Control center til MySql
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 18-02-03 19:05

Hej

Findes der nogle gode comtrol center til MySql database servere ? Hvor man
bl.a. kan lave joins, styre brugere rettigheder m.m.

--
Hilsen AHJ

Fra : Jimmy

Dato : 18-02-03 23:22

"Anders Holm Jensen" <dwoor@oncable.dk> wrote in message
> Hej
>
> Findes der nogle gode comtrol center til MySql database servere ? Hvor man
> bl.a. kan lave joins, styre brugere rettigheder m.m.

Der findes et program der hedder "mysqlfront".
Find det evt. på google.

Mvh
Jimmy

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-02-03 00:05

On Tue, 18 Feb 2003 23:21:30 +0100, Jimmy wrote:

> Der findes et program der hedder "mysqlfront". Find det evt. på
> google.

Prøv eventuelt også at læse denne artikel: Test af en gratis klient
i stil med mysqlfront.
http://www.databasejournal.com/features/mssql/print.php/10898_1558731_1
--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 19-02-03 14:03

Hej

Når jeg bruger SQLyog og prøver at gå ind og lave relationer, siger den at
jeg skal ha installeret en InnoDB table handler ! Hvad gør jeg her ? Skal
jeg hente noget og installere eller ???

Ellers virker det fint !

Hilsen AHJ

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-02-03 11:53

On Wed, 19 Feb 2003 14:03:07 +0100, Anders Holm Jensen wrote:

> [...]
> siger den at jeg skal ha installeret en InnoDB table handler !
> Hvad gør jeg her ? Skal jeg hente noget og installere eller ???

Du kan finde en beskrivelse her:
http://www.mysql.com/doc/en/InnoDB_start.html

Problemet er, at som default gives der ikke mulighed for at oprette
InnoDB tabeller, så man skal selv fortælle MySQL, er denne option
findes.

I selve SQLyog er der to muligheder:

1) Oprettelse af en tabel: Ændre tabeltype fra MyIsam til InnoDB
2) Ændring af tabel: Marker en tabel; klik på højre museknap og vælg
tabeltype; ændre tabeltype til InnoDB

Jeg er også selv imponeret af programmet