Rogn
Fra : Jonas Steenbuch Krab~

Dato : 17-02-03 15:53

Kan I fortælle mig hvordan man får rogn til at side fast på en enkelt krog ?

Fra : Jan Bachman

Dato : 17-02-03 16:52

>Kan I fortælle mig hvordan man får rogn til at side fast på en enkelt krog ?

Et stykke nylonstrømpe måske?

/Jan

Fra : Alex Linaa

Dato : 18-02-03 09:28

"Jonas Steenbuch Krabbe" <jsk@symphogen.com> skrev i en meddelelse
> Kan I fortælle mig hvordan man får rogn til at side fast på en enkelt
krog ?

Min foretrukne metode er, at lægge rognen (helst i hele "bukser") i en
skål,
dækket med sukker et døgns tid.
Skyl rognen, og nu kan den skæres i terninger som ost, og holder ganske
godt
fast på krogen. Hvis den stadig er lidt blød, skal den blot ligge
længere i
sukker.
Agnen er gift for regnbuer i den kolde årstid, og havørrederne går
heller
ikke ad vejen for at tage sig en bid.

venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Jan Persson

Dato : 18-02-03 13:54

Fra : Niller©

Dato : 25-02-03 18:15

Man kan også koge det med en ordentlig bunke gelantine - så har man
Ørred-vingummi

ps: det virker udemærket.

MvH

http://home13.inet.tele.dk/neholler/