Hvor meget har I tabt?
Fra : Carina

Dato : 21-02-03 21:38

Hej gruppe

Nu skriver vi alle meget om koncepter af den ene og anden slags. Men hvad
siger kiloene egentlig?

Jeg er da lidt nysgerrig efter at vide hvad I forskellige har tabt og på
hvilken måde.
Ikke at det skal betragtes for beviser af den ene eller anden slags, bare
alm. nysgerrighed.
Forhåbenlig kan det også være motiverende læsning, for vi har vel alle en
nål på vægten der nogle gange står stille.

Jeg selv har tabt 9 kg med DDV sidste forår, tog så 4 kg på igen over
efteråret, og er nu gået igang hos WW, hvor jeg indtil nu har tabt 3.3 kg på
3 uger.
WW virker (af de to) bedst for mig, fordi det er minimalt hvad jeg skal leve
om på mine kostvaner. Det er blot lidt mere omtanke på hvad jeg spiser og
hvor meget.
Det er noget nemmere at lave om på, end at skulle til at spise mad jeg
aldrig har rørt før.
Jeg mangler stadig 8,5 kg endnu, og er lige nu ret fortrøtsningsfuldt. Hvis
det ikke bliver 'værre' end det er nu, så skal det nok gå.

Jeg håber I vil fortælle om jeres vægttab, hvilke systemer der har
virket/ikke virket osv....

Mange hilsner
Carina

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 21-02-03 21:52

On Fri, 21 Feb 2003 21:38:17 +0100, "Carina" <carwina@hotmail.com>
wrote:

>Jeg håber I vil fortælle om jeres vægttab, hvilke systemer der har
>virket/ikke virket osv....

Mit system går lidt ud på bare at forsøge at spise flere grøntsager end
før, moderere mængden generelt og dyrke motion.
Har tabt mindst 15kg indtil videre (da jeg var i mine velmagtsdage turde
jeg slet ikke veje mig, så det er måske mere) og mangler vel en 10
stykker endnu før jeg er tilfreds.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Girlie

Dato : 22-02-03 08:29

25 kg tabt på WW

Fra : B.Ikkala

Dato : 24-02-03 15:49

> Mit system går lidt ud på bare at forsøge at spise flere grøntsager
> end før, moderere mængden generelt og dyrke motion.

Den metode virker også for mig ... ca. 33 kg på 22 måneder.

Det reele fedttab er lidt højere, da der også - vha. styrketræning -
er kommet et par kilo ekstra muskelmasse på kroppen

Fra : Lars Funck

Dato : 24-02-03 16:29

"B.Ikkala" <bkkl02@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Den metode virker også for mig ... ca. 33 kg på 22 måneder.

Wow, way to go!

> Det reele fedttab er lidt højere, da der også - vha. styrketræning -
> er kommet et par kilo ekstra muskelmasse på kroppen

Det bliver det jo kun bedre af :)

MVH

Lars

Fra : Ninett Green

Dato : 22-02-03 09:15

> Jeg håber I vil fortælle om jeres vægttab, hvilke systemer der har
> virket/ikke virket osv....
>
> Mange hilsner
> Carina

Indtil videre 25 kg. De første 8 ved hjælp af "kontoplanen" og resten på WW.
Jeg mangler nu kun de sidste 25 og jeg tager det helt stille og roligt med
små delmål.
Hvis jeg i sin tid havde tænkt over at jeg skulle skille mig af med 50 kg af
mig selv, tror jeg aldrig, jeg var kommet i gang.

Knus fra Ninett

--
Weight Watchers
- Når livet er alt for fedt til slankekure!

Fra : Helga

Dato : 22-02-03 10:54

> Jeg er da lidt nysgerrig efter at vide hvad I forskellige har tabt og på
> hvilken måde.

[snip]

Jeg har tabt 25 kg ved at dyrke mere motion (købt motionscykel, som jeg
cykler på 5-6 timer om ugen - gåture - cykle til/fra arbejde) og så ved at
spise sundere. Jeg har ikke brugt "mirakler" i form af piller, pulver o.l.
og jeg har ikke gået hos DDV eller WW.
Så alt i alt har jeg tabt mig rimelig uden vilde omkostninger, bortset fra
min cykel, som i den grad har tjent sig selv ind.

Helga

Fra : Mai Espersen

Dato : 22-02-03 13:16

> Jeg håber I vil fortælle om jeres vægttab, hvilke systemer der har
> virket/ikke virket osv....
hejsa... 10 kg på ddv. det har virket ganske optimalt for mig... ikke prøvet
andet og er ganske tilfreds...

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-02-03 14:32

[Carina | Fri, 21 Feb 2003 21:38:17 +0100]

> [...]
>alm. nysgerrighed. Forhåbenlig kan det også være motiverende læsning, for vi har vel alle en
>nål på vægten der nogle gange står stille.

