Mops priser er da de samme !
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 18-02-03 19:07

Hejsa

Har siddet og funderet længe over et indlæg som tidligere har skabt debat
herinde, hvilket jeg bare ikke fatter.

Der var en der havde mops til salg for 6500 kr, reg i DRU, der var en der så
sagde det var dobbelt så meget som andre tager for deres hvalpe i DRU, men
det passer langt fra, vil da så gerne have deres adresser

Har jo sammen med en veninde og selv snakket med flere opdrætter i både DRU
og DKK og priserne ligge altså mellem de 6500-8000 kr.

Så sad faktisk og blev lidt små sur over at denne mand slyngede hans påstand
ud, og fik det til at lyde som om at mandes hvalpe intet var værd i forhold
til en hund fra DKK og det jo næsten var kriminelt med prisen han forlangte.
Måske jeg bare misforståd det dengang.

MVH
Gitte

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 18-02-03 19:41

Undskyld forkert gruppe

MVH
Gitte

Fra : P.N.

Dato : 20-02-03 15:40

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala(fjern-mig)@mail.dk> wrote in message
> [...]

> sagde det var dobbelt så meget som andre tager for deres hvalpe i DRU, men
> det passer langt fra, vil da så gerne have deres adresser

Jamen prøv dog www.dru.dk , du skulle da nok kunne finde en hund til en
billig penge der.

> [...]
forhold
> til en hund fra DKK og det jo næsten var kriminelt med prisen han

En ting som jeg ikke fatter omkring dkk, er at de mener at dru´s hunde er
mindre værd ?.
Det betyder jo at hvis dru dumper prisen på hunde. Med det til følge at
markedsprisen falder.
hvem vil købe en hund i dkk, hvis du kan få en hund magen til hos dru for
det halve, det er jo idioti der råber til himlen.
P.N.

Fra : Charlotte Pedersen

Dato : 21-02-03 11:43

> hvem vil købe en hund i dkk, hvis du kan få en hund magen til hos dru for
> det halve, det er jo idioti der råber til himlen.
> P.N.

Hej P.N.
Inden for flere racer er forskellen i den eksteriørmæssige kvalitet
faktisk ret stor. Af og til kan man være i tvivl om hundene er af den
samme race, hvilket nok er et resultat af, at DRU hunde ikke skal
avlsgodkendes på udstilling og der derfor kan avles på stort set alt
uanset om det eksteriørmæssige er OK eller ej. Endvidere ved jeg at
nogle DRU opdrættere har store problemer med f.eks. underbid på deres
hvalpe, der skal have saksebid, hvilket jo tyder på at man ikke er
kritiske nok m.h.t. bidfejl. Hunde med underbid (som skal have
saksebid) vil ikke kunne avlsgodkendes i DKK regi indenfor de racer
som har 2. præmie krav og vil derfor ikke blive brugt i avl.

De DRU hunde, som jeg har set af mine egen race, har været så
forskellige eksteriørmæssigt at jeg slet ikke har behøvet at spørge
ejerne om, hvor de har været stambogsført, hvilket egentligt er lidt
tankevækkende.

mvh
Charlotte