Gulerodskage med mandarincreme
Fra : Therese

Dato : 21-02-03 16:23

Hej interesserede

Så fik jeg endelig fat i opskriften på kagen. Den følger DDV-principperne,
men I andre må altså også godt spise den ;oD

Gulerodskage med mandarincreme

4 æg
4 - 5 tsk sød (svarende til 200 g sukker)
5 tsk citronsaft
350 g gulerødder
75 g mel
80 g skummetmælkspulver
2 tsk bagepulver
20 - 25 g kakao

Æggeblommerne piskes med sød og citronsaft. De revne gulerødder vendes i.
Tilsæt herefter tørstofferne. Tilsidst vendes de stiftpiskede æggehvider i.

Dejen hældes i en bageform og bages i 45 min v. 200 grader.

Der er kage til 2 frokostportioner. (Husk at spise yderligere 125 g
grønsager og 30 g brød)

Mandarincreme til én frokostportion:

30 g let mayonnaise
revet skal fra 1 mandarin
sød efter behov.

Flæk den afkølede kage og smør mandarincremen mellem lagene.
Smager fantastisk, når kagen har stået i køleskabet 1 times tid.

Forbrug:
2 æg
1/1 dagsration fedtstof
9½ - 10 ekstra-X