Hjælp jeg blir hacket
Fra : LEIF BONDE

Dato : 17-02-03 08:55

Jeg oplever mange gange om dagen at der er en der vil ind på min pc adr.er
127,0,01 er der nogen der kan hjælpe er pisse træt af idioten

Fra : Per N

Dato : 17-02-03 09:02

On 17 Feb 2003 08:55:03 +0100, "LEIF BONDE" <leifi@nalnet.dk> wrote:

>Jeg oplever mange gange om dagen at der er en der vil ind på min pc adr.er
>127,0,01 er der nogen der kan hjælpe er pisse træt af idioten

A computer on the network is identified by what is known as an IP
address, which consists of four numbers separated by dots, such as
127.0.0.1. However, there is one address that cannot be used by any
computer in the world, and that address is 127.0.0.1. The reason is
that this address has been reserved as what is known as the loopback
address. A loopback address is an address that tells the computer not
to test its connections to another computer, but to test its own basic
network setup.

http://www.ping127001.com/whyping.htm

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-02-03 09:04

LEIF BONDE (leifi@nalnet.dk) skrev:

> Jeg oplever mange gange om dagen at der er en der vil ind på min pc
> adr.er 127,0,01 er der nogen der kan hjælpe er pisse træt af idioten

127.0.0.1 er din egen maskine.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-02-03 09:05

"LEIF BONDE" <leifi@nalnet.dk> skrev :

>Jeg oplever mange gange om dagen at der er en der vil ind på min pc adr.er
>127,0,01 er der nogen der kan hjælpe er pisse træt af idioten

»idioten« er dig selv.
127,0,01 er din egen computer.

Fra : LEIF BONDE

Dato : 17-02-03 10:02

Tak for hjælpen har slettet min intruder allert (firewall)

Fra : den glade dreng

Dato : 17-02-03 12:29

> Tak for hjælpen har slettet min intruder allert (firewall)
det er så ikke smart, for så bliver det først nemt og hacke dig

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-02-03 12:41

den glade dreng skrev:

>det er så ikke smart, for så bliver det først nemt og hacke dig

Som jeg forstår det, så har han kun 'slettet' (altså deaktiveret)
denne ene alert.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Nu også unlocking/opdatering af Nokia 6100, 6610, 7210 m.fl.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-02-03 12:42

den glade dreng wrote:

> det er så ikke smart, for så bliver det først nemt og hacke dig

Nej, det gør absolut ingen forskel. Firewallen stopper stadig de samme
adgangsforsøg, og dem, der slipper forbi firewallen, udløser alligevel
ikke en alarm.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 17-02-03 16:09

In <b2qh1c$igp$1@sunsite.dk> "den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> writes:

>"LEIF BONDE" <leifi@nalnet.dk> skrev i en meddelelse
>det er så ikke smart, for så bliver det først nemt og hacke dig

vroevl. En firewall virker ikke, hvis man ikke forstaar
hvad den goer og i saa fald er det faktisk bedre at slette
'firewall'en.
En anti-virus scanner er meget bedre.

/Martin

Fra : LEIF BONDE

Dato : 18-02-03 12:37

Jeg har en anden firewall indbygget i win xp

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-02-03 16:18

In <3e521ae2$1@news.wineasy.se> "LEIF BONDE" <leifi@nalnet.dk> writes:

>Jeg har en anden firewall indbygget i win xp

Naa og du tror at den hjaelper dig uden at du
konfiguerer den og forstaar dens beskeder ?

/Martin

ps. Svar venligst _under_ og ikke over.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-02-03 16:51

In dk.edb.internet.software.browser, Martin Moller Pedersen wrote:

> Naa og du tror at den hjaelper dig uden at du
> konfiguerer den og forstaar dens beskeder ?

Hvordan kan du garantere at den ikke gør? Så vidt jeg kan se lukker
den da i hvert fald for Remote Desktop og Telnet. Det er mere end en
standardbruger kan finde ud af selv, ved at slå de to tjenester fra.

<sarkasme type="friendly">
Du siger altså at hvis firewall'en melder "An incomming connection to
port 23 on your computer has been blocked", og man ikke forstår hvad
det betyder, så er det bare en spøg fra firewall'ens side? Den har
altså i virkeligheden bare lukket pakkerne igennem?
</sarkasme>

> ps. Svar venligst _under_ og ikke over.

Ok, ok: under &! over.

PS: Der er vist intet i denne tråd der har med browsere at gøre,
eller er det bare mig? Det er vist et spørgsmål om sikkerhed, men
hvis jeg futter til sikkerhedsgruppen, så får vi alle besked på at
læse OSS'en, så jeg kan vel ligeså godt bare give et link til den
selv: <http://a.area51.dk/sikkerhed/>.

--
Lars Stokholm

Fra : John Andersen

Dato : 18-02-03 13:26

Hej Leif,

hvis du er i tvivl om hvem der forsøger at få adgang til
din maskine, kan du søge på ip adressen på www.ripe.net/whois
eller lign. steder. se links på dette sted.
I øvrigt kan du sikkert i din firewall se hvad slags forespørgsel det er,
er det icmp pakker (ping), http pakker, pakker til port 21 eller 23 osv..osv..
Det er jo ikke nødvendigvis ondsindet....
En rigtig god hacker ville du nok ikke opdage alligevel

Mvh
John