100Mbit NIC?
Fra : Lasse

Dato : 12-03-01 21:13

Hvordan får jeg mit netkort til at køre 100Mbit under RH70?

Jeg kan kun få gennemtræk hvis jeg tvinger min windåse ned på 10 i stedet
for autosense...

--
Lasse

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-03-01 21:32

"Lasse" <lm@nospam.dk> writes:

> Hvordan får jeg mit netkort til at køre 100Mbit under RH70?

Hvad er det for et netkort?

Hvilken Unix bruger du?

--
Free beer får det bedste frem i en pingvin.
http://peter.makholm.net/beer/

Fra : Lasse

Dato : 12-03-01 22:07

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote in message

> Hvad er det for et netkort?

Øhm.. Et eller andet bambus-noget så vidt jeg husker men det er et 100Mbit
kort. Kan ikke lige huske hvilket chipset der er på men det kan jo være jeg
er nødt til at finde ud af det...

Tænkte at der måske var et standard trick man skulle kende...

> Hvilken Unix bruger du?

Rødhat 7...

--
Lasse

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-03-01 22:09

"Lasse" <lm@nospam.dk> writes:

> Øhm.. Et eller andet bambus-noget så vidt jeg husker men det er et 100Mbit
> kort.

Hvilken driver bruger du? (prøv med "lsmod" og "lspci")

> Tænkte at der måske var et standard trick man skulle kende...

Tjaaa, vide hvilket hardware man bruger er et godt sted at starte.

Fra : Lasse

Dato : 13-03-01 18:36

> Hvilken driver bruger du? (prøv med "lsmod" og "lspci")

lspci kommer bl.a. med den her:

00:0a.0 Ethernet controller: Macronix, Inc. [MXIC] MX987x5 (rev 20)

lsmod siger:

Module Size Used by
autofs 9124 1 (autoclean)
lockd 31176 1 (autoclean)
sunrpc 52964 1 (autoclean) [lockd]
tulip 31872 1 (autoclean)
nls_cp437 3876 6 (autoclean)
vfat 9404 3 (autoclean)
fat 30688 3 (autoclean) [vfat]

Det er vist den der tulip ting, ikke?

Kortet er iøvrigt et Edimax MX98713 Fast Ethernet kort...

> Tjaaa, vide hvilket hardware man bruger er et godt sted at starte.

Jow deeet....

--
Lasse

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 12-03-01 23:42

On Mon, 12 Mar 2001, Lasse wrote:

> Hvordan får jeg mit netkort til at køre 100Mbit under RH70?
>
> Jeg kan kun få gennemtræk hvis jeg tvinger min windåse ned på 10 i stedet
> for autosense...

Er det et kategori 5 kabel? Er ledningerne i det forbundet rigtigt?

Rasmus

Fra : Lasse

Dato : 13-03-01 18:36

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote in message
k...

> Er det et kategori 5 kabel? Er ledningerne i det forbundet rigtigt?

Yup, kablet er i fint nok, har virket under windåse og er iøvrigt helt nyt!
(og rødt

--
Lasse