Hvordan gør jeg lige dette..
Fra : BT

Dato : 20-02-03 22:22

Hejsa..

Jeg sidder her med et lille problem. Og om autocad2000 egentlig kan klare
det,
kan jeg kun håbe..

Jeg har tegnet en arm på en sofa, som skal betrækkes med stof.
Jeg vil gerne have hele den overflade, som skal betrækkes med stof
printet/plottet ud i 1:1, så jeg kan tage papiret og klippe stoffet
efter dette..

Kan Autocad dette, og i så fald hvordan..

Brian

Fra : P.C.

Dato : 21-02-03 10:47

Hi

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> printet/plottet ud i 1:1, så jeg kan tage papiret og klippe stoffet
> efter dette..
>
> Kan Autocad dette, og i så fald hvordan..

Jeg har aldrig hørt om nogen speciel applikation til netop dette ; --- der
findes forskellige udfoldnings applikationer som enten er baseret på at du
tegner med polymeshes eller standard solids ; nogle af disse applikationer er
gode og andre er elendige og ingen tager hensyn til materiale egenskaberne .
Jeg bruger mine egne programmer f.eks. ,fordi jeg med dem kan overskride nogle
begrænsninger i polymesh størrelser men det kræver også at det der er tegnet
bliver tegnet med entities der normalt ikke er til rådighed uden en applikation.
--------- Du kan måske være heldig at finde en applikation på webbet ved at lede
efter plade udfoldning men skal du have et program til lige præcist det du beder
om, er det måske nemmere at måle direkte på tegningen og overføre målene
manuelt.
P.C.