Hvilken uelastisk line?
Fra : Søren

Dato : 16-02-03 20:38

Jeg mangler en god uelastiks line ca. 0.30 -0.35
nogle gode forslag (bruger multihjul)
ikke fireline

Søren

Fra : Anders og Berit

Dato : 17-02-03 12:09

Når du ikke vil bruge en af "superlinerne" vil jeg anbefale Stroft. Den er
ikke ret elastisk af en monofil, men heller ikke den billigste. Der findes
sikkert også andre, men det er den jeg kender som "supernylon".

Dega eller Mikron (jeg er overbevist om det er samme line) markedsfører en
surfline, der er taperet fra bagline 0,28, 0,33 eller 0,37 til 0,60
slagline. Det er en fænomenal nylonline, men jeg ved ikke hvilket navn den
line sælges under, som alm. line. Måske en god grejforhandler kan bidrage
med en opklaring.

Mvh
Anders

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 19-02-03 11:22

Jamen fireline er jo kun en af superlinerne på markedet. Det var den første
og derfor bruger mange dens navn for alle superliner.
Men fireline er noget specielt i forhold til andre ,,svuppeliner". Den er
ikke flettet og flosser derfor. Det gør de flettede svuppeliner ikke.
Efter min mening er fireline forældet nu.

Jeg bruger selv svuppeliner på multihjul. Har brugt to forskellige, blandt
andet Dynacaple. De har begge fungeret fint, men der er meget blødere end
nylonliner.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Anders og Berit

Dato : 19-02-03 20:50

Jeg bruger også svuppeliner på mine multier, og har ligeledes gode
erfaringer med Dyna Cable. Og jeg har i øvrigt også gode erfaringer med
Berkeley Fireline.

Men i visse situationer bruger jeg også nylon. Det er så'n lidt som jeg lige
føler den dag. Har jeg brug for at aflæse kastelængde ved surffiskeri,
bruger jeg surflinen, og med glideflod, synes jeg at stopknuden/bussemand
holder bedre på nylon.

Mvh
Anders

Fra : Robert Piil

Dato : 17-02-03 13:05

On Sun, 16 Feb 2003 20:38:13 +0100, "Søren" <s.i@pc.dk> wrote:

>Jeg mangler en god uelastiks line ca. 0.30 -0.35
>nogle gode forslag (bruger multihjul)
>ikke fireline

Jeg har fået anbefalet DynaCable i stedet, men har ikke prøvet det
selv endnu.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Søren

Dato : 17-02-03 18:45

> Jeg har fået anbefalet DynaCable i stedet, men har ikke prøvet det
> selv endnu.

Ved du om det "skurrer" ligesom fireline?

Søren

Fra : Robert Piil

Dato : 17-02-03 19:28

On Mon, 17 Feb 2003 18:45:12 +0100, "Søren" <s.i@pc.dk> wrote:

> Ved du om det "skurrer" ligesom fireline?

Jeg har ikke hørt om flet-/kevlarliner, der ikke flosser, men den
skulle ikke være helt så slemt som fireline. Den er heller ikke helt
så flad. Til gengæld koster den altså 2 kr. meteren.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Martin Nielsen

Dato : 17-02-03 22:22

Den skurer ikke, det er endnu en af fordelene ved denne line frem for
fireline. Den er beskrevet i tidligere tråde, læs evt. dem hvis du vil vide
mere omkring Dynacable

Fra : PAR

Dato : 18-02-03 11:09

Jeg har fisket en del med fireline.
Hvad mener du med, at den "skurrer"?

PAR

Fra : Søren

Dato : 18-02-03 22:26

"PAR" <parleth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fisket en del med fireline.
> Hvad mener du med, at den "skurrer"?
>
> PAR
>
> At den larmer i øjerne (på stangen).

søren

Fra : PAR

Dato : 19-02-03 08:35

Jeg fiskede tidligere med en sort 0,12 - men er nu gået over til en gul
0,17, fordi den bedre kan ses og ikke er så slatten.
Jeg synes ikke at mærke en "Skurring".
Jeg bruger en ombygget fluestang klasse 12.
Er det mon fordi, du har en stiv stang med dårlige øjer eller, du fejlagtig
bruger firelinen i frostvejr?

PAR

Fra : SEJ

Dato : 19-02-03 07:54

Hej

Jeg har fisket med dynacable i snart 3 år på mit rocket hjul og det fungerer
perfekt hvis der benyttes en fornuftig tykkelse, mine erfaringer har vist at
0,28 eller tykkere fungerer bedst og har stadig den samme gamle line der
ikke er flosset på nogen måde

SEJ

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 19-02-03 12:10

> "Søren" skrev
> Jeg mangler en god uelastiks line ca. 0.30 -0.35
> nogle gode forslag (bruger multihjul)
> ikke fireline

Vælg drennan, bare et forslag. §

følgende link skulle kunne give dig flere oplysninger.

http://www.drennan.dk/

Mvh
/Flemming