Middel mod lopper
Fra : lulle

Dato : 16-02-03 18:53

hejsa
I anden tråd har jeg læst om jeres loppemiddeldebat........føj, alle de
giftstoffer, som skal til, og lopperne bliver bare mere og mere imune,
hvilket igen kræver mere gift.
Jeg har altså RIGTIG god erfaring med hvidløg! OK, man må først i bund,
hvis man ER lopperamt, men derefter: Et fed hvidløg hveranden dag har vist
sig at holde lopperne væk! Dem man slæber med hjem udefra dør hurtigt og man
når aldrig det omfang, som giver gener. Og mine hunde har alle været
loppeallergikere. ( Før jeg fandt ud af det men hvidløg, fik de ofte eksem.
Her opdagede jeg, at pebermynteolie i omådet omkring eksemen afholdt hunden
fra at bide i det - dog ALDRIG putte olien på et åbent sår).
Og lige for en god ordens skyld: det er hunden der skal spise hvidløget! (
f.eks. fra glas, de der alm. der bare ligger i vand)
Hilsen Lulle

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 16-02-03 19:18

lulle skriver:

> [...]
> Og lige for en god ordens skyld: det er hunden der skal spise hvidløget! (
> f.eks. fra glas, de der alm. der bare ligger i vand)

Hejsa!
Ja, her hos os er vi også gået væk fra præventiv loppe- og flåtbehandling, for
dyrt, for giftigt!
Hundene får hvidløg, 3-4 fed om ugen, og støvsugningsrutiner af hundekurve,
møbler osv. er indført. Det virker dog ikke 100%, men har nedsat antallet af
lopper og flåter betydeligt. Opdager jeg at et af dyrene har en loppe, får hele
husholdningen, katte såvel som hunde, en omgang med Advantage spray. Dette skete
to gange sidste år. Vores ene hund har dog loppe-allergi, så i højsæsonen får
han som den eneste præventiv behandling.
Hilsen Dorthe
http://www.kishka.dk/dorthes/

Fra : René Kofoed

Dato : 17-02-03 12:20

Hejsa.
Hvilke loppemiddeler er giftige??
Jeg giver mine to en omgang af Frontline Vet, og hvis de klør meget får de
lige et pust af sprayen.
En dyrlæge har forklaret at, det ikke er giftigt da det ligger sig i hudens
fedtbeskyttelse, og ikke bliver optaget i kroppen. Det virker nærmest som et
skjold.
Er det forkert opfattet??
Mange hilsner fra
Susanne.

Fra : x Vuf x

Dato : 17-02-03 12:32

Mon, 17 Feb 2003 12:19:43 +0100, René Kofoed wrote:

> [...]
>fedtbeskyttelse, og ikke bliver optaget i kroppen. Det virker nærmest som et

Nej det er helt rigtigt. Man kan endog spraye små killinger og hvalpe.

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ kennel***@sonpet.com fjern de 3 *

Papillonhvalpe. Nu er uldtotterne gamle nok til at flytte hjemmefra.
Mail mig og du får måske mit tlf.nr.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 17-02-03 13:12

"René Kofoed" skriver:

> [...]
> fedtbeskyttelse, og ikke bliver optaget i kroppen. Det virker nærmest som et

Hej Susanne!
For mit vedkommende er det mere omgivelserne og menneskene jeg tænker på. Vores
husdyr færdes i møbler osv, og jeg ville ikke bryde mig om, at de slæbte rundt
på det stads konstant. Tror ikke der er nogen risiko for hunde og katte.
Hilsen Dorthe