Hvor mange Kalorier skal jeg have ??
Fra : Master Yoda

Dato : 16-02-03 13:35

Hej Gruppe ..

Jeg vil gerne regne ud hvor mange kalorier jeg skal indtage dagligt .

Jeg vil gerne tabe lidt og vil derfor gerne vide hvad mit kalorie indtag
skal være dagligt så jeg kan ligge lidt i underskud hele tiden .

Hvordan regner jeg det ud ???

En der kan hjælpe med en formel eller et link til et sted jeg kan finde
noget om dette emne ??

Skal man virkelig veje alt sit mad for at finde ud af hvor meget man
indtager af diverse kulhydrater og proteiner ??+

Det var vist alt for denne gang

Hilsen

Kent .

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-02-03 15:36

Master Yoda wrote:

> Skal man virkelig veje alt sit mad for at finde ud af hvor meget man
> indtager af diverse kulhydrater og proteiner ??+

For at vide det præcist, så kommer du nok ikke udenom at veje.

Derudover skal du jo lige vide, at selv du indtager fx 200 gram
kyllingekød, så har du jo ikke indtaget 200 gram protein.
I kød er der jo en masse vand, som skal regnes fra. Så udover vejningen,
så er et godt regneark nok heller ikke helt af vejen.

Derudover skal du passe på ikke fokusere for meget på kulhydrater, fedt
og proteiner. Din krop har også brug for vitaminer og mineraler for at
kunne fungere.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk