Keto-Diastix / KetoStix - hvordan måler ma~
Fra : Mimi

Dato : 20-02-03 23:01

Hej,

Er der nogen, der har prøvet Keto-Diastix eller Keto-Stix?
(Det er sådan nogle urin-teststrimler, som måler ketoner i urinen.)

Min idé er at bruge dem til at spore mig ind på, hvilke måltider der sparker
gang i min fedtforbrænding og hvilke der ikke gør.

Men jeg er i tvivl om, hvor lang tid 'tilbage i tiden' man måler. Altså hvor
lang tid går der fra man spiser noget, til det kan måles i urinen. Eller fra
man dyrker motion til man kan måle ketoner?

Nogen ideer?

Mvh Mimi

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-02-03 14:15

[Mimi | Thu, 20 Feb 2003 23:01:26 +0100]

>Er der nogen, der har prøvet Keto-Diastix eller Keto-Stix?
>(Det er sådan nogle urin-teststrimler, som måler ketoner i urinen.)

Jada; da jeg gik i gang med Atkins var det en rigtig god måde for mig at
se, sådan rent psykologisk, at min krop var igang med at forbrænde mine
fedtdepoter.

>Min idé er at bruge dem til at spore mig ind på, hvilke måltider der sparker
>gang i min fedtforbrænding og hvilke der ikke gør.

Det er nok lidt svært, da jeg tror at din fordøjelse er knap så
omskiftelig end som så - altså jeg tror ikke at du f.eks. kan spise en
portion pasta og måle reaktionen for derefter at spise en stor hakkebøf
og gøre det samme.

Selve tilstanden hvor din krop begynder at udskille ketoner i urinen, er
en process der er flere dage undervejs.

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk