Skandinavisk Film Kompagni negligerer Mac ~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-02-03 13:28

Fornyligt lancerede TV2Lorry et nyt website - nemlig
http://www.slank-igen.dk/. Nysgerrig som jeg jo er vil jeg teste min
vægt.

Imidlertid viser det sig at sitet slet ikke virker i Internet Explorer
5.1.3, hvilket er meget mærkeligt, da den plejer at kunne vise det
meste. Jeg testede den derefter i Netscape 4.8, Mozilla 1.2.1 samt Opera
alle under OS 9, men INGEN af disse browsere kunne vise sitet. Der kom
bare en hvid side !!

Næste test var på OS X med Safari, Navigator samt Internet Explorer, men
ej heller her kommer der andet end den hvide side frem.

Det er jo temmelig godt klaret at det slet ikke virker på Mac
overhovedet, men det forbavser nu ikke alligevel efter en telefon
samtale med Skandinavisk Film Kompagni. Her fik jeg efter et skænderi at
vide at de havde valgt at se bort fra de ca. 100.000 Mac brugere der er
i DK - det var et spørgsmål om prioritering !!

Jeg sagde til hende at på slank-igen.dk var det blot et spørgsmål om at
rette et par stier og så burde den være hjemme.

Til sidst sagde jeg til hende at jeg var både målløs og skuffet over
deres holdning, specielt fordi der står på e-division.dk, som står bag
designet, at de er meget dygtige og internettet giver mange
muligheder........ åbenbart ikke hvis man bruger Mac.

Jeg sagde til hende at jeg ville poste hendes svar/reaktion i et par
relevante nyhedsgrupper, men hun synes at nyhedsgrupper var
latterlige........ ak ja.

Det er en sørgelig tankegang at det er nok at designe/teste på PC og så
kan resten være ligemeget.

Hun lovede til sidst at de ville forsøge at kigge på det , når de fik
tid, men ligenu var de igang med at tage sig af PC brugere, som besøger
slank-igen.dk

Det skal retfærdigvis siges at jeg til at starte med fik sludderen om at
deres statistik og antallet af diverse brugere.......... gad vide hvor
mange hits Mac brugere giver, når det slet ikke virker for dem ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 21-02-03 13:43

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Imidlertid viser det sig at sitet slet ikke virker i Internet Explorer
> 5.1.3, hvilket er meget mærkeligt, da den plejer at kunne vise det

- jeg kan så tilføje, at den heller ikke virker i IE 6.0 ... jeg kan i al
fald ikke komme videre end forsiden.
;-()

ras

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-03 15:31

Rasmus Carlsen <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote:

> - jeg kan så tilføje, at den heller ikke virker i IE 6.0 ... jeg kan i al
> fald ikke komme videre end forsiden.
> ;-()

Jeg kunne nu godt komme ind på den med IE. Nu prøver jeg så med Safari -
og med IE 5.2.

Og nu gider jeg ikke forsøge mere. Den første jeg prøvede på var IE.
Under Windows 2000. Så nu går jeg ind på Windåsen og brokker mig.

Har vi ikke alle sammen mulighed for at komme ind gennem en pc, evt vpc?

Send protest til e-division@sfk.dk. Der var naturligvis mulighed for at
chatte, men ikke for selv at oprette chatemner ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Lund

Dato : 21-02-03 16:04

"Rasmus Carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> - jeg kan så tilføje, at den heller ikke virker i IE 6.0 ... jeg kan i al
> fald ikke komme videre end forsiden.

Du skal indtaste et post nummmer, hvilket også fremgår af siden.

Anders Lund
AndersGED@zaim.dk
fjern geden fra min email adresse

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 21-02-03 16:39

"Anders Lund" <andersGED@zaim.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal indtaste et post nummmer, hvilket også fremgår af siden.
- ja det fant jeg ud af ...som det fremgår at mit indlæg ...

ras

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 21-02-03 13:44

- aaahh ... man SKAL indtaste sit postnummer for at komme videre ...

ras

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 21-02-03 14:01

[2900] Jesper Haaber Gylling skrev: (messageID:

> Fornyligt lancerede TV2Lorry et nyt website - nemlig
> http://www.slank-igen.dk/. Nysgerrig som jeg jo er vil jeg teste min
> vægt.

Hmmm, siden er bestemt heller ikke særligt kønt eller godt lavet rent
kodemæssigt. Det er en skam, at så mange "webdesignere" blot roder et
design sammen i f.eks. Dreamweaver og smider noget tungt Flash rundt
omkring uden at overveje teknikken bag.

Hvis bare folk/firmaer/whatever ville opfylde standarderne, så ville der
ikke mere være hungersnød, krig eller naturkatastrofer i verden (hmm,
overdrevet måske. Nuvel, det ville ihvertfald være nemmere at være
internetbruger).

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/
- nu med mere brun!

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 21-02-03 14:40

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote in

> [...]
> meste. Jeg testede den derefter i Netscape 4.8, Mozilla 1.2.1 samt Opera
> alle under OS 9, men INGEN af disse browsere kunne vise sitet. Der kom

Hvis det får dig til at føle bedre tilpas så får jeg også bare en hvid skærm
i Opera 7 til Windows.

