Jeg er så pave stolte!!
Fra : Liz B.

Dato : 19-02-03 20:51

Hej alle,
I skal lige vide, at jeg i dag fik min næsten 2 årige araber plage, til at
bak med at træk ham i halen!!!! Vi har ovet os i flere uger egentlige, men
i dag bakkede han ca. 7 skridt uden at jeg hive i halen, bare et forsigtig
løft - så bakkede han bare, mens jeg sagde bak! Det går fremmad. Tak til
Jasmin og Gitte.

Stolte hilsener Liz (PS Jeg er stolt af hesten!!)

Fra : Anet

Dato : 19-02-03 22:45

hej Liz

Det var da en lidt sjov øvelse/kommando at finde på *GG*. Det er nu dejligt
når ting lykkes og hesten har forstået hvad det er man vil have den til at
gøre.

--
Hilsen
Annette

Fra : Tanja Bromley

Dato : 19-02-03 23:03

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løft - så bakkede han bare, mens jeg sagde bak! Det går fremmad. Tak til

Jeg håber, du har en lang stald(gang) *SS* Der kan hurtigt komme en endevæg
i vejen, hvis man gerne vil vaske eller børste halen ....

Jeg ku' bare ikke nære mig ... sorry

/Tanja

Fra : taina

Dato : 19-02-03 23:24

> [...]
> Jasmin og Gitte.
>
> Stolte hilsener Liz (PS Jeg er stolt af hesten!!)

Jeg tror snart jeg bliver nødt til at lave en lang liste med ting, der skal
prøves med hypperen - traktorer, trække i halen osv.
hej fra tina

Fra : Berit Nielsen

Dato : 19-02-03 23:54

> [...]
> løft - så bakkede han bare, mens jeg sagde bak! Det går fremmad. Tak til

Er nødt til at spørge hvorfor hesten skal bakke ved træk i halen ??
Jeg tror nok jeg ville skælde min hest ud, hvis den bakkede når jeg trækker
ham i halen.
Jeg trækker dem indimellem i halen, for at give dem et stræk.
Det skulle være en sund øvelse, har jeg hørt fra dyrlæger og massører.
Og hesten strækker samtidig halsen og bukker lidt i ryggen, så jeg tror det
virker og er sundt.

Fra : Liz B.

Dato : 20-02-03 21:12

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skulle være en sund øvelse, har jeg hørt fra dyrlæger og massører.
> Og hesten strækker samtidig halsen og bukker lidt i ryggen, så jeg tror

Hej Berit,
Jeg bruger også det med at træk i halen for stræk - det er rigtig godt for
hesten.
Nej, det der med at bak, udføres kun sammen med ordet "bak". Og jeg har kun
løftet halen lidt, uden at trække så meget som ved stræk øvelsen.
Det var mest for sjov at jeg begyndte på det, han havde tendens til at kom
ud på staldgangen uden at ville vende sig om (det er ret småt med plads
nogle steder!) men det viser også at hesten stoler ret meget på mig, når han
vil bak uden at se sig tilbage. Han vil nok ikke have gjort det hvis ikke
jeg samtidig sagde "bak". Jeg er også ved at lære dem allesammen at gå
"frem" på kommando - altså kun ved ordet, dette fordi de ofte står i vejen
for mig og trilleboren. Det er meget praktisk at de kan lære "frem" og
"bak" kommando uden brug af andet end stemmen.

Hilsen Liz