Hvalpefoder
Fra : Jens Thrane

Dato : 16-02-03 19:59

Hejsa

Jeg har 6 labradorhvalpe som nu er 6 uger, hvor meget mad skal de have
???? Jeg bruger Hills.

Dyrlægen siger at de skal have indtil de ikke gider spise mere, men
det tror jeg ikke..... fordi de vil kunne spise hele posen på 15
kg..... De vejer nu imellem 2,9 kg og 3,9 kg.

Desuden vil ger spørge om i ved hvad normal vægten for en
labradorhvalp på 8 uger er ???

håber i vil hjælpe

Fra : Jynis

Dato : 16-02-03 21:26

Hej Jens
Du kan prøve at gå ind på min hjemmeside. Der er en foderplan for ca. hvor
meget foder en hvalp skal have i forhold til dens vægt. Det er ikke det
foder du bruger , det ved jeg godt , men prøv at sammenligne
deklarationerne. Måske du kan bruge det til noget.Dine små hvalpe skal ikke
spise til de rævner,det er ikke sundt. Selv en gammel næsten døv og
sovende labrador , kan vågne når køleskabs lågen bliver åbnet. Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Erik Graversen

Dato : 16-02-03 21:33

> [...]
> det tror jeg ikke..... fordi de vil kunne spise hele posen på 15
> kg..... De vejer nu imellem 2,9 kg og 3,9 kg.

Nu skal jeg da erligt indrømme at jeg ikke har erfaring med hvalpe i den alder.
Men jeg har da hørt at retrievere (og dermed også labrador) generelt har en
glubende apetit. På den kennel hvor jeg købte min Golden havde de faktisk været
ude for at en ung tæve der havde forgræbet sig på en sæk foder. Den var ved at
blive kvalt! Det lykkes den dog at kaste op et par gange på vej til dyrlægen

Hilsen.....

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : Therese

Dato : 16-02-03 21:36

"Jens Thrane" skrev
> Jeg har 6 labradorhvalpe som nu er 6 uger, hvor meget mad skal de have
> ???? Jeg bruger Hills.

Bruger du foder specielt til hvalpe? (Det vil jeg (og dyrlægen sikkert)
anbefale)
Nu kender jeg ikke specifikt til Hill's, men alle de hvalpefodertyper, jeg
har prøvet til min hund stod der en fodervejledning på sækken, der tog
hensyn til hvalpens alder og vægt/voksenvægt.
Har du kigget på sækken efter en sådan?

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Annika Pedersen

Dato : 17-02-03 05:57

> jeg har prøvet til min hund stod der en fodervejledning på sækken, der
> tog hensyn til hvalpens alder og vægt/voksenvægt.
> Har du kigget på sækken efter en sådan?

Hills til små racer (1kg posen) står det i bunden af - placeringen er måske
ens.

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Jens Thrane

Dato : 17-02-03 17:11

Ja jeg har kigget, men på deres pakker starter hvalpens liv først
efter 2 måneder...... Jeg må nok bare tage 50 gram af den mængde de
skal have når de er 8 uger.

Jeg har idag købt for 900,- foder, så jeg burde have nok

Fra : Pia J

Dato : 17-02-03 00:11

Ifølge min dyrlæge skal en labrador hanhvalp veje det samme antal kg som den
er uger gammel indtil den er 26 uger.

:Pia