[MSSQL] Stamtræ, hvordan
Fra : Lars Linde

Dato : 21-02-03 20:42

Hejsa

Jeg står overfor at skulle lavet et stamtræ over min familie.
Da jeg har en stor mængde data tilbage fra min olefars tid
(han gik meget op i det her ) kommer jeg op på min.
700-800 personer, måske flere.

Hvordan ville man gribe det an ?
Jeg vil meget gerne høre fra folk der har erfaring med enten
stamtræer og/eller databaser.

Jeg har adganf til både access og MSSQL2000
men foretrækker sidstnævnte da, jeg for det meste bruger
Stored Procedues.

Hvordan opbygger jeg mine tabeller/relationer

Håber at i kan hjælpe

Med venlig hilsen
Lars Linde

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 21-02-03 23:56

Lars Linde wrote:
> Jeg har adganf til både access og MSSQL2000
> men foretrækker sidstnævnte da, jeg for det meste bruger
> Stored Procedues.
>
> Hvordan opbygger jeg mine tabeller/relationer

Undskyld jeg måske lyder lidt grov nu, men dit sidste spørgsmål lyder som
om, at du mangler erfaring med databaser, og derfor vil jeg klart anbefale
Access, men at du bruger Stored Procedures tyder på, at du har erfaring med
skidtet.

Umiddelbart kan jeg fortælle dig, at der findes et standard format for
stamtræer, som bygger på noget ascii. Jeg kan ikke huske navnet osv., men
med lidt søgning på google burde du kunne finde det. De fleste programmer
til formålet kan læse eller skrive dette format.

Du bør kigge på formatet, og så se, om du kan putte det i en enkelt
databasetabel, ellers giver formatet dig nok en ide om, hvilke ekstra
tabeller du bør tage i brug.

Hilsen,

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Torben Nielsen

Dato : 22-02-03 10:13

> [...]
> med lidt søgning på google burde du kunne finde det. De fleste programmer
> til formålet kan læse eller skrive dette format.

Mon ikke du tænker på GEDCOM ??

http://www.vjet.demon.co.uk/ftree/gedcom_5.5/html/gedcom.html

TOrben

Fra : Lars Linde

Dato : 22-02-03 21:12

"Lars Dybdahl" <lars@dybdahl.dk> wrote in message

> [...]
> Access, men at du bruger Stored Procedures tyder på, at du har erfaring

HEHE!!! Helt i orden. Det er også dårligt formuleret. Jo jeg har rimelig god
erfaring
med databaser osv. da jeg lever af det

Mit spørgsmål gik selvfølgelig på hvordan man opbygger et stamtræ i en DB.
Da stamtræer er TOTALT nyt for mig, ville jeg bare ha' lidt hjælp.

> [...]

> Du bør kigge på formatet, og så se, om du kan putte det i en enkelt
> databasetabel, ellers giver formatet dig nok en ide om, hvilke ekstra

Ok det vil jeg prøve. Jeg kan se i et svar længere fra Torben Nielsen, at
det måske
er GEDCOM du nævner. Det vil jeg se nærmere på.

Foreløbig tak til jer begge

Lars