Detaljer om altruistisk cycling. Egocentri~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-02-03 10:44

Detaljer om altruistisk cycling. Egocentrisk men politisk.

Færdselsloven sir "kør hensynsfuldt" men hvad er det?

Er det "god, æstetisk orden" med lange sikkerhedsafstande, eller er
detgrænsesøgende travlhed,som når sydeuropæere og ulands-bilister snor sig
ind og ud mellem hinanden og politiet derfor ikke gider stribe- og
lys-regulere.

Den, der har forkørselsret, er den, der bluffer og truer og derved narrer
den anden til selvforskyldt vigepligt.

Jeg så under ulandsarbejde (4 år og omfattende bil-kørsel i
afrikanske,mellemøstlige og asiatiske storbyer) fordele ved, at
færdsels-moral kommer indefra og ikke fra lovgivere.

Og jeg er opdraget til at være doven, travl og ikke-overdreven-hensynsfuld.

Jeg var min mors yndlingsbarn og min storbror klagede til min mor, når vi
kom hjem med S-tog fra Metropolitanskolen til Nærum, at jeg "skubbede til de
gamle damer, når jeg skulle ud på peron'en" men jeg har aldrig væltet en
gammel dame (og min mor bagatelliserede sagen og var nok lidt stolt over, at
hendes topkarakter-præsterende søn nok ville blive til noget stort, når han
ikke var så hæmmet som andre).

1976-2003 har jeg cyklet i fugleflugtslinie, mod ensretning, over for rødt,
især efter jeg som social-far og siden som bio-far læste om opdragelse og
indså, at alt hvad man gør sætter sig spor på evigheden.

Regler er til for at brydes, når ikke fare for andre eller risiko for straf.
Frihedsånd er værdifuld og bør smitte.

Når politi stopper mig

- typisk for aldrig at bruge cykellygte -

- overvælder jeg dem med veltalenhed om, hvor god gadebelysningen er
her i storbyen, og de får mindreværdskomplekser og tjækker over radioen, at
mit stelnummer ikke er fra en stjålet cykel, for ikke at tabe ansigt.

Eneste bøde har jeg fået, da jeg slalom'ede uden om en skolepatrulje og
samtidig kørte over for rødt ,lige ud for en betjent. 300 kr.

Betjenten smilede undskyldende, da han skrev rapport, at han jo handlede
efter ordre.

Love skal hindre vold, tyveri, frihedsberøvelse(kidnapning), bedrageri og
lignende alvorlige forbrydelser. Hærværk, såsom hvis naboen pifter min
cykel, bør også straffes.

Her må bagatelggrænsen gerne være lav, når vigtige principper illustreres
(ligesom bagatelgrænse var lav vedr dom for assistance til massemord, da
marokansk ven til 11.0-selvmordspiloter dømtes. )

Psykologisk (moraliserende) forpester livet, og det er et kald - en
samfundspligt for ansvarlige mennesker - at vise alle, at dumme love kan
brydes med fordel.

Nogle tror, at man signalerer at "alt er tilladt" hvis man således viser
proportionssans og nuance-forståelse i sin lov-overholdelse. Det må skyldes
dømmesyge, at folk er §-ryttere - de får glæde ved selv at overholde alt, og
kan lide at se ned på kreative "aparte der skal kanøfles"

Nietsche angreb, at kristendomen fører til nihilisme, ved at indblanding i
alt fra de flere og flere nævenyttige fører til, at alt flyder. Da ingen kan
argumentere imod Nietzsche , så kalder man _ham_ for nihilist og påstår, at
han opfordrer til terrorisme, fordi han ikke går ind for gudegiven ophøjet
dogmatisk lovreligion, men skabte eksistentialismen om, at du er din egen
lov.

Civil ulydighed, der udsætter betjente for kraniebrud pga brosten, bør
straffes meget hårdt.
Motiver undskylder på ingen måde.
Men civilulydighed, hvor blød trafikant sætter eget liv på spil i sin
altruisme
(kombineret med egoisme)
er københavnsk politi så kloge at respektere og kun smile af. At sætte
nummerplader på cyklister ville være SF-agtig "jobskabelse for jobskabelsens
skyld"

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Svend Pedersen

Dato : 21-02-03 12:09

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> hendes topkarakter-præsterende søn nok ville blive til noget stort, når

Så man kan se, at din mor på flere felter har taget fejl - her er et
skræmmeeksempel der viser, hvordan man *ikke* må opdrage et barn!

[klip]

> Eneste bøde har jeg fået, da jeg slalom'ede uden om en skolepatrulje og
> samtidig kørte over for rødt ,lige ud for en betjent. 300 kr.

Den klart bedste opdragelse gives gennem det gode eksempel. Ved den
beskrevne adfærd viser du igen (jf debat på dk.politik.trafik), at din
opdragelse til forkælet og asocialt menneske (jf ovenfor) giver sig udslag i
handlinger, der skriger til himlen om manglende ansvarlighed. Jeg er ked af
at måtte tale så hårdt til din personlighed, men du ser jo dig selv som en
fri skønånd, der befinder sig på et langt højere bevidsthedsniveau end vi
andre undermålere og paragrafryttere. Din selvforståelse har i mine øjne
ingen jordforbindelse.

I virkeligheden er jeg personligt ærkeliberalist og tilhænger af dogmet om,
at man kan tillade sig alt, der ikke skader andre. Det skinner desværre ikke
igennem mine indlæg når jeg går til angreb på ærke-egoister, der ikke helt
ser konsekvensen af deres handlinger og holdninger, men der *er* forskel på
liberalisme og uansvarlig egoisme.

Svend

Fra : Bo Warming

Dato : 21-02-03 13:41

"Svend Pedersen" <sv.pedersen@FJERN.DETTE.mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så man kan se, at din mor på flere felter har taget fejl - her er et
> skræmmeeksempel der viser, hvordan man *ikke* må opdrage et barn!

Alle dyrearter sørger for VARIATION - man lægger ikke alle æg i samme kurv,
men lader nogle individer være chanceryttere, og andre være overforsigtige
og en masse midt imellem.

Min mors opdragelse har som sagt ikke ført til at jeg har påført noget
menneske et blåt mærke - tværtimod er jeg umådelig forsigtig, flinkeskolet
og konform i mange heneender.

Men min væren i forfront for tidsånden mht at cykle lovbrydende kreativt,
hvilket flere og flere gør, er jeg tilfreds med, og selvom hun ville have
skammet sig over mig, havde hun set det, så ser jeg det som godt for
samfundet er ufarlige eksperimenterende som mig findes.

> [...]
> ser konsekvensen af deres handlinger og holdninger, men der *er* forskel

"Asocial" og "svin" er da sjove ord at høre fra en Mensa-debattør, men jeg
tager det som en tillidserklæring at du ikke pakker dine refleksreaktioneer
på mig ind.
Jeg har den jordforbindelse som jeg har brug for i mit liv - hvis jeg var
trykket ned at et tungere slæbekabel ville jeg næppe være så lykkelig eller
fornyende (jeg gider ikke være beskeden, jeg ved godt det LYDER blæret, glem
det)
"Man kan ikke forkæle et barn for meget" har jeg ofte hørt 68'ere sige og
jeg er uenig.
Den forkælelse jeg har fået ved at min mor troede at kunne gøre mig til
professor eller overlæge ved at give mig selvtillid og ikke hæmme, er jeg
glad for.
Hvis målet var fast arbejde, ville den være kritisabel.
Jeg ville hellere diskutere EMNET end MIG, og hvis vi holdt en
dk.familie.barn fest på et værtshus, som man har festet på dk.snak
seksualitet og dk.politik så ville vi have noget at have det personlige i.
Indtil da syns jeg vi skal gå efter Bold Ej Mand og se på principper for
opdragelse eller færdsel, især

Ærke-egoist er man ikke når man har altrtuistisk sigte, hvilket jeg har
argumenteret for og du har ikke påvist fejl i fakta eller logik.

Men på sin vis er selv Mother Theresa eller regeloverholdende Svend Pedersen
ærke-egoister ialt hvad de gør - man vil jo have accept af sin indre
domstol.
Spørgsmålet er hvad skaber størst mulig lykke for flest mulig på langt sigt.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-02-03 15:59

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:b35cn1$ri4$1@sunsite.dk...
> hårdt

Vil du ikke give mig ret i at disse forbrydelser er en million gange
vigtigere end om os ½ million københavnske cykliser vælter to gamle damer om
året?

