Tag*s
Fra : Vagn Hougaard

Dato : 17-02-03 14:46

Hej.
Jeg vil gerne lave, så mine sider findes af diverse søgemaskiner bl.a.
Google.
Jeg har lagt nogle tags ud i HTML, men jeg synes ikke de virker. I hvert
fald finder Google ikke min side, når jeg søger på mind søge ord.
Hvad kan jeg gøre?
VH. Vagn

Fra : Per Ahm

Dato : 17-02-03 17:35

"Vagn Hougaard" <vhs@mail.dk>
> [...]
> Jeg har lagt nogle tags ud i HTML, men jeg synes ikke de virker. I hvert
> fald finder Google ikke min side, når jeg søger på mind søge ord.

http://www.metamaten.dk/avanceret.htm

Brug evt. denne til at oprette de rigtige tags!

Men hvis du lige har lagt dem på d.d. så går der noget tid inden diverse
søgemaskiner finder dine oplysninger idet, at de crawler nettet efter nyt en
gang i mellem, og ikke dagligt!

--
Per Ahm - www.perahm.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-02-03 18:22

"Vagn Hougaard" <vhs@mail.dk> skrev :

>Jeg har lagt nogle tags ud i HTML, men jeg synes ikke de virker. I hvert
>fald finder Google ikke min side, når jeg søger på mind søge ord.

Tilmeld den på google.com.

Google bruger som hovedregel ikke metatags.

Fra : slet RXSHN

Dato : 24-02-03 14:56

Du skrev:
>Jeg vil gerne lave, så mine sider
>findes af diverse søgemaskiner bl.a.
>Google.

Jeg har indsat disse to linier i index.htm, som de første linier
efter <head>

klub knud olsen Jupiter 25 30 31 33 40">
danskbyggede Jupiter både og status for opstart af Jupiter-
klubben.">

Google fandt dem hurtigt.

Se evt. min hjemmeside www.jupiter-klubben.dk for hele kildekoden

mvh
Susanne

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 24-02-03 17:14

slet RXSHN escribió:
> Jeg har indsat disse to linier i index.htm, som de første linier
> efter <head>

> klub knud olsen Jupiter 25 30 31 33 40">

Hej, når jeg spørger google om dine keywords, får jeg svaret: "No
produjo ningun documento" - Google søger ikke efter metatags. Søger jeg
derimod på Jupiter Værftet (som står i texten), finder google omgående
siden.
thomas

Fra : slet 8O7YJ

Dato : 24-02-03 23:25

ThomasD \\(dk\\) <ruthruth@teleline.es> skrev:

>Hej, når jeg spørger google om dine
> [...]

Hej Thomas

Ja, det har du ret i. Men efter at jeg satte meta tags i mit
dokument blev siden fundet i både Google og Yahoo. Før kom siden
ikke frem hvis jeg søgte efter dem. Både "jupiter klub"
og "Jupiter værftet" giver resultat, men ikke resten.

Er mine tags forkerte eller kan der kun registreres x antal
keywords?

mvh
Susanne

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 25-02-03 19:42

slet 8O7YJ escribió:

> Er mine tags forkerte eller kan der kun registreres x antal
> keywords?

Hvis det er Google, vi snakker om, er der ikke brug for keywords, idet
Google ikke bruger disse ord i sin søgning. Google søger efter hele ord
og ordsammensætninger i texten, altså jo flere sammenhængende ord, jo
hurtigere og bedre resultat. Plus et par andre kriterier. Du kan læse,
hvordan Google fungerer på Googles egen side.
De søgemaskiner, der bruger metatags, har vist ingen begrænsninger
m.h.t. hvor mange keywords du har medtaget på din side. Der er derimod
nogle søgetjenester, hvor man kan registrere et antal søgeord, antallet
kan variere.
thomas