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 21-02-03 14:47

> Fornyligt lancerede TV2Lorry et nyt website - nemlig
> http://www.slank-igen.dk/. Nysgerrig som jeg jo er vil jeg teste min
> vægt.

cut
> Der kom bare en hvid side!
cut

Den ultimative slankekur til et website.
Keep things simple

--
preben<AT>ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-02-03 14:46

On Fri, 21 Feb 2003 13:39:43 +0000 (UTC)
Andreas Haugstrup Pedersen <usenet@solitude.dk> wrote:
> jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote in

> Hvis det får dig til at føle bedre tilpas så får jeg også bare en hvid
> skærm i Opera 7 til Windows.

intet under linux kan vise siden (har testet med en masser versioner af
mozilla, konquror, phoenix, opera samt et par andre).

--
Kim Schulz - Freelance Development | ... I see TOILET SEATS ...
Email : kim @ schulz.dk |

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-02-03 15:41

> [...]

> deres statistik og antallet af diverse brugere.......... gad vide hvor
> mange hits Mac brugere giver, når det slet ikke virker for dem ?

Det kan være smadder irreterende med web-sites, som ikke vir-
ker med den browser/platform som man bruger.

Og når det handler om offentlige (statslige, amtslige og kom-
munale) web-sites, så synes jeg det helt rimmeligt, at kræve
at de er 100% kompatible med html-standarden, så alle borgere
uanset browser/platform har fuld adgang til informationerne.

Men jeg synes det er spild af tid, at kræve at private web-
sites skal være 100% kompatible med html-standarden, jeg tror
at den frie konkurrence nok skal regulere udbudet, og det vil
altid være muligt at finde et web-site, om et givent emne,
som virker med den browser/platform man bruger.

De store internationale web-sites viser jo vejen, dem der
laver koderne til Google, Yahoo o.s.v., er helt bevidst om,
at hvis deres sites kun virker på Windows PC'er med Internet
Explorer, så giver de afkald på ca. 20% af verdens 650 mill.
Internetopkoblinger.

En helt anden snak er, at det kunne være pi... sjovt at lave
et web-site, som ikke kan anvendes/ses på Windows PC'er med
Internet Explorer, og så lave en masse hurlumhej og events
omkring sitet, så der kommer focus på emnet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Lind

Dato : 21-02-03 15:57

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> Internet Explorer, og så lave en masse hurlumhej og events
> omkring sitet, så der kommer focus på emnet.

YES, Niels.....fed idé, hvem er dygtig nok?

Jeg hjælper gerne i kulissen, hvis der er behov
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 21-02-03 18:12

så skal vi have et fedt layout, der baserer sig på alle de atributter i
css som IE ikke understøtter - evt koblet med at tvinge IE6 til at
opføre sig som IE5.x mht boxmodellen for den er forkert implementeret i
5.x ; og i 5.5 er der en alvorlig fejl mht margin og nestede <div>er

se her : http://www.xs4all.nl/~ppk/css2tests/intro.html
http://webreference.com/html/tutorial19/2.html#P-ie55update
http://webreference.com/html/tutorial10/4.html
http://css-discuss.incutio.com/?page=BoxModelHack

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Morten Lind

Dato : 21-02-03 18:36

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> [...]
> opføre sig som IE5.x mht boxmodellen for den er forkert implementeret i
> 5.x ; og i 5.5 er der en alvorlig fejl mht margin og nestede <div>er

Hæ, hæ....ja jeg synes, det er sjovt - er der nogen, der organiserer?
M.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-02-03 18:57

Bjarne D Mathiesen wrote:

> [...]
> opføre sig som IE5.x mht boxmodellen for den er forkert implementeret i
> 5.x ; og i 5.5 er der en alvorlig fejl mht margin og nestede <div>er

Jeg er stødt på flere Windows-only sites, som får Netscape
til at bombe, og jeg har også stødt på et par stykker, som
fik min Mac til at fryse.

Så et rigtig Mac-only web-site skal squ medføre at evt. Win-
dows PC'er går helt i sort og skal genstartes...

Vi må kunne lægge et script på serveren, der lige forhører
sig om brugerens platform og browser, og hvis svaret er
windows + IE, så skal det medføre, at der bliver sendt et
java-script, som resulterer i en uendlig løkke...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 21-02-03 19:38

Hvis der er nogen der er villige til
-- at lave layoutet
-- komme med indholdet
så skal jeg nok være mand for at fixe kodningen helt efter w3c

men så er der også en eller anden der må lægge sin sjæl til og teste på
WinTel (har allerede ondt af personen )

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-03 20:19

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> men så er der også en eller anden der må lægge sin sjæl til og teste på
> WinTel (har allerede ondt af personen )

Dupliker en conatinerfil til Windows under VPC, og forsøg på kopien. Den
kan jo altid slettes igen ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-03 16:11

> Hun lovede til sidst at de ville forsøge at kigge på det , når de fik
> tid, men ligenu var de igang med at tage sig af PC brugere, som besøger
> slank-igen.dk

Heldigvis er Mac-brugere slanke og smukke og har ikke brug for den
slags.

PS: Jeg fjernede lige krydspostningerne. Ud over at være fede og bumsede
er Windows-brugere notorisk humorforladte.
--
Henrik Münster
Esbjerg