Naturligvis.

Jeg gik i gang med Atkins kuren for 1½ år siden og tabte på det første
år de 30 kilo jeg havde brug for for at komme tættere på min normalvægt.

Siden da besluttede jeg at leve lidt mere "syndigt" og tabe mig
langsommere - både fordi jeg mener at en langsom vægtab er det bedste,
samt for at normalisere min diet.

>Jeg håber I vil fortælle om jeres vægttab, hvilke systemer der har
>virket/ikke virket osv....

Well, før jeg gik i gang med Atkins var jeg på en lægekontrolleret
fedtreduceret slankekur; efter et år med afsavn havde jeg tabt et par
kilo, så det var ikke så suverent :(

Atkins var noget jeg gik på fuld af modvilje og mistro, det faldt mig SÅ
ulogisk at jeg kunne spise langt mere fedt end jeg havde gjort på min
læges kur og tabe mig meget mere - men det var et forsøg værd, og det
var så det der virkede for mig :)

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Lars Funck

Dato : 22-02-03 18:07

"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe

> Jeg håber I vil fortælle om jeres vægttab, hvilke systemer der har
> virket/ikke virket osv....

10 kilo indtil videre, begyndte i ugen mellem jul og nytår :) jeg har vel
15-20 kilo igen alt efter hvordan det hele sidder når jeg kommer længere
ned.

Mit system er, at jeg er begyndt at gå meget, ca 8 km. om dagen. (damn, det
var hårdt i starten, men nu er det ikke et problem, og jeg glæder mig
faktisk til det bliver forår og sommer)

MVH

Lars

Fra : KatjaStrofen

Dato : 22-02-03 18:56

"Ja, jeg vil komme til kort her!"

Jeg indrømmer det blankt - min vægt svinger og jeg har ikke tabt noget!

Har nok nærmere taget lidt på!

Men derfor vil jeg nu ønske jer alle tillykke med vægttabene :)

Katja - som nu er ved godt mod anyhow :) heh

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-02-03 20:01

KatjaStrofen wrote:
> "Ja, jeg vil komme til kort her!"

me to ;)

> Jeg indrømmer det blankt - min vægt svinger og jeg har ikke tabt
> noget!

også her*G*

> Har nok nærmere taget lidt på!

tjaaaaaa..... efter en forlænget weekend i london med alt for meget hvidt
brød, havde vægten sneget sig op _over_ 74 kg.... vel hjemme igen, angrebet
af bihulebetændelse og sengeliggende med feber, dalede den på få dage til
72.8..... og falder stadig lidt.... gennemsnitsvægten den sidste tid har
været 72, trods diæt og træning rokker den sig ikke synderligt ud af
stedet.....
nu er den næste plan at konsultere lægen, og påbegynde et 8 ugers
slankeprogram på det lokale fitness center... nu skal det prøves ;)
forhåbentlig kommer motivationen efterhånden som jeg kan mærke effekten :)

> Men derfor vil jeg nu ønske jer alle tillykke med vægttabene :)

også fra mig ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Bente B. Riis

Dato : 22-02-03 22:12

Carina wrote:

Hejsa

> Jeg håber I vil fortælle om jeres vægttab, hvilke systemer der har
> virket/ikke virket osv....

Jeg har (i denne omgang) tabt mig 13,2 kg med ddv - og er godt tilfreds
med hvordan det skrider frem.

Det har været mere effektivt end da jeg havde lægeordinerede
diætistsamtaler månedligt, nok primært pga de ugentlige møder der holder
mig mere til ilden end når der er 4 uger imellem.

Tidligere (for 12 år siden) tabte jeg mig vel omkring de 15 kg på en
fedtreduceret kost (ikke nogen bestemt kur - men jeg gik fra
"efterskolemad" - fedt og dårligt tilberedt - til "hjemmelavet" med
tanke på fedtreduktion) - det holdt et par år. - Jeg tog på nok mest
fordi "kuren" var styret af min mor - og jeg flyttede hjemmefra og
overtog selv. - De kilo der røg på dengang har siddet godt - og hygget
sig med dem der er kommet til - indtil august sidste år hvor jeg
startede på ddv.

Mvh
Bente
--
Love doesn't just sit there like a stone; it has to be made, like
bread, remade all the time, made new.

Fra : Sune

Dato : 22-02-03 22:56

> [...]

> hvilken måde.
> Ikke at det skal betragtes for beviser af den ene eller anden slags,

17 kg siden april med WW og fitness siden nov.02.
Har dog sjusket lidt ww-programmet i længere perioder.

vh Sune

Fra : Christian

Dato : 24-02-03 22:29

13 kg på 6 uger inkl. 2 fødselsdage og 1 stk. forsinket julefrokost, hvor
der blev spist og drukket i meget store mængder !!!!

Mvh. Christian, der deltager på et DDV hold