Motivation og forårsglæde
Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 17-02-03 19:42

Hej alle interesserede

Jeg er lige kommet hjem fra vejning, og jeg er i overstrømmende godt humør.
I denne uge blev det til 2,8 kilo, så jeg har tabt 11,8 kilo de sidste 6
uger. Det er skønt. Jeg tænkte, det kunne være spændende at høre hvordan det
står til med resten af gruppens vægttab. Det kunne være motiverende at høre,
hvordan det går for alle jer, man efterhånden kender af navn. Jeg er selv
DDV-deltager, men lad os ikke lade "politik eller religion" spolere "legen".
Selvom jeg selv benytter DDV, ved jeg at mange andre diæter virker, og kunne
godt tænke mig at vide hvor godt....*SS*. Lad os få den gode og glade
stemning tilbage i vores nyhedsgruppe.

Mvh.
Mette Nylander Sørup

Fra : Carina

Dato : 18-02-03 11:31

"Mette Nylander Sørup":

> Jeg er lige kommet hjem fra vejning, og jeg er i overstrømmende godt
humør.
> I denne uge blev det til 2,8 kilo, så jeg har tabt 11,8 kilo de sidste 6
> uger.

Det er flot, tillykke med det

>Det er skønt. Jeg tænkte, det kunne være >spændende at høre hvordan det
> står til med resten af gruppens vægttab.

Jeg tabte 9 kg sidste forsommer, og har holdt pause indtil sidste onsdag,
hvor jeg gik i gang igen. (Nej, man skal aldrig starte på noget nyt om
mandagen )
Og indtil videre har jeg tabt 2,7 kg.

Det går temmelig nemt, jeg har ikke ændret det helt store på mine madvaner.
Byttet brød ud med fedtfattigt brød, det samme med pålægget, og ofte har jeg
spist en stor, lækker salat til aftensmad.
Udover det drikker jeg masser af cola-light (½-1 L. pr dag) Det tager
trangen til noget sødt.

Motion: Ikke en hel masse, men mere end før. Svømmer en times tid, et par
gange om ugen, og cykler søndagstur et par gange om ugen. (Øv, min cykel er
blevet stjålet i nat)

Som sagt, det går ret nemt. Om det bare er begyndelsens eufori skal jeg ikke
kunne sige. Det er kun 7-8 kg igen. Det bør kunne klares på 10 uger, måske
mindre. Men der er ingen grund til at sætte tidsfrister, man ikke kan
overholde.

Carina

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 18-02-03 11:55

> [...]
> kunne sige. Det er kun 7-8 kg igen. Det bør kunne klares på 10 uger, måske
> mindre. Men der er ingen grund til at sætte tidsfrister, man ikke kan

Hej Carina

Go' ide med "søndagscykelturene" det er også en af mine kommende projekter,
når cyklen igen er køreklar. Tillykke med det fine resultat. Jeg tror nu
nok, du skal nå dit mål inden for overskuelig fremtid med den fart du har på
.

Mvh.
Mette

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-02-03 13:22

"Mette Nylander Sørup" wrote:

> Jeg tænkte, det kunne være spændende at høre hvordan det
> står til med resten af gruppens vægttab.

Jeg står ret stille. Det har hverken noget med DDV eller andre at gøre.
Selv andre systemer (ww, atkins, omega eller hvad de nu hedder
allesammen) vil ikke kunne hjælpe med det problem jeg kæmper med.

Jeg har lidt svært ved at komme igang igen med vægttabs-projektet (her
defineret som vægttab ca. 1 kg pr. uge) ovenpå min fars død.

Lige før min fars død, så vejede jeg 102,0. To uger senere 103,5. Har
været oppe 104. Er nu på 102,9.

Jeg ved udemærket hvad jeg laver forkert, men jeg må indrømme: Jeg er
ret trekvart ligeglad med det vægttab på 1 kg pr. uge.
Bare jeg holder vægten eller taber mig lidt pr. uge, så er jeg faktisk
ganske tilfreds.

