adfærd ??
Fra : Henrik Hansen

Dato : 17-02-03 22:54

Jeg har et spørgsmål vedrørende min hunds adfærd. En gang imellem tager hun
fat i sin mad- eller vandskål hvorefter hun løber igennem huset. Hvad vil
hun fortælle / sige med denne adfærd.
Der er tale om en Border Collie på 4 mdr.

Ligeledes er jeg meget interesseret i nogle anbefalinger på litteratur
omhandlende hundeadfærd, om de signaler hunden sender. Ikke nødsvendigvis på
dansk

MVH
Henrik Hansen
Borderen Mille

Fra : x Vuf x

Dato : 18-02-03 00:03

Mon, 17 Feb 2003 22:53:44 +0100, Henrik Hansen wrote:

> [...]
>hun fortælle / sige med denne adfærd.
>Der er tale om en Border Collie på 4 mdr.

At skålen er tom? *s*

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ kennel***@sonpet.com fjern de 3 *

Papillonhvalpe. Nu er uldtotterne gamle nok til at flytte hjemmefra.
Mail mig og du får måske mit tlf.nr.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 18-02-03 00:12

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse

> At skålen er tom? *s*

det kunne godt have været en mulighed, men de gange hun gør det har der (
når turen starter) været noget i skålen, det er der ikke når hun kaster den
ned i gulvet.

MVH

Henrik

Fra : Mallo

Dato : 18-02-03 08:59

> det kunne godt have været en mulighed, men de gange hun gør det har der (
> når turen starter) været noget i skålen, det er der ikke når hun kaster
> [...]
Hej Henrik.
Går hun og "rydder op" efter sig selv bagefter? Spiser alt det som hun har
kastet rundt?
Mallo - Maggie

Fra : x Vuf x

Dato : 18-02-03 10:02

Tue, 18 Feb 2003 00:11:31 +0100, Henrik Hansen wrote:
> [...]

>når turen starter) været noget i skålen, det er der ikke når hun kaster den

Hmmmm..."Gi' mig noget andet mad!"

Fra : Pia J

Dato : 18-02-03 10:04

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> wrote in message

> Hmmmm..."Gi' mig noget andet mad!"

Eller, "se hvad jeg kan, se på mig far, sese!"

:Pia

Fra : ticka

Dato : 18-02-03 00:11

"Henrik Hansen" skrev d. 17-02-03 22:54 dette indlæg :
> [...]
litteratur
> omhandlende hundeadfærd, om de signaler hunden sender. Ikke

Hejsa!
Roger Abrantes har skrevet en rigtig god bog, der på et letforståeligt
sprog gennemgår både adfærd hos hunde, samt grundlæggende indlæring hos
hunde. Bogen hedder "Hunden - Ulven ved din side". Derfindes vist nok
også en video til bogen.
Mvh. Heidi

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 18-02-03 10:14

On Mon, 17 Feb 2003 22:53:44 +0100, "Henrik Hansen"
<hansehen@mail.tele.dk> wrotd:

> [...]
>omhandlende hundeadfærd, om de signaler hunden sender. Ikke nødsvendigvis på

,,,,,,,,,,,det er vel bare for at lave balade for hun ved vel at
hun får opmærksomhed når hun gør det ? hvis i lod som ingenting ville
hun sikkert stoppe med det efter et par gange . Angående
hundeadfærdsbøger ville jeg bare gå på biblioteket og tage hele
stavlen ned og kigge lidt i og så låne dem man syntes ser mest
intersante ud , for hvis du køber en bog så vil du tro at det er den
eneste sandhed der står i den , og der er jo mange meninger om adfærd
og roger abrantes er ikke nødvendigvis den der har ret , jeg har taget
lidt fra dem alle og så dannet mig min egen mening om det bagefter.

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : BN

Dato : 18-02-03 10:48

"Henrik Hansen" <hansehen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
hun
> fat i sin mad- eller vandskål hvorefter hun løber igennem huset. Hvad vil

Hunde kan være lidt skøre. Sandra vendte, da hun var hvalp, altid vandskålen
på hovedet lige efter at hun havde tømt den. Madskålen blev også nolge gange
væltet, men den var af plast, så det var måske bare et uheld. Vandskålen var
af tungt plast, og altså ikke så nemt at vndte om, for den skulle ikke bare
lægges ned, men vendes helt på hovedet ;---)

Grunden til din hunds adfærd kunne være, at den vil gøre dig glad, som
hundene jo gerne vil, ved at vise hvad den kan... ?

Hilsen BN

Fra : René Kofoed

Dato : 18-02-03 11:55

Hej Henrik.
Ang. adfærdsbøger, så ka jeg anbefale Eberhard trumler : Dus med din hund
1+2.
Jeg har endnu ikke læst 2èren, men i den første står der mange ting,
billedligt fortalt, som får en`til at, forstå hvorfor hunden gør som den
gør.
Umiddelbart er det ikke en bog der beskriver hvordan du skal træne osv., men
kun om hvilket instinkter der medfødt og hvilke der er tillærte, og hvilke
der medfødt og vækkes af ydre stimuli.
Mange hilsner fra
Susanne.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 19-02-03 15:17

> Ang. adfærdsbøger, så ka jeg anbefale Eberhard trumler : Dus med din hund
> 1+2.

Hært hørt!!

> [...]
men
> kun om hvilket instinkter der medfødt og hvilke der er tillærte, og hvilke

Nej, det er nemlig rigtigt, men med større forståelse for hunden bliver
indlæringen også nemmere og meget sjovere, derfor mener jeg at bøgerne kan
være med til at lære os mennesker mere om hundetræning. Derfor er de et
super alternativ til træning!

Rinnie Ilsøe

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 19-02-03 15:33

Hej Ilsøe o.a.

Nu vil jeg ikke være ordkløver, men mener du ikke at bøgerne er et godt
supplement til træningen? Bøger erstatter vel ikke træning?

/Kim

Fra : R. Ilsøe

Dato : 19-02-03 17:28

> Nu vil jeg ikke være ordkløver, men mener du ikke at bøgerne er et godt
> supplement til træningen? Bøger erstatter vel ikke træning?

Uhhh... Avs, jo det var naturligvis det jeg mente! *rødmer*
Tak for rettelsen:)

Rinnie

Fra : nero72

Dato : 18-02-03 20:27

Hej Henrik
Du kan prøve ROGER ABRANTES HUNDESPROG"Mimik og kropsudtryk"der er mange
gode ting i
MVH Nero

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 19-02-03 11:28

Hej Henrik

Umiddelbart fristes jeg til at tro at din Border Collie keder sig .... men det
er forhåbentlig ikke tilfældet?

/Kim

Fra : R. Ilsøe

Dato : 19-02-03 15:18

> [...]
> hun fortælle / sige med denne adfærd.
> Der er tale om en Border Collie på 4 mdr.

Hvordan reagerer du når den kommer susende med skålen? Det har jo meget at
sige for, om det er noget de vil blive ved med eller ej;)

Rinnie