Flytte en DB fra MSSQL 7 til MSSQL 2000
Fra : OZ

Dato : 21-02-03 13:03

Hej NG

Jeg overvejer at flytte en DB fra en MSSQL 7 til en MSSQL 2000.
I den forbindelse har jeg et spørgsmål

1. Kan jeg importere min DB fra MSSQL 7 til en MSSQL 2000 uden problemer??
2. Kan jeg gøre ovenståede med en MSSQL 7 backup, altså restore den på en
MSSQL 2000
3. Er der ting der går tabt i denne process??

PÅ forhånd tak

Oz

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-02-03 13:17

Som svar på skriblerier nedfældet af OZ :

> 1. Kan jeg importere min DB fra MSSQL 7 til en MSSQL 2000 uden
> problemer??

Vha backup/restore eller ved at få 7'eren til at generere SQL scripts
Data kan flyttes vha CSV filer eller i en Access database (brugt som
container)

>2. Kan jeg gøre ovenståede med en MSSQL 7 backup, altså
> restore den på en MSSQL 2000

Jeg har flyttet mere enkle databaser på den måde

> 3. Er der ting der går tabt i denne process??

Ikke i mit tilfælde
Der kan muligvis være issues mht collating orders

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-02-03 13:34

Peter Lykkegaard skrev:

> Der kan muligvis være issues mht collating orders

2000-udgaven understøtter så vidt jeg ved alle de gamle collations
(men de er ikke normalt ikke standard ved nye databaser).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : OZ

Dato : 21-02-03 14:40

Tak for begge jeres input....

Så er der ikke andet for end at komme igang =)

Oz

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-02-03 14:56

OZ skrev:

> Tak for begge jeres input....

Velbekomme. Til en anden gang så lad venligst emnelinjen stå. Flere
brugere ser kun nye indlæg, og et enkeltstående indlæg med titlen
"Tak til begge" (i øvrigt uden citeret tekst) er svært at placere.
Se evt. gode råd og vejledninger på www.usenet.dk