På et tidspunkt (som jeg ikke definerer lige i øjeblikket) kommer jeg
igang igen, men pt. har jeg bare ikke lyst til at følge programmet 100%

Det er så heldigvis også sket det positive i mit liv, at jeg har fået
arbejde. Så heldigvis har jeg noget "at rive i", så jeg ikke falder i
nogle mentale "sorte huller".

Mit arbejde indebærer natarbejde, så der skal jeg til at være lidt
kreativ med hensyn til at planlægge madlavningen.
Min umiddelbare ide til at tage mad med på arbejde er, at tage frokosten
og 2 mellemmåltider med på arbejde. Og aftensmad og morgenmaden "bliver
derhjemme". Er her nogen som har andre ideer?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-02-03 16:38

[Carsten Riis | Tue, 18 Feb 2003 13:22:21 +0100]

>Jeg har lidt svært ved at komme igang igen med vægttabs-projektet (her
>defineret som vægttab ca. 1 kg pr. uge) ovenpå min fars død.

Jeg forstår dig godt og jeg ville gøre det samme. Det er ikke smart at
stresse sig selv yderligere med for mange omlæsninger, når man går og
har noget psykisk at bøvle med.

Vær god ved dig selv, spis lidt syndigt hvis du har brug for det, og vid
at når du en dag er på toppen igen, er det trods alt ikke umuligt at
smide de ekstra kilo igen.

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 18-02-03 19:14

> Jeg har lidt svært ved at komme igang igen med vægttabs-projektet (her
> defineret som vægttab ca. 1 kg pr. uge) ovenpå min fars død.

Hej Carsten

Jeg kan godt forstå at motivationen måske ikke er helt i top, men der skal
også være plads til pauser. Du kan jo bare klø igen, når motivationen dukker
op.... det gør sikkert snart . Good luck.

Mvh.
Mette

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-02-03 16:42

Carsten Riis wrote:

> Lige før min fars død, så vejede jeg 102,0. To uger senere 103,5. Har
> været oppe 104. Er nu på 102,9.

Nu er jeg jo af den type, som ikke kan lade være med at hoppe på
badevægten en gang imellem.....og jeg fik mig lige et lille boost af
motivation (hvis man kan kalde det det). For vægtens tal bestod for
første gang i mange mange år kun af 2 cifre foran kommaet.

Det skal så lige siges, at de vejninger jeg laver på min badevægt ikke
"gælder" som min rigtige vægt. Det er kun de ugentlige kontrolvejninger
hos DDV som gør.

Alligevel kan jeg ikke helt lade være med være en lille smule glad.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-02-03 17:04

Carsten Riis wrote:
> [...]
> kontrolvejninger hos DDV som gør.
>
> Alligevel kan jeg ikke helt lade være med være en lille smule glad.

nu er jeg bare NØDT til at prikke lidt til dig ;)
er du kommet i gang med at løbe/træne??
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-02-03 18:29

Sabina Hertzum wrote:

> nu er jeg bare NØDT til at prikke lidt til dig ;)

Prik du bare.....

> er du kommet i gang med at løbe/træne??

Nope. Jeg får rigelig motion ved at flytte 6.000 aviser hver nat (om
søndagen op til 8500). Fordelt over 3*30 minutter.

Derudover vil jeg købe mig en cykel for en af de første månedslønninger
jeg får og cykler til/fra arbejde dvs. 10 km hver vej.

Derudover vil det også ske, at jeg skal springe til som omdeler i
tilfælde af sygdom eller anden form for problemer med at få det daglige
"puslespil" til at gå op (Det sker dog sjælden, så vidt jeg har fået at
vide).

Aviser + senere cykeltur Vanløse-Amager t/r Mon ikke det er nok motion?

