Webmail
Fra : jesper@vels.dk

Dato : 12-03-01 21:28

Hej

Nogle der kender en god webmail?

Jeg har prøvet mange fra hotscript.com

Mit problem med dem er at login til mail serveren er eks. IQ0075

Når man sender emails bliver afsender adressen så IQ0075@domænet.dk
det skulle have vært mitnavn@domænet.dk

Nogle der kan hjælpe med at finde en webmail??

Har adgang til mysql og php (skal gerne kan køre på freepaq.dk)

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 12-03-01 21:33

On Mon, 12 Mar 2001 20:27:40 GMT, jesper@vels.dk wrote:

>Hej
>
>Nogle der kender en god webmail?

der er mange

feriepost (http://www.hotscripts.com/Detailed/5114.html) kan de mest
nødvendige ting, og kan "konfigureres" på ~12-34 sekunder.

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Jesper@vels.dk

Dato : 12-03-01 21:48

Burde man ikke kunne koble noget mysql + den der feriepost ting.... så
når man logger ind så bliver afsenderen sat i et hidden felt så
brugeren ikke selv kan sætte en afsender på...?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 12-03-01 21:44

On Mon, 12 Mar 2001 20:47:36 GMT, Jesper@vels.dk wrote:

>Burde man ikke kunne koble noget mysql + den der feriepost ting.... så
>når man logger ind så bliver afsenderen sat i et hidden felt så
>brugeren ikke selv kan sætte en afsender på...?

er det til andre end dig selv?

ps. læs gerne http://www.usenet.dk/netikette/quote.html hvis du ønsker
yderligere dialog

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Jesper@vels.dk

Dato : 12-03-01 21:53

Det er fordi jeg har hosted min klasses hjemmeside hos freepaq... også
har hele banden jo fået en email... nu vil de have en webmail til at
tjeke deres mail med....

Fra : Jesper@vels.dk

Dato : 12-03-01 22:05

On Mon, 12 Mar 2001 20:53:25 GMT, Jesper@vels.dk wrote:

> [...]

Beklager det er mig der er et bræt til usernet. Har set siden nu
takker fordi du gjorde mig opmærksom på problemet *S*

/Jesper

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-03-01 22:37

Jesper@vels.dk skrev:

> Burde man ikke kunne koble noget mysql + den der feriepost ting.... så
> når man logger ind så bliver afsenderen sat i et hidden felt så
> brugeren ikke selv kan sætte en afsender på...?

Du kan gøre, hvad du vil - det er open source.

Men hvorfor bruge MySQL bare for at få afsenderen med? Der ville være
mening i at gemme brevene i MySQL, men afsenderen kan jo, som du selv
sagde, bare gemmes i f.eks. en cookie, et skjult formularfelt eller
lignende.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-03-01 22:52

Jesper@vels.dk skrev:

> Burde man ikke kunne koble noget mysql + den der feriepost ting.... så
> når man logger ind så bliver afsenderen sat i et hidden felt så
> brugeren ikke selv kan sætte en afsender på...?

Hvorfor ikke bare lave nogle brugernavne på serveren, der let kan
omformes til den rigtige epostadresse? Når jeg f.eks. skal lave
brugernavne til POP-kontoer, bruger jeg en fast sammensætning af
domænenavn og brugernavn, og på den måde kan jeg hurtigt danne
epostadressen ud fra brugernavnet. Den epostadresse kan så sættes i et
skjult formularfelt eller gemmes i en cookie.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-03-01 22:01

"Thomas Jensen - pil.dk" wrote:

> der er mange
>
> feriepost (http://www.hotscripts.com/Detailed/5114.html) kan de mest
> nødvendige ting, og kan "konfigureres" på ~12-34 sekunder.

men desværre også fyldt med fejl! hos mig vises mail subject f.eks. ikke
rigtigt, og hvis en besked ingen subject har, ja så kan den sørme ikke
læses. Men måske dette er rettet.

MVH
kim

--
"Don't drop acid, take it pass-fail!"
-- Bryan Michael Wendt

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-03-01 22:42

Kim Schulz skrev:

> desværre også fyldt med fejl! hos mig vises mail subject f.eks.
> ikke rigtigt

Hvad mener du helt præcist med det? Du har dog ret, hvis du mener, at
den ikke omformer sådan noget som "Sk?ISO-8859-1?%20lsk%23r" til
"Skælskør".

> Men måske dette er rettet.

Versionen, der ligger på Hotscripts, er den nyeste.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-03-01 22:52

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Hvad mener du helt præcist med det? Du har dog ret, hvis du mener, at
> den ikke omformer sådan noget som "Sk?ISO-8859-1?%20lsk%23r" til
> "Skælskør".

også det, men det sker sq i mange mail klienter.
problemet ligger i noget med at den giver de forkerte subjects til
forkerte mails, viser samme subject på flere meddelelser osv. generelt
meget irrterende!

MVH
kim

--
Q:   Heard about the <ethnic> who couldn't spell?
A:   He spent the night in a warehouse.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-03-01 23:42

Kim Schulz skrev:

>viser samme subject på flere meddelelser osv. generelt
>meget irrterende!

Den har jeg også! Mystisk problem, ganske belastende faktisk...
--
venligst
/Lasse

http://sms.fergusons.dk/ - Gratis SMS-sender med bekræftelse!

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 12-03-01 23:20

Jonas Koch Bentzen wrote:

>Hvad mener du helt præcist med det? Du har dog ret, hvis du mener, at
>den ikke omformer sådan noget som "Sk?ISO-8859-1?%20lsk%23r" til
>"Skælskør".

Jeg kender ikke helt Kim's problemer, men jeg oplever selv et par
"features". Der er lidt problemer med at fylde de rigtige subjects på
de rigtige mails, og den gentager oftest det samme subject på flere
mails.

Min mailbox er pt. tom, men jeg skal nok lige tage et skærmskud m.
forklaringer næste gang jeg oplever det.

Det ødelægger lidt overskueligheden, men til mit brug er det til at
overleve...

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-03-01 22:46

jesper@vels.dk skrev:

> Nogle der kender en god webmail?

Den bedste, jeg har prøvet er IMP (http://horde.org/imp). Den er dog
lidt af en byrde at sætte op. Man skal f.eks. først have installeret
PHPLib, hvilket ville give mening, hvis også havde brug for PHPLib til
andre programmer - men det havde jeg personligt ikke, da jeg skulle
sætte IMP op. Men som sagt - får man den først sat op, er den god.

SquirrelMail (http://squirrelmail.org) har jeg kun prøvet i en
demo-udgave, men den ser god ud.

Feriepost, som Thomas nævnte, er knap så god, men den virker* alle
steder og er hurtig at sætte op.

* Med forbehold for de fejl, du nævnte : )

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen