Motivation.
Fra : Susanne

Dato : 20-02-03 08:41

Hejsa.
Al denne snak om motivation gav mig lyst til at give mit besyv med.
Jeg startede sidste Januar med , at tabe 8 kg på egen hånd. Efter det meldte
jeg mig til DDV og har nu igennem dem tab 22 kg. Altså 30 kg ialt.
Jeg har over flere perioder holdt vægten og altså ikke tabt mig yderlig. I
julen var jeg på ferie og tog nogle kilo på. De har været utrolig seje for
mig,, at smide igen...nok også fordi jeg var sur og træt af mig selv, da det
jo var min egen skyld jeg først skulle af med dem inden jeg igen kunne tage
seriøs fat på de ekstra kiloer.
Jeg mangler stadigvæk at tabe 11 kg for at nå min "idealvægt" og kors hvor
har jeg haft svært ved at finde motivationen til det. Det virker simpelthen
så uoverskueligt for mig. Men da jeg kunne mærke med mig selv, at jeg snart
skulle nå dette magiske tal for ikke at køre træt i altid at skulle tabe
mig, ja, så måtte jeg jo finde en plan.
Og det tror jeg, jeg har nu....
Jeg har for de sidste 11 kg fundet en masse delmål. F.eks.
Mål 1 = når jeg når mit mindste mål i mit voksne liv ( om 5.6 kg )
Mål 2 = når jeg har tabt 30 kg via DDV (om 7.5 kg )
Mål 3 = når jeg igen får et nyt tal forrest i min vægt :c) ( om 9.2 kg )
Mål 4 = Når jeg har tabt 40 kg ialt. ( om 10.1 kg )
Mål 5 = Når jeg når min idealvægt. ( om 11.1 kg )

Alle disse tal er blev gransket til uendelighed og mens jeg skrev dem ned og
efter har kikket på dem, ja, så har jeg så småt fået lysten igen og viljen
til at det kan jeg ski` da godt gøre. Kun en skam, at der er så langt til
mit første delmål. Men jeg har haft en forrygende 1. uge, og skal hen og
vejes idag, så jeg regner med, at ryge meget tættere på mål nummer 1. Jeg
tror også, jeg nu har været så god i så langt tid, at hver delmål må udløse
en form for gave *sssssss*

Jeg ved ikke om nogen kan bruge dette til noget. Men hvis ikke...finde på
noget andet I kan bruge. FOR NU SKAL VI IGANG så vi kan være klar til sommer
og ikke bruge hele den dejlige sommer på at veje mad og tælle kalorier
eller hvad I nu gør) Vi skal derimod ud og nyde den skønne sommer med al
dets herlighed :c)))))))

Held og lykke alle jer medtabere

Sanne

Fra : Lars Funck

Dato : 20-02-03 11:40

"Susanne" <laurberg@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
meldte
> jeg mig til DDV og har nu igennem dem tab 22 kg. Altså 30 kg ialt.

Wow!

> [...]
> Mål 4 = Når jeg har tabt 40 kg ialt. ( om 10.1 kg )
> Mål 5 = Når jeg når min idealvægt. ( om 11.1 kg )

Det var en god ide, jeg tror jeg vil opstille nogle lignende mål for mig
selv. Det der med at skulle smide 30 kilo kan jo godt virke som en stor
mundfuld... og der vil være lang tid til det mål er opfyldt. Delmål vil gøre
det mere overskueligt og gøre, at man jævnligt oplever at opfylde et mål.

> Held og lykke alle jer medtabere

He, he... taber... det var et sjovt udtryk.

MVH

Lars

Fra : RB

Dato : 20-02-03 12:03

Hej
I har sikkeret sag det flere gange, men hvad er DDV ????
Nu er det blevet omtalt flere gange og ved stadig ikke hvad det er...

m.v.h.
RB

Fra : RB

Dato : 20-02-03 12:14

ok... fandt selv ud af hvad det var... LOL

Fra : [webwoman]

Dato : 20-02-03 12:17

"RB" <rafikbouanik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ok... fandt selv ud af hvad det var... LOL

Så kan du med garanti også hitte ud at klippe alt overflødigt væk, når du
citerer og svare UNDER det, du reagerer på. *S*

Ellers er følgende et godt sted at lære mere:

Mvh. Lisbeth

Fra : Susanne

Dato : 20-02-03 13:00

Lars Funck <Funck@DELETEnetworldmedia.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e54b097$0$13269$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
gøre
> det mere overskueligt og gøre, at man jævnligt oplever at opfylde et mål.

Hej Lars

Ja, du skal nok ikke starte med at tænke for meget over de f.eks 30 kg. Det
er for uoverskuelig. Lav dine egne delmål og skriv dem gerne ned. Så ellers
bare komme igang og du vil set, det går stærkt i starten.
En ting jeg har fortrudt mange gange, var at jeg ikke tog mine mål inden jeg
gik igang. Altså målte mig om armene, taljen, bagdelen og lårene osv. Det
ville nok have været dejligt i perioder med stilstand , at kunne se at
målene stadigvæk forandrede sig. Men jeg havde dog så mange alt for stramme
bukser, som jeg efterhånden kunne se blev større :c)

Tænk også på at det er et dejligt tidspunkt, at starte nu. Vejret bliver
bedre med større mulighed for at komme ud og grøntsagerne bliver også snart
bedre og med større udvalg :c). Luk øjnene et øjeblik og forstil dig en
sommerdag med duften henne fra grillen og den flotte salatskål lige foran
dig :c)))))) Uhmmm jeg tror ski`jeg er kommet i forårshumør
*sssssssssssssssss*

Held og lykke til dig med dit vægttab.
Du vil helt sikkert blive meget glad for det.

Sanne

Fra : Lars Funck

Dato : 20-02-03 13:00

> Held og lykke til dig med dit vægttab.
> Du vil helt sikkert blive meget glad for det.
>
> Sanne

Hej Sanne

Mange tak for det. Du lyder som en særdeles positiv person.

MVH

Lars