sorgligt
Fra : Troels Ivarskjær

Dato : 22-02-03 00:10

Har lige bappet 1/2 liter piske med citronsaft fisket i, det smagte bare
smums. Er der mon nogen der ved om citronsaft(friskpresset) mon feder?

Hej Tyk

tro

Fra : Freedom

Dato : 22-02-03 10:46

"Troels Ivarskjær" <tro@ikast.bynet.com> skrev i en meddelelse
> Har lige bappet 1/2 liter piske med citronsaft fisket i, det smagte bare
> smums. Er der mon nogen der ved om citronsaft(friskpresset) mon feder?
>
> Hej Tyk
>
> tro

Puha, jeg ville brække mig, det lyder vammelt!;)

Iben

Fra : Troels Ivarskjær

Dato : 22-02-03 11:31

"Freedom" <freedom@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Troels Ivarskjær" <tro@ikast.bynet.com> skrev i en meddelelse

> Puha, jeg ville brække mig, det lyder vammelt!;)
>
> Iben

Hej Iben

Søg over i en gruppe der handler om boulimi. Fløde er et naturprodukt,
lissom en citron. Sammen er det en forrygende frisk lille "trøstespiser",
bare kommet i tvivl om den er farlig.

Hej Tyk

tro

Fra : Freedom

Dato : 22-02-03 12:07

Ha ha, du er for sjov;))) godt jeg kan holde dig lidt i flammen ik*

Iben

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-02-03 14:34

[Troels Ivarskjær | Sat, 22 Feb 2003 00:09:33 +0100]

>Har lige bappet 1/2 liter piske med citronsaft fisket i, det smagte bare
>smums. Er der mon nogen der ved om citronsaft(friskpresset) mon feder?

Citronsaft indeholder faktisk mere sukker end man tror; så afhængig af
kuren, kan store mængder af citronsaft være noget du skal passe på.

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 22-02-03 15:02

On Sat, 22 Feb 2003 14:34:25 +0100, Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net>
wrote:

>Citronsaft indeholder faktisk mere sukker end man tror; så afhængig af
>kuren, kan store mængder af citronsaft være noget du skal passe på.

Det er vel ikke så slemt i forhold til den halve liter piskefløde :)

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-02-03 22:57

[Stefan Bruhn | Sat, 22 Feb 2003 15:02:07 +0100]

>Det er vel ikke så slemt i forhold til den halve liter piskefløde :)

Well, jeg ved at han skrev for at provokerer, men mit svar var faktisk
validt nok (men i brevet ond, også lidt provokativt).

Hvis man som jeg, er på en kulhydratreduceret slankekur, vil f.eks. 250
ml. piskefløde være acceptabelt da det kun tilfører 7-8 g. kulhydrater,
men 250 ml. citronsaft være lidt for meget, da det tilfører 22 g.
kulhydrater.

At du så i virkeligheden verden vil bruge 250 ml. piskefløde og blot 50
ml. citronsaft for at lave 4 portioner citronmousse (*), gør så blot
regnskabet endnu bedre :)

(*) samt 2 æg, blommer+stiftpiske hvider, gelatine og sødemiddel)

Fra : Mette Pallesen

Dato : 03-03-03 17:14

> [...]
> Har lige bappet 1/2 liter piske med citronsaft fisket i, det smagte bare
> smums. Er der mon nogen der ved om citronsaft(friskpresset) mon feder?

Takker for de fine svar.

Med venlig tyg

tro