejdet i "Solid Works", hvis jeg ikke
husker helt forkert.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S