Om/til Bo Warming
Fra : Jannie Würtz Sløk

Dato : 20-02-03 21:50

Pludselig, på 10 dage, 10 monstertunge indlæg fra Bo Warming - hvad er nu
det ? spurgte jeg mig selv. Tog den hårde tørn og pløjede dem alle igennem
og endte med at måtte sige følgende til Bo Warming...

1) det ville nu være dejligt hvis du, når du nedfælder dine tanker ville
indlede med at gøre opmærksom på at det blot er
tanket/tankespind/postulater - så er vi i det mindste advaret inden vi går i
krig med de alen lange indlæg med dusinvis af mere eller mindre relevante
citater. Citater jeg i øvrigt har spekuleret på årsagen til ! Kan det
tænkes, at jo mere mangelfuld Bo Warmings egne saglige
argumentatonsmuligheder er, jo flere citater fra kendte filosoffer ?

I hvert fald har jeg endog meget svært ved atr acceptere at alle disse
citater skulle cementer B.W. udtalelser, når han selv underkender citater på
følgende måde :
-snip-
"Begrænsningens kunst er den største skrev Goethe, men dengang var
mangfoldiggørelse dyr - med internet kan vi tænke højt og hvis ikke
uredigeret, ukorrekturlæst, fejlbefængt uforståelig sjusk serveres, så er
det OK"
-snip-
Jamen altså... Tsk Tsk... hvis Goethe nu er så klog at han bør citeres i de
fleste indlæg, skulle BW tage ved lære af dette, hans eget, orakel i Delphi,
og erkende sandheden i det ordsprog - Meningen går nu engang mere klart
igennem såfremt der kun bruges lige præcis det nødvendige antal ord -
hvilket jeg nu også kan have problemer med ) - Hertil har jeg lige et
postulat : hvis det med internettet nu er blevet ok, fordi det er billigt,
ukritisk at høvle sine mere eller mindre forvirrede tankespind af, så ser
jeg med stor bekymring på internettets brugbarhed om aks. 10 år. Der er ikke
ret meget jeg hader mere, end at være på jagt efter noget bestemt, og så
måtte pløje mig igennem det ene uvederhæftige indlæg/hjemmeside efter det
andet - smukt deklareret men uden vægt !

2) BW skriver
-snip-
Det visdomsord jeg dummest har forsyndet mig imod, lyder "vil du gøre noget
godt for dit barn, så vær god ved dets moder" og selvfølgelig gir det
selvtillid til mange børn , at faderen roser moderens optagethed af
kost-tabeller (og måske der vanker en dejlig kærlighedsoplevelse, hvis far
smigrer moderens ernæringsindsigt og ansvarlighed)
-snip-

Hmm... der er vist noget du har misforstået. Det er da ikke noget med at
rose mor når børnene høre på. Det betyder ganske enkelt - vær god ved din
kone/dine børns mor, så bliver hun glad/lykkelig og har meget mere energi og
kærlighed at give til sine børn og dermed har børnene det bedre - så enkelt
er det ( for lige at komme eventuelle problemer i forkøbet : jeg siger IKKE
at trætte eller ulykkelige mødre, er dårlige mødre. Nogle gange er vi mødre
bare urimelige, det er også en af de ting i livets skole som børn skal
lære - voksne har også "off-dage". Når bare ikke disse dage er i overtal og
når man husker det lille ord undskyld - det har børn ligeså meget krav på
som voksne har !)

3) BW. langer ud efter diagnoserne vedr. DAMP, o.l., kauserer dette at
antallet er sigende, at de ikke kendtes for få årtier siden og antyder
forskellige pudsige årsager til dette. Har du slet ikke, bare overvejet, at
det faktisk er den måde lægevidenskaben og psykiatrien har udviklet sig på
siden disse videnskaber overhovedet blev grundlagt. Bare ét lille eksempel :
Epileptikere - dem har man "altid" været efter. Begrundelserne har gennem
tiderne været forskellige - de er hekse/troldmænd, besat af onde ånder
o.s.v. Men på et tidspunkt finder videnskaben ud af, at der er tale om
"fejlstrøm" i hjernen, og at det kan behandles ! Pludselig optræder der
epileptikere i statistikkerne - Hvis jeg skal følge BW argumentation lidt
groft, må det altså skyldes at mødrene begynder at ændre et mønster/ gøre
noget forkert, og dermed er der skabt en ny "popsmart" sygdom. Det _er_ da
noget _vås_ - ja, undskyld.

Disse var ordene - der blev i bedste Bo Warming-stil mange af dem. Et stort
undskyld til jer der måske med møje har kæmpet jer igennem, blot for at
konstatere at mit indlæg er temmelig O.T. - jeg ved det godt, men det er her
jeg pludselig falder over alle BW´s indlæg og derfor også hertil jeg føler
at jeg må stile min reaktion.