> Nej - vi har nogle love her i landet, og nogle straffe for at overskride
> dem. Der er forskel på straffen for forskellige overtrædelser. Det er
> ikke op til den enkelte at vurdere hvilke love der kan overtrædes og
> hvilke der skal respekteres. Du mener at færdselsloven skal slettes. Det
> er så bare at arbejde politisk for det, istedet for at bryde den ..

Men er en foragtelig robot, hvis man stupidt og tanketomt adlyder love og
keder røven i laser, og derved oparbejder aggressioner mod medborgere.
Hvis man ansvarligt vælger civil ulydighed i tilfælde hvor kun man selv kan
skades, så er man en helt!

> Jeg blev kørt ned af en cyklist i tirsdags der ikke respekterede at han
> skulle holde tilbage for mig da jeg trådte direkte ned på cykelstien fra
> en bus. Heldigvis for mig snittede han mig kun men han tog en ordenligt
> røvtur. Jeg vil tro at han kørte 25km/t - han var hurtigt oppe og råbe
> og skrige og lignede en der var klat til at gå til angreb. Havde jeg
> ikke været et hovede højere end ham havde han sikkert også gjort det ...
> Jeg kan forstå at han kører på cykel ligesom dig ....

Læs min trådstart. Når jeg i tyve år har undgået straf(300kr excl) og ingen
ramt, så er jeg slet ikke som bøllen du ramtes af.

> Har boet 6 år i valby og ofte forvildet mig ind i indre by. Dog oftest
> og helst på motorcykel. Og nej jeg er ikke forarget. Det er folks eget
> valg at bryde loven - jeg mener bare at det er ok at de straffes for de
> valg.

Dette dejligt overskuelige og ufarlige emne, er godt at klare sine tanker
på.
Selvfølgelig er jeg ikke et autonom-fjols der kritiserer politiet for at
straffe efter reglerne.
Men alle ved at cyklist-bagateller har man ikke resourcer til.
Ingen ville gavnes hvis folk gjorde deres liv kedeligt ved pludselig at
følge tåbelige love.

> Jeg mener selv at jeg bevæger mig fornuftigt i trafikken (las os holde
> os til den når nu vi bla. er i politi.trafik), men jeg kommer da også
> udover lovens bogstav og har måtte betale for det

Ja, vi er enige om at hvis man som jeg bryder trafiklys lov lige foran en
betjent, så må man af med en bøde.
Men 99,9% af mine genveje er uden risiko for straf(og 99,99% er uden fare
for andre-
Så slap af Lad folk cykle kreativt. Livet skal være sjovt og intenst - eller
bliver folk krigsliderlige som Bush.

I den ny film "Arven" tvinges en arving af sin mor til at overtage en
virksomhed, der ikke interesserer ham. AF PLIGT.
Han smadrer sig eget liv for at holde sig fri af moderens kritik og dumme
indbyggede skam og skyld regulatorer.
Man skal gøre hvad der er sjovt, når man ikke generer nogen ved det, har jeg
altid lært mine børn.

Glistrup viste vejen for danskerne da han viste at man kan slippe for at
betale skat, hvis man er lidt smart.
Folk der smyder staten er helte som besættelsestidens frihedskæmpee - for jo
mere staten får ind i skat, jo flere muslimer importerer den.
Så lad folk nyde ægte meningsfuld hasard-spil - "hopper skattefar på min
løgn"
Livet skal leves. Kombiner sjovt fup mod muslimmagten med at leve livet
farligt- jeg har prøvet fængsler to gange - det er luksushoteller.

Fra : Svend Pedersen

Dato : 21-02-03 16:48

> [...]
> Indtil da syns jeg vi skal gå efter Bold Ej Mand og se på principper for

Ligesom Sabina Hertzum har du selv bragt din person ind i debatten som
argument, og så bliver svaret altså personligt. Man har ikke "helle" fordi
man taler om sig selv ...

> Spørgsmålet er hvad skaber størst mulig lykke for flest mulig på langt
sigt.

Det er et ærligt spørgsmål, men så skal man også være forberedt på, at man
kan fejlvurdere - især når man tror sig berettiget til at gå imod strømmen.