mini
Fra : Pia J

Dato : 17-02-03 13:44

Jeg er lidt ude af trit med fagsproget siden jeg vendte tilbage til
hesteverdenen. Da jeg var barn fandtes der shetlændere og falabella. Nu ser
jeg ofte ponyer annonceret som miniature - hvad er det? Shetlændere under 90
cm eller falabella eller bare alt som er småt? Hvor små er det nu lige
falabella er, og er de dyrere end shetlændere?

Når jeg en dag finder mig en ridehest skal den jo have selskab, og jeg har
altid været vild med de der helt nede i knæhøjde. Jeg kunne lære dem at gå
agility sammen med hundene!

:Pia

Fra : Marlene

Dato : 17-02-03 14:43

Pia J <ngspam@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e50d8f5$0$6615$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
> altid været vild med de der helt nede i knæhøjde. Jeg kunne lære dem at gå

Her i sommer var jeg ude at se en have (Åben Have), og de havde en del
miniature-ponyer. Det er en race, og de er meget, meget lave. De var alle
røde og havde den smukkeste runde mule.

Mvh. Marlene.

Fra : Pia J

Dato : 17-02-03 15:30

"Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote in message
> røde og havde den smukkeste runde mule.

Og bløde! Desuden mødte jeg en gang en, som med garanti havde verdens
længste øjenvipper.... Lige til at spise var han!

:Pia

Fra : Marlene

Dato : 17-02-03 15:37

Pia J <ngspam@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e50f1cf$0$6614$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> "Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote in message
>
> Og bløde! Desuden mødte jeg en gang en, som med garanti havde verdens
> længste øjenvipper.... Lige til at spise var han!
>
> :Pia

Åh ja, det er rigtigt :) De har de mest lange øjenvipper...... De er
virkelig smukke.

Mvh. Marlene.

Fra : Liva

Dato : 17-02-03 17:36

Hej Pia
Min veninde har tilfældigt 2 Falabella til salg. Hestenettet salg af
pony.(Blev sat på igår)
Det er 2 hingste på ca. 2 år, men tror vist også hun vil af med en af
hopperne også.
Kh.
Dorte

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-02-03 21:08

> [...]
> altid været vild med de der helt nede i knæhøjde. Jeg kunne lære dem at gå

En miniature shetlænder er resultatet af et forsøg på at fremavle små
shetlandsponyer, altså ikke en godkendt race hvor imod en Falabelle er en
godkandt race. Forskellen kan være svær at se med Falabelleracen har klart
mere elegance og stil og har ikke de samme gener for at overleve i naturen
hele året rundt.

Dea