Planer er til for at blive ændret.
Havde jeg ikke fået noget arbejde, så ville jeg starte med at løbetræne,
men nu hvor jeg har fået noget arbejde med indbygget fysisk funktion
(det stod der faktisk i annoncen), så må jeg indrømme at jeg har nok i
det. Man skal jo heller ikke overbelaste sig selv.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-02-03 18:43

Carsten Riis wrote:

> Prik du bare.....

i al venskabelighed ;)

> Aviser + senere cykeltur Vanløse-Amager t/r Mon ikke det er nok
> motion?

tjooo det lyder det da til ;)

> Planer er til for at blive ændret.

yupper*G*

> [...]
> fysisk funktion (det stod der faktisk i annoncen), så må jeg indrømme
> at jeg har nok i det. Man skal jo heller ikke overbelaste sig selv.

nej da*G* men hvem ved..... måske kan der komme et tidspunkt hvor der skal
lidt mere til, og du så alligevel vælger at begynde at løbetræne ;)

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-02-03 20:41

Sabina Hertzum wrote:

> nej da*G* men hvem ved..... måske kan der komme et tidspunkt hvor der skal
> lidt mere til, og du så alligevel vælger at begynde at løbetræne ;)

La os nu lige se til den tid..... Lige i øjeblikket er mine
motions-/slanke-planer sat på vågeblus.

Når jeg er færdig med oplæringen i alle de processer* der er på
arbejdet, så er jeg nok også rent psykisk helt på toppen igen.

*: Det med at levere aviser er altså ikke bare lige.... Der er ret mange
processer der skal laves før abonnenten får avisen gennem brevsprækken.
Og særlig når abonnenten ikke får avisen, så er der endnu flere.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-02-03 22:49

Carsten Riis wrote:

> La os nu lige se til den tid..... Lige i øjeblikket er mine
> motions-/slanke-planer sat på vågeblus.

komer tid kommer råd :)

Fra : Ninett Green

Dato : 21-02-03 08:34

> [...]

> motivation (hvis man kan kalde det det). For vægtens tal bestod for
> første gang i mange mange år kun af 2 cifre foran kommaet.

WoW, Carsten, det er bare et af højdepunkterne, stort tillykke med at du kom
ned på andre "fortal", det var også en af milepælene for mig,og det er da
klart, at du er glad, uanset om du har vejet dig hjemme eller hos DDV.
Stort TILLYKKE.

Ninett

--
Weight Watchers
- Når livet er alt for fedt til slankekure!

Fra : Therese

Dato : 18-02-03 15:27

Jeg har med DDV nu tabt 7,5 kg på 6 uger.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 18-02-03 15:45

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har med DDV nu tabt 7,5 kg på 6 uger.
>
> --

Lyder flot. En artsfælle . Fandt du nogensinde den kageopskrift?! Jeg
blev nemlig ret nysgerrig.

Mvh.
Mette

Fra : Therese

Dato : 18-02-03 18:17

"Mette Nylander Sørup" skrev
> Lyder flot. En artsfælle . Fandt du nogensinde den kageopskrift?! Jeg
> blev nemlig ret nysgerrig.

Min veninde er kommet til at tage den med hjem. Hun skulle have haft den med
i dag, men blev syg Men nu ringer jeg altså til hende og får den den
vej..... Jeg skal nok poste den, når jeg får den.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : pepsimax

Dato : 18-02-03 16:09

Hej

øøø hvad betyder DDV

mvh

pepsimax
http://www.strassmann.dk
http://www.pepsimax.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-02-03 16:15

pepsimax wrote:

> Hej
>
> øøø hvad betyder DDV

De
Danske
Vægtkonsulenter.

http://www.weightconsultants.com/da/

Kan jeg lokke dig til at svare under det indlæg du svarer på. Samt til
at klippe de ting væk, som du ikke direkte svarer på hhv. spørger til.
Det fremmer overskueligheden.

Carsten Riis
Medlem af DDV. No more, no less.

Fra : Kristine Gazel

Dato : 18-02-03 16:29

Mette Nylander Sørup wrote:

> Hej alle interesserede

Hej Mette,

> [...]
> benytter DDV, ved jeg at mange andre diæter virker, og kunne godt
> tænke mig at vide hvor godt....*SS*. Lad os få den gode og glade

Det er vel nok flot. Foreløbig har jeg tabt ca. 8 kilo med DDV, men har
holdt nogle længere pauser i forbindelse med specialeskrivning og eksamen. I
morgen skal jeg så til vejning igen. Jeg vil ikke sige, at min egen
motivation er i top, men hvis jeg skal videre, så skal det altså være nu, og
jeg mangler vel stadig 10-12 kilo, som jeg gerne vil smide i løbet af
foråret/forsommeren. Jeg er 163 cm. og vejer pt 75 kilo (vil jeg skyde på -
det vil vise sig i morgen).

Så jeg låner lige lidt af din motivation, så jeg er parat til i morgen.

Mange venlige hilsner,
--
Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 18-02-03 19:11

> Så jeg låner lige lidt af din motivation, så jeg er parat til i morgen.

Hej Kristine

Lån endelig, jeg har masser af det for tiden .

Mvh.
Mette

Fra : Kristine Gazel

Dato : 22-02-03 11:02

"Mette Nylander Sørup" <mette@countryfan.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Kristine
>
> Lån endelig, jeg har masser af det for tiden .

Det lyder dejligt - desværre fik jeg ikke brug for den, da jeg blev nødt til
at besøge min mor og derfor ikke kom til vejningen alligevel. Nu er min
motivation helt i bund, og jeg har besluttet mig for at lade det ligge til
den første uge i marts, hvor jeg jo så nok bliver nødt til at melde mig ind
igen.

med venlig hilsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-02-03 17:43

Kristine Gazel wrote:

> og jeg har besluttet mig for at lade det ligge til
> den første uge i marts, hvor jeg jo så nok bliver nødt til at melde mig ind
> igen.

La vær med at sætte deadline på så langt ud i fremtiden..... Du bliver
mere skuffet, når du af en eller anden grund alligevel ikke _kan_
overholde deadline.

Og det er jo ikke ligefrem skuffelser man har brug for at samle på, når
motivationen er helt i bund.

Gi dig den tid som DU har brug for. Lad dig ikke presse af andre eller
på anden måde blive stresset igang.

Fra : Kristine Gazel

Dato : 22-02-03 10:22

Carsten Riis wrote:

> [...]
> når motivationen er helt i bund.
>
> Gi dig den tid som DU har brug for. Lad dig ikke presse af andre eller

Carsten - du bist ein Schatz (Håber at det er rigtigt stavet).

Knus fra Kristine.

Fra : Hip-Chick

Dato : 19-02-03 11:29

Kære NG

Jeg har også stået næsten på standby siden midten af december. De 3 kilo,
der røg på i julen kom hurtigt af igen, men så......??

Nul motivation eller lyst til at bruge programmet og helt vild lyst til
chokolade, kager og andet guf. Det gjorde det i hvert fald ikke ret nemt
bare at blive på standby, men heldigvis er det da lykkedes.

I mandags gik jeg for alvor i gang igen,og om aftenen gik jeg gruppen på
klingen mht. motivation og faktisk var det generelt for alle, der har været
på vægtarbejde i længere tid, at de alle mangler motivation til at komme
videre lige nu.

Det kan jo hænge sammen med mange ting, og mine bud er
1) at det er svært at få kroppen til at indse, at den ikke skal hamstre fedt
i den kolde periode

2) at vi har nået nogle af de første og meget attraktive mål, og har glemt
at sætte os nye, der er lige så attraktive?

Derfor har jeg besluttet at jeg vil runde det næste 10-tal inden min
fødselsdag d. 22/3, og det vil sige at jeg skal skille mig af med 4,1 kg på
30 dage.

Det VED jeg bare vil lykkes, min motivation er helt oppe at ringe igen, og
jeg skal nok gennemføre det, om jeg så skal gå til DDV for at gøre det (Det
var en joke Carsten )

Skal vi se at finde motivationen sammen, og begynde at samarbejde for vores
egen skyld, og lade DVV og WW være hvad de nu er.

Kærlig hilsen Ninett

konsulent for
Weight Watchers - Når livet bare er for fedt til slankekure.