De bedste hilsner
Jannie Sløk

Fra : Bo Warming

Dato : 21-02-03 03:13

"Jannie Würtz Sløk" <jannie@lokalhistorisk-arkiv.dk> wrote in message
> [...]
og
> kærlighed at give til sine børn og dermed har børnene det bedre - så

Problemet er om man skal glæde moderen på kort sigt, hvad jeg ikke valgte,
så jeg ser derfor mine børn for lidt.
Jeg tror fædre skal stå på hvad de mener er rigtigt i børneopdragelse, og
være et godt eksempel for børnene mht ikke at falde for politisk korrekthed,
medlidenhed og sentimentalisme.

> [...]
> noget forkert, og dermed er der skabt en ny "popsmart" sygdom. Det _er_ da

Igen bliver jeg påduttet "vås" jeg aldrig har skrevet.

Som Piet Hein skrev:
Man dutter folk en mening på/ hvis vanvid alle kan forstå/

Jeg har intet skrevet om den særdeles håndfaste, "maskin-fejl" funderede
epilepsi-sygdom, (som ikke er i stigning, hvilket de uklart definerede DAMP
og Asperger børn er.)

Det er de hyperaktive problembørn, der gives Ritalin, som jeg gerne så
beskyttet mod behandlere.
DAMP er en fup-diagnose.

Jeg er tilhænger af laissez faire, når det er overkommeligt og ufarligt, fx
lade barnet bestemme sovetider selv. Man lærer bedst af sine egne fejl.

Jeg tror, at ærlig egoisme er vejen til størst mulig lykke for flest
mulig,og jeg mener man kan leve efter denne filosofi og samtidig både Kant
og Nietzsche, hvis man holder sig fri af kortsynet nævenyttighed:

"Du skal handle efter regler, der kan gælde for alle" (Det kategoriske
imperativ) Kant

"Ingen kan tvinge mig til at blive lykkelig på hans måde.Immanuel Kant

"Pligtens majestæt stiler ikke mod livets lykke Kant

"Jo mere man gør af pligt, des mere er man etiker, jo mere af velvilje, des
mere menneske. Frithiof Brandt

"Duty: most barren of all bonds between man and man. Oscar
Wilde

" To make a vow for life, is to make oneself a slave.Voltaire

"The vow of fidelity is an absurd committment, but it is the heart of
marriage. Father Robert Capon

"Smilet er en social pligt. Stefane Gsell

"Har vi ikke pligt til at blomstre? Er det ikke den eneste
plight, vi har? Soya

"Når ondskaben skal vælge karnevalskostume, foretrækker den ofte det, der
hedder "pligtfølelse". Mikal Rode

For sandheden står over al medlidenhed. Maxim Gorki

Der giver kun én last: at forråde sin originalitet.
Vilhelm Grønbech

"Nydelse skal stjæles, nydelse følger viljen. Den skal ikke påtvinges os.
Man kan ikke tvinge folk til at blive lykkelige . Rousseau.

"Når en tibetansk bjergged har fået en torn i foden, er det ikke
et dansk problem. " Mogens Glistrup.

At synde er at fornægte sit sande selv. S Kierkegaard

De gode er nødt til at korsfæste den, der opfinder sig sin egen dyd!
Nietzsche

"Der er kun én sand moral for hver menneske: men hvert menneske har ikke den
samme sande moral. Bernard Shaw

Det er vanskeligt at affinde sig med tidens fejltagelser: stritter man imod
den, står man alene; lader man sig indfange af dem, så får man heller ikke
hverken ære eller glæde deraf. Goethe

Det er stort at sejre over sit hjerte, og jeg ærer den tapre, det gør det;
men den, der sejrer gennem sit hjerte, ham sætter jeg højere endnu. Goethe

" Lykkelig er den, der har overvundet sit eget jeg... som har opnået
fred... og har fundet sandheden. Gautama Buddha

"Peace comes from within. Do not seek it without. Buddha
(B.C. 568-488)Indian - Founder of Buddhism

"People who are masters in their own house, are never tyranst.
Napoleon 1

" Selvgjort er velgjort. Orsprog

"Medlidenhed er legal skadefryd. Hans Lohberger

" Speak what you think today in words as hard as canon balls, and
tomorrow speak what tomorrow thinks in hard words again, though it
contradict every thing you said today. Emerson

"There is no secret in life. Life's aim, if it has one, is simply to be
always looking for temptation. Oscar Wilde

"What is moral is what you feel good after, and what is immoral is what you
feel bad after. Ernest Hemmingway

- - - - - -

"Den, der lever blandt de gode, lærer at lyve medlidenhed. Men medlidenhed
gør luften tung for alle frie sjæle. Thi de godes dumhed er uundgrundelig.
Nietzsche

"Du skal være dine venner et hårdt leje.Nietzsche

"Medlidenhed med vennen skal gemme sig under en hård skal, og på den skal
du knække en tand. Sådan vil medlidenheden få sin finhed og sødmefuldhed.
Nietzsche

"Slem egenskab ved medlidenhed. Medlidenheden har tit ledsager en særegen
uforskammethed: thi da den for enhver pris vil hjælpe, er den hverken i
forlegenhed med helbredelsesmidlerne eller med sygdommens beskaffenhed og
årsag, men kvaksalvererer modig løs på sin patientts sundhed og gode navn.
Nietzsche

"Nysgerrighed kravler ind i de ulykkeliges hjem under navn af pligt eller
medfølelse Nietzsche

"Den ulykkelige opnår en art tilfredsstillelse ved denne
overlegenhedsfølelse,
som bevidnelsen af medlidenhed bringer til hans bevidsthed,
hans selvfølelse hæves,
han er dog altid mægtig nok til at tilføje verden nogen smerte.
Altså er tørsten efter medlidenhed en tørst efter selvnydelse,
tilmed på et medmenneskes bekostning, Nietzsche

"Godmodigheden, venligheden, den hjertelige høflighed er stedsesprudlende
udløb for den uegoistiske trang og har langt mægtigere bygget med på
kulturen end de meget mere berømte udslag af den, som benævnes medlidenhed,
barmhjertighed og opofrelse. Nietzsche

"Medlidenhed skaber kvalm luft for alle frie sjæle. De godes dumhed er
nemlig undgrundelig Nietzsche

" Vær dig selv. Du er ikke hvad du i øjeblikket gør, mener, begærer.
Nietzsche

" Vi skal kunne stå over moralen: og ikke blot stå med ængstelig
stivhed som en, der hvert øjeblik frygter for at glide ud og falde, men også
svæve og lege over den. Nietzsche

"Livet stræber efter vækst, og derved at overgå sig selv. Nietzsche

Fra : Svend Pedersen

Dato : 21-02-03 10:54

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> Igen bliver jeg påduttet "vås" jeg aldrig har skrevet.
>
> Som Piet Hein skrev:
> Man dutter folk en mening på/ hvis vanvid alle kan forstå/

Nu har du jo selv antydet, at for mig er *alt* er svinsk - men lad nu det
ligge ...

Men en gentagelse af et godt råd kunne være at være lidt mere karrig med
ordene. Så er påstande, argumentation og konklusion ikke så uoverskuelige,
og (u)sammenhænge lettere at påvise.

Fra : Jannie Würtz Sløk

Dato : 21-02-03 11:46

> [...]
> Jeg tror fædre skal stå på hvad de mener er rigtigt i børneopdragelse, og
> være et godt eksempel for børnene mht ikke at falde for politisk

Tja, jeg kan se at den dybere mening med det ordsprog er gået din næse
forbi, men jeg vil afholde mig fra at kommentere det yderligere!

> [...]

> Som Piet Hein skrev:
> Man dutter folk en mening på/ hvis vanvid alle kan forstå/

jvf. nedenstående 2 citater fra dine tidligere indlæg, er det nu så som så
med det påduttede - du klarer det fint selv !! Er der tale om en
fejlfortolkning - ja, så må jeg
atter nævne "begrænsningens kunst". Det var måske en ide at tænke før der
skrives og at koncentrere sig om samt bruge mere tid på indhold/mening
fremfor alle de ligegyldige citater - du har selv plæderet for ikke at poste
uredigeret, fejlbehæftet sjusk ! Sjusk er ikke blot stavefejl - personligt
finder jeg meningsforstyrrende sjusk værre end stave/slåfejl.

-snip-
Utilpassede, hyperaktive "fumler-tumpler" børn af forskellige indesluttede
kontakthæmmede typer bliver der flere og flere af, formodentlig fordi
nutidsmødre er fremmedgjort overfor tidlig spædbarnspasning. Diagnoser
ændres konstant, før MinimalBrainDamage, hvor man aldrig fandt en
hjerneskade, nu DAMP og Asperger, og .....
-snip-

-snip-
Har du et konstruktivt gæt på hvorfor nogle tidligere næsten ukendt
sygdomsbilleder, syndromer er eksploderet i hyppighed?
-snip-

Har du skrevet ovenstående eller ej.. I rest my case..!

> Jeg har intet skrevet om den særdeles håndfaste, "maskin-fejl" funderede
epilepsi-sygdom, (som ikke er i stigning, hvilket de uklart definerede DAMP
> og Asperger børn er.)
Nej - det har jeg da heller aldrig påstået at du havde sagt ! Hvad er der
ved min sætning "Bare ét lille eksempel : Epileptikere" der indikerer
påstand om at _du_ skulle have sagt noget. Det var MIT modargument til din
argument om, kort sagt, nye diagnoser er fup. Min påstand er: Der har
gudskelov i mange mange år været en jævn strøm af nye diagnoser jvf.
videnskabens udvikling, og der vil der forhåbentligt også være i årene
fremover.
Det var _ikke_ en diskussion om hvorvidt den ene eller den anden sygdom er
stigende i antal.

> Det er de hyperaktive problembørn, der gives Ritalin, som jeg gerne så
beskyttet mod behandlere. > DAMP er en fup-diagnose.
Er du da læge / psykiater ? hvis ikke har du absulut ingen berettigelse til
at betegne DAMP som værende en fup-diagnose. Tidligere tråde her i gruppen
har tydeligt tilkendegivet at problemstillingerne omkr. DAMP / Ritalin
optager de involverede parter meget - herregud, det er altså folks _børn_
det drejer sig om ! og det er ny engang sådan, at der et vist element at
forsøg i forb. med al medicinering - 2 med samme sygdom reagerer ikke altid
ens på sammen behandling, så må alternativer tages i anvendelse.

> Jeg er tilhænger af laissez faire, når det er overkommeligt og ufarligt,
fx lade barnet bestemme sovetider selv. Man lærer bedst af sine egne fejl.

Jep man lærer bedst af egne fejl - men laissez faire og børn mener jeg nu er
en dårlig kombination - men der jo en helt anden diskussion !

Jannie

Fra : Jannie Würtz Sløk

Dato : 21-02-03 11:49

Fra : bks

Dato : 21-02-03 09:11

Hej Jannie

Jeg synes også, at Bo Warming er utrolig dygtig

Gør som jeg: Spring hans kommentarer over!

Venlig hilsen
bks

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 21-02-03 10:43

On Fri, 21 Feb 2003 08:11:06 GMT, "bks" <bks.news@kandu.dk> wrote:

>Gør som jeg: Spring hans kommentarer over!

Eller gør som jeg. Sæt ham i killfiltret og alle der svarer på hans
indlæg ryger samme sted. Nemt og behageligt.

Fra : Svend Pedersen

Dato : 21-02-03 10:56

"Brian B. Christensen" <not@for.public> skrev i en meddelelse

> Eller gør som jeg. Sæt ham i killfiltret og alle der svarer på hans
> indlæg ryger samme sted. Nemt og behageligt.

Endnu nemmere ville det være slet ikke at debattere.

Fra : pizzaman

Dato : 01-03-03 19:44

Du kan godt spare dig. BW er et altvidende orakel fra højrefløjen, der har
spammet mange danske nyhedsgrupper gennem en del år. Jeg ved ikke præcis,
hvordan man stopper ham så det vil jeg overlade til andre mere velbevandrede
folk. På det sidste har han fået følge af en anden psykopat - nemlig
Mosegaard, der prøver at promovere sin bog "Uhyret fra Bethelehem" ved at
invadere så mange nyhedsgrupper som muligt.

Under alle omstændigheder bør din newsreader have et filter så du kan
sortere deres navne fra (og deres disciple).

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 02-03-03 09:23

"pizzaman" <nomail@nobrainer.invalid> skrev i en meddelelse

> Under alle omstændigheder bør din newsreader have et
> filter så du kan sortere deres navne fra (og deres disciple).

Jeg har brugt Usenet i næsten 10 år uden at have haft behov for den
funktion.

Det vile i øvrigt være herligt, hvis du - og mange andre - undlader at
gentage andres indlæg. Du kan læse her, hvorfor man bør klippe det
overflødige ud af det oprindelige indlæg og svare UNDER det, man reagerer
på.

Mvh. Lisbeth

Fra : pizzaman

Dato : 02-03-03 21:15

Har vi færdedes de samme steder, WebWoman?

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-03-03 21:06

"Jannie Würtz Sløk" <jannie@lokalhistorisk-arkiv.dk> skrev i en meddelelse
> Pludselig, på 10 dage, 10 monstertunge indlæg fra Bo Warming - hvad er nu
> det ? spurgte jeg mig selv. Tog den hårde tørn og pløjede dem alle igennem
> og endte med at måtte sige følgende til Bo Warming...

Bo er godt kendt i næsten alle grupper. Og han har nu åbenbart kastet sin
kærlighed på denne gruppe.
Han kan hjælpes ved at man i Outlook Express i menuen "Meddelelse" vælger
"Bloker afsender